OBD2 connector aansluiten op OBD1 auto

Gestart door MennoB., 22-10-2023 17:36:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Als je hem uitleest zonder te hebben gereden of hem alleen een keer stationair hebt laten lopen krijg je die melding ook.

Menno3274

Oke mooi. Dan lag het dus eigenlijk voor het grootste gedeelte aan de ecu. Fijn dat ie nu beter met de brandstof omgaat en goed vooruit komt. ;D

MennoB.

Vandaag naar de keuring geweest... uitstoot van 12% CO !! Hopelijk ligt dat nog aan de te hoge brandstofdruk. Koplampen zijn eraan, reflectoren zijn te dof, banden vervangen en wat kleinigheidjes. Woensdag weer aan de bak.
Nooit klaar met sleutelen 🙄

MennoB.

Citaat van: The Demon op 19-11-2023 16:35:31Als je hem uitleest zonder te hebben gereden of hem alleen een keer stationair hebt laten lopen krijg je die melding ook.
Dat ga ik morgen gelijk nog eens controleren dan.👍
Nooit klaar met sleutelen 🙄

MennoB.

Citaat van: The Demon op 19-11-2023 16:35:31Als je hem uitleest zonder te hebben gereden of hem alleen een keer stationair hebt laten lopen krijg je die melding ook.

Dit klopte idd! Ondanks dat er nu geen storingen meer aangegeven worden en de drukregelaar vervangen is, geeft de viergastester wel nog steeds bijna 12% co aan. Ik hoor hem gewoon verzuipen. De kloon Elm die ik heb gaf dus eerst aan dat die snelheidssensor niet aangesloten was. Dus vanochtend probeerde ik uit te lezen en gaf hij van bepaalde sensoren waardes aan. Maar die klopte totaal niet waardoor ik dacht dat de elm niet goed werkte. Inlaatluchttemperatuur -29°, motortemperatuur -29°, en hoewel ik gas gaf en losliet bleef de waarde van luchtmassameter gelijk. Maar wat nou als de ecu werkelijk deze waardes meet? Dan gaat hij misschien extra inspuiten omdat hij denkt dat de motor nog koud is.
Nooit klaar met sleutelen 🙄

MennoB.

Zojuist tijdens de live reading de stekker van de koelvloeistofsensor losgetrokken. Dit had geen invloed op de vreemde uitslagen van de Elm. Dus het ligt (alsnog)aan deze Elm kloon. Toch maar voor een duurdere wel werkende versie kijken
Nooit klaar met sleutelen 🙄

MennoB.

Pffff, om gek van te worden. Nieuwe dongel besteld bij autowolf, doet die het niet. Na een diagnosetest met Torque blijkt het apparaatje kapot te zijn  :eusa_sick:
Met de elm kloon dus allemaal gekke readings en zojuist ook nog een oude kloon met een Snooper en Delphi uitlees software tevergeefs geprobeerd.  Geen connectie met de ecu. Op een andere laptop demosoftware gedownload om te tunen. Morgen maar eens proberen of de laptop met de Snooper interface contact kan krijgen.
Nooit klaar met sleutelen 🙄

MennoB.

#52
Van Autowolf een nieuwe gekregen,  die werkt perfect. Met Torque zie ik redelijk veel. Alles lijkt te werken alleen vreemde waarde van -40 op intake air temperature,  maar dat schijnt normaal te zijn. Verder geeft de voorste lambdasonde 0,015V aan en de achterste 0.475V. Wanneer de stekker van de voorste losgetrokken wordt, gaan beide waarden naar 0,48V.
Nooit klaar met sleutelen 🙄

Menno3274

Die inlaat temperatuur is waarschijnlijk uitgeschakeld. Vandaar de vaste waarde. Fijn dat alles nu goed werkt! :)

MennoB.

Citaat van: Menno3274 op 29-11-2023 16:18:29Die inlaat temperatuur is waarschijnlijk uitgeschakeld. Vandaar de vaste waarde. Fijn dat alles nu goed werkt! :)
Thanks,  maar we zijn er nog niet helemaal.  Ik hoop dat we met het vervangen van de voorste lambdasonde de CO uitstoot onder controle krijgen.  We zullen zien. In ieder geval werkt het OBD2 gebeuren en kan wat dat betreft hier een punt achter gezet worden 😅. Hartelijk dank voor alle input van iedereen!
Nooit klaar met sleutelen 🙄