schuren en "kloppen" van koppeling

Gestart door JanvD, 19-04-2005 21:22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meyerink

Geweldig Forum is dit zeg. Wat je zoal leert in een dag, geweldig.

Ik denk dat ik eruit ben. Probleem was initieel dat ik dus een schurend geluid in de koppeling had bij opkomen van 1e versneliing en 2e versnelling. Het werd me snel duidelijk dat het dus gaat omslijtage aan koppelsplaat of drukgroep, en dat de enige remedie vwas het ervangen van plaat, drukgroep en drukgroeplager. L:aatste twee weken werd geluid minder, maar had ik spontaan een lekkage tussen motor en versnellingsbak linksvoor. Garage stelde dat het hier ging om de krukas keerring, en die zou onder garantie vervangen gaan worden. Als ze nou gelijk gezegd hadden dat hiervoor de hele bak sowiezo voor open moest en dat je dan het beste de koppelingsplaat en drukgroep zou kunnen meevervangen, had ik hun dat voor miujn eigen kosten direkt laten doen. Niet door de dealer, maar via dit forum moet je daar dan achter komen, en zal ik alsnog gelijk opdracht geven die te vervangen bij vervanging van krukas keerring. Wie kan mij ongeveer vertellen wat de koppelingsplaat, drukgroep en drukgroep lager moet kosten?

Jules

Viper850

prijzen zijn hier wel op het forum te vinden, maar 'k weet niet precies waar. Volgens mij kost een koppelingsset ca. 250 euri, maar de rest weet ik niet zo.

Christiaan

Kijk eens op estate services (www.estateservices.nl).
Ik zie dat ze daar een set aanbieden voor 125 euro in de BTW.
Niet origineel overigens.

Christiaan

marcos

Hola iedereen,
zo'n kleine 10 jaar geleden had ik het geluk me een nieuwe 850 te kunnen kopen. Na een 1000 km begon ik ook een schurend geluid te horen, van kloppen was geen sprake. Enkels malen aandringen bij de garage en dan kwam er toch een inspecteur van Volvo om de boel te controleren. Het volgende dieinde te vervangen worden: complete koppeling(plaat, drukgroep, lager)+ vliegwiel.
Het schurend geluid is sindsdien verdwenen. Na enkele 10.000den km hoorde ik bij stationair toerental en nieuw geluid, het leek wat op het schakelen van een oude Bmw-moto maar dan snel na elkaar. Bij het indrukken van de koppeling of wat gas geven was dit niet te horen en ook niet bij een koudstart. Dit is nooit hersteld geweest, zelfs niet toen de wagen nog in de garantie periode zat.
Intussen heeft mijn 850  195.000 km gebold en er is terug een schurend geluid te horen, ditmaal is het het druklager.
Hoewel de koppeling nog niet versleten is denk ik eraan om gans het boeltje te vervangen.
Nog een laatste opmerking: op het luchtfilter is een gele sticker gekleefd met daarop de vermelding "dubbel vliegwiel". Deze zouden volgens de garage enkel bij turbo motoren gebruikt worden.
Greetz :-*