5 bak AT MY'00

Gestart door Rudi, 17-04-2005 15:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudi

Ik dacht dat Volvo de '00 alleen met aut. had geleverd,blijkt er toch een handbak geleverd te zijn ???

Of zijn die moeilijk te krijgen?
Dr.Go-Fast...

JCviggen

dat is niet de '00 (zie ook vermelding 250 pk, geen 265)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rudi

ja sorry haal van alles doorelkaar :-[ topic kan wel dicht ;D
Dr.Go-Fast...

JCviggen

niets houdt je tegen om er zelf een handbak in te bouwen natuurlijk :)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Jeroentjuh

Citaat van: JCviggen op 17-04-2005 16:03:16
niets houdt je tegen om er zelf een handbak in te bouwen natuurlijk :)

Ga dan meteen voor de 6-bak....

JCviggen

Citaat van: Jeroentjuh op 17-04-2005 21:38:42
Ga dan meteen voor de 6-bak....

Maar of het ook nut heeft....een keer extra schakelen...eindverhouding is toch ongeveer hetzelfde als de 5-bak. Als het nu 5+1 was zou ik er nog nut in zien, maar onze koppelrijke turbomotoren hebben zeker geen kortere verhoudingen nodig
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

Hij zal er toch zeker niet trager van worden...

Maar die 6-bak is zeker geen 'direct fit'... heb die link al eens gepost van iemand in US die een V70R AWD (classic) met 6 bak had.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rudi

Hij heeft me maandag teruggebeld,kan toch niet via Q8 aan de olie komen  Alleen de dealer schijnt het op recept te hebben...

Wat ik niet begrijp is dat ik er andere olie in moet hebben,want als het de 5 betreft hebben ze het altijd over speciale olie,bij 40 graden is de viscositeit 40W en bij 100 graden 7,5 W...maar een 4 traps wordt toch net zo heet van binnen?

Enfin,via hem ben ik weer bij een ander terecht gekomen,veel AT kennis inclusief revisie en daar ga ik morgen na werk even heen om wat info,misschien kan hij aan de olie komen  Vraag ik en passant wat hij nog meer kan mbt AT's
Dr.Go-Fast...

Rudi

Heb het hier maar neergezet anders zit ik een ander topic te posten....

ben even bij hem langsgereden en hij kan ook niet aan de olie komen :(

Hopelijk heeft Ludo meer succes....

Hij zei dat het filter wel belangrijk is[moet om de 60K ::)] en dat het spoelen niet noodzakelijk is :-\

Kortom ik zit weer in dubio,zal ik dat filter nog laten vervangen?Lijkt me wel goed,maar dat kost ook weer een paar ltr olie.Voordeel is dat hij dat kan en ongetwijfeld goedkoper is dan de dealer...
Dr.Go-Fast...

thuur

Kun je niet 1 liter bestellen bij je dealer en met dat flesje langs de betere automaterialenhandel gaan? Of bij een grootgrutter in olie? Wellicht dat die je wat meer kunnen vertellen waar je het kunt scoren...?


Gr 8)

Rudi

Citaat van: thuur op 14-05-2005 01:46:41
Kun je niet 1 liter bestellen bij je dealer en met dat flesje langs de betere automaterialenhandel gaan? Of bij een grootgrutter in olie? Wellicht dat die je wat meer kunnen vertellen waar je het kunt scoren...?


Gr 8)

Dat heb ik min of meer gedaan,hij is aardig thuis in de olie  ;D en kan het ook niet krijgen.Maar Ludo is nog met iemand in contact dus even afwachten :)
Dr.Go-Fast...

Rudi

Heb de knoop toch maar doorgehakt,afspraak gemaakt om filter te vervangen.Kost ongeveer 4 ltr olie,dan ben ik er voorlopig ook weer vanaf :)
Dr.Go-Fast...