Airbags... nieuw interieur

Gestart door thomass-, 06-09-2016 11:44:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thomass-

Goedendag allemaal!

Met dank aan Jeroen, heb ik nu in mijn V70 een leren Interieur!

Het zou natuurlijk te mooi zijn, dat alles in 1 keer past. De electrische stoelbediening en stoelverwarming werkt naar behoren.
Toch, ik kan de kabels van de Airbags nergens aan de stoel aansluiten.

Van de bestuurdersstoel weet ik zeker dat er eentje in zit, die is er nieuw ingekomen. Dan nog mis ik die aansluiting van de Airbag.

Na een beetje op het Forum te rechercheren, zag ik iets over een weerstand, zodat die foutmelding van de Airbag weg gaat. Weet iemand, wat voor weerstand daar precies in moet, en waar ik die vandaan krijg?

Hartelijk dank voor alle hulp!
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

innocenti

Welk bouwjaar is je V70?

Bj 97 en 98 hebben een airbag in de stoel die aangestuurd wordt met een sensor in de stoel achet het kapje van de elektrische stoelbediening
Latere types worden vanuit de auto elektrische aangestuurd.

Stoelen uit een 97 type kunnen in een nieuwere auto. Aansturing vanuit de auto moet je dan faken met een weerstand. Andersom krijg je de airbag niet werkend, dus van een nieuwer type in een oudere auto.

thomass-

#2
Mijn V70 is van december 1999.

Ik vermoed, dat de stoelen uit een van de eerste V70s komen.

Ook een sensor, dat laat zien of je een gordel om hebt, zit volgens mij niet in de stoelen..

In het kapje van de elektrische stoelbediening zit die aansluiting? En bij de passagiersstoel?

Edit: nog een keer goed gelezen, er moet een weerstand in als ik het goed begrijp.
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

mehn

Airbags in stoelen uit auto's van vóór MY1999 werken stand alone, die hebben geen aansturing nodig.

Als je die in een MY1999 of later auto zet heb je dus stekkers over. Als je die nergens op aansluit dan krijg je een foutmelding, vandaar die weerstandjes.

De sensor van de gordel zit volgens mij gewoon in de gordelsluiting net als bij de alter2 850's.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

innocenti

De gordel zit met een losse stekker.

De stoelen die je hebt ingebouwd zijn zoals Mehn aangeeft standalone. De sensor zit aan de voorzijde achter het afwerkkapje aan de zijkant van de zitting.

Oplossing is idd een weerstand. Waarde weet ik niet. Voor een VW is het 3 ohm. Bedrijven die auto's aanpassen voor minder valide zijn ervaren met deze weerstandswaarden als niemand op t forum deze weet.

thomass-

Hartelijk dank voor alle hulp, ik ga er morgen weer mee verder!
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

Reinier850

Excuses voor de necro, maar ik zit met dezelfde situatie.

Weet iemand welke weerstand ik nodig heb?

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Reinier850