Verlichting

Gestart door Aad, 17-01-2003 06:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aad

Hallo heren knutselaars,
Nou heb ik zelf ook eens een vraagje.
De verlichting van mijn tuut vindt ik bar en boos, ronduit slecht dus.
Linker koplamp geeft nog wel enige scheiding maar rechts is het een muffe bende. Is er iemand die daar al eens mee heeft gestoeid en mij kan vertellen of je de bundel ook nog kan afstellen en deze b.v. iets strakker kan krijgen (ik heb het dus niet over de hoogte) zodat je meer licht op het wegdek krijgt en minder de berm verlicht want daar ben ik niet zo in geintresseerd, ik wil liever zien wat er voor mij gebeurt.
Ik overweeg trouwens al om witte xenon lampje te plaatsen.

Hoop dat er iemand is die me hiermee aan wat info kan voorzien.
Groeten   Aad

Reitse

#1
Heb je je koplampen al eens af laten stellen bij de garage?
Is bij m'n 180dkm beurt ook gedaan en het scheelt een hoop! 8)

FelixB

#2
Ben ik helemaal met je eens! En ik ben al een beetje nachtblind.
En trap niet in het verhaal over die duurdere H4/H3 of H1 lampjes van Osram en Philips: geven wel iets meer licht, maar zijn al na 1, 2 of 3 maanden kapot. Dure grap en je moet de lampen daarna weer laten afstellen.

Groeten, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

Mellow_yellow

#3
Ik ben eigenlijk ook nooit zo enthousiast geweest over de verlichting van mijn 850. Ik dacht altijd dat het aan mijn lichte vorm van nachtblindheid lag. Tot ik in de pasverworven Alfa 145 van mijn vrouw reed. Wow, dat is pas licht! Ik vraag me dan ook af of de reflectors niet de beste tijd gehad hebben.

PieT111

#4
Ik had voor de 850 een V40 met xenon en nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk de overgang niet eens als vervelend ervaren. Nu rij ik meestal in de randstad en die is natuurlijk goed verlicht. Wat superfijn is aan xenon is dat op de snelweg iedereen meestal als een haas van de linkerbaan gaat als je achterop komt.  ;D ;D
Busje komt zo!

FelixB

#5
Citeerhoe krijg je dat dan voor mekaar?.
ik heb al 10 maanden philips vision plus en geven nog steeds voldoende licht, méér dan een gewone lamp.
bij vervangen moet je ervoor zorgen dat het lampje zelf goed geklemd word, een loszittend lampje laat het wel snel afweten.
 
Yo Ludo,

Had ook Philips Vision (was de naam even kwijt), in laten bouwen door de dealer, tegelijk met de grote beurt.
Na 1 1/2 maand ging de ene kapot en 1 maand daarna de ander. Kostte me dus 3x 1 uur om naar de dealer te gaan (eerst de eerste verwisselen, toen de tweede en toen weer gewone lampjes) + ruzie met de dealer omdat hij geen garantie geeft op lampen... dus...

Groeten, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

Hans B6254

#6
Hoewel het niet mag  enzo kun je ook rally lapen kopen bij Brezan dit zijn 100 watters,

Zelf nadenken over de neg. zaken hiervan, in geval van onval zaken als verblinding enzo.

JHH

[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

ex_beamerman

#7
wat bij mijn (ex ;D ;D ;D ;D)beamer geholpen heeft waren nieuwe koplampglazen,door steenslag(jes)op het glas word deze na verloop van tijd "mat"en word het licht dus ook meer uitgewaaierd over de weg.
heb net ff gekeken de glazen van een 850 kunnen vervangen worden het lijkt mij wel zelf te doen.

Guido_Smit

#8
Dit klopt ook Ruud de S/V70 geeft een zee aan licht, maar de klachten zijn dan ook over de 850 gemeld. Dus leden met te weinig licht, nieuwe reflectoren kopen of de 850 inruilen op een S/V70. ;D

Gr; Guido.
CiteerIk heb ergens een test liggen van auto motor sport, waarbij een groot aantal verlichtingen getest en vergeleken werden van verschillende types en daar kreeg de S/V70 toch een zeer goede score, hetgeen ik enkel kan beamen.
Ruud

Aad

#9
Dank dank dank heren, het is te veel....
Veel adviezen en veel voors en tegens over de lampjes.

Kijk het is gewoon een feit dat het licht van mijn 850 GLE-tje gewoon naad is Hoe die van een V/S 70 is weet ik dus niet (Dank je Guido).
Mijn vrouw heeft een Suzuki Vitara (ook een beestje op leeftijd) en ik ben gewoon jaloers op het licht van haar auto'tje. Wij wonen in het buitengebied ergens in Groningen en daar is goede verlichting een must. Wat ik al zei ik heb een rechter koplamp die het licht niet beamd maar uitwaaierd en nu is mijn vraag of dit is af te stellen. Bij de meeste garages waar ik kom kijkt men wel maar doet men niets...... maw ze weten er waarschijnlijk ook geen raad mee.
De blakers(of reflectoren) lijken in een goede conditie maar toch even voor de zekerheid, iemand enig idee wat die dingen moete kosten?
80/100 Watt H4 lampen heb ik al een keer gehad in een Mazda 626 GLX (jaja ik was toen nog jong) maar deze hadden niet echt het effect van wat je ervan verwachte. Heb ook een Rover 820 Si gehad (eigenlijk Honda) maar van dat licht werdt je gewoon stil.

Het blijft dus proberen en zoeken naar een oplossing merk ik.

Groeten
Aad

Frans Harkema

#10
Citeerik heb al 10 maanden philips vision plus en geven nog steeds voldoende licht, méér dan een gewone lamp.

Mee eens, heb ze zelf ook gehad, geven zondermeer veel licht. De pech is alleen dat ze maar kort leven en voor hun levensduur wel erg kostbaar zijn!

Just my2cts.
Frans

Reitse

#11
Koplampglas MY92-94 bij Elferink: €83,95 :-/
http://www.elferink.nl/cat850.htm

Edwin

#12
Ik kan mij ook niet in het slechte licht vinden. Ik rijdt ook met Visionplus en het in 1,5jaar tijd 1 kapot lampje gehad, was nog eigen schuld ook. Ook ben ik zeer tevreden over de lichtopbrengst. Als ik achter een nieuwe Focus of Astra rijdt, zie ik zijn schaduw in zijn eigen lichtbundel van mijn lampen die achter hem lopen te schijnen. Jaja denk daar maar eens over na.

gr. Edwin.  8)

volvoTon

#13
Let er bij het monteren van de lampjes (vision plus) op dat de veertjes nog goed zijn,als dit niet het geval is kan dit de levensduur aanzienlijk verkorten.
Bij mij zijn de lampjes een jaar geleden vernieuwd en ik heb nog geen klachten.

volvo Ton  

2.520V

#14
Feit blijft:
a) reflectors en glaasjes moeten in orde zijn
b) afstelling moet kloppen
c) lampjes moeten er goed in zitten (gaat blijkbaar vaak fout  :-/)

Als aan bovenstaand is voldaan dan kan er weinig meer verkeerd gaan lijkt me :)

Groeten,
Jan.
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...