Mistlamp voorzijde - frame 9134398 / 9134399 monteren ja of nee ?

Gestart door LenT-5R, 25-09-2016 11:01:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LenT-5R


Bij mijn nieuwe mistlampen zaten onderdeel no. 11 "frame 9134398 en 9134399
Monteren of juist niet ? Ze hebben er bij mijn vorige lampen nooit opgezeten dus ik wist niet eens dat het er bij hoorde..... ;D



2e foto van een versleten stel "geleend" van het wereldwijde web




cornelis-b

Frame werd geleverd om water "tegen te houden" als je ze er bij hebt gewoon monteren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

Volgens mij zijn die frames alleen bedoeld als je mistlampen monteert in een bumper die nog niet is voorzien van mistlampopeningen.

cornelis-b

#3
Dat is ook goed mogelijk Kornelis, mij was verteld dat er door dit frame minder water tussen de bumper en het lamphlas lampglas door zou komen en zo de fitting droger houden tijdens het rijden in de regen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

LenT-5R


Citaat van: KIM op 25-09-2016 13:13:18
Volgens mij zijn die frames alleen bedoeld als je mistlampen monteert in een bumper die nog niet is voorzien van mistlampopeningen.

Best een "plausibel" antwoord.....

LenT-5R


Vanmorgen bij de Volvo dealer geweest en het terloops even gevraagd. Volgens hen horen ze er wel op. Ik ga ze dus monteren, alleen al vanwege het feit dat na 1x in aanraking te zijn geweest met water - het g$#@% al in de binnenkant van het glas zit !  :o
Terwijl ik de overgang van het glas naar het kunststof al extra gekit had. Wat een gezeik toch altijd met die dingen !
Achterkant ook maar eens vol kitten dan pfffff  :eusa_think:

LenT-5R

Citaat van: -D©©©L- op 26-09-2016 14:45:19
Citaat van: LenT-5R op 26-09-2016 14:42:46

Vanmorgen bij de Volvo dealer geweest en het terloops even gevraagd. Volgens hen horen ze er wel op. Ik ga ze dus monteren, alleen al vanwege het feit dat na 1x in aanraking te zijn geweest met water - het g$#@% al in de binnenkant van het glas zit !  :o
Terwijl ik de overgang van het glas naar het kunststof al extra gekit had. Wat een gezeik toch altijd met die dingen !
Achterkant ook maar eens vol kitten dan pfffff  :eusa_think:

Condens binnen in een lamphuis is heel normaal. Dat ga je niet voorkomen.

Are you kiddin' me ?  :o

LenT-5R


Citaat van: KIM op 25-09-2016 13:13:18
Volgens mij zijn die frames alleen bedoeld als je mistlampen monteert in een bumper die nog niet is voorzien van mistlampopeningen.

In het kader van infobank voor anderen: ik denk dat we hier toch "the winner" hebben: ik krijg ze er met geen mogelijkheid tussen gemonteerd, zie echt niet hoe ze zouden moeten zitten (naar Vida tekening gekeken, jawel) en heb ze er dus afgelaten. Zeer waarschijnlijk dus toch voor als je dit als latere modificatie gaat toepassen in een bumper zonder uitsparingen.

jelmo86

Hoe bedoel je latere modificatie?
Dat je later de gaten hebt gezaagd?
Ik heb gister namelijk ook zelf een set gekocht en moet zelf ook gaan zagen.  Mag ik vragen hoe je dat het makkelijkst doet of hebt gedaan?
Clublid 85012049

cornelis-b

Citaat van: jelmo86 op 26-09-2016 17:26:44
Hoe bedoel je latere modificatie?
Dat je later de gaten hebt gezaagd?
Ik heb gister namelijk ook zelf een set gekocht en moet zelf ook gaan zagen.  Mag ik vragen hoe je dat het makkelijkst doet of hebt gedaan?

Zover ik weet zie je als je de bumper er af hebt aan de binnenkant de lijn al lopen waar je moet zagen. Staat voorgestanst on de bumper.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jelmo86

Ja dat klopt heb ik net gecheckt ook zie ik de stekkers.  Maar heb jij de bumper eraf gehad of niet en waarmee heb je gesneden/gezaagd?
Clublid 85012049

maruska

ik heb ze niet erop zitten. ze met monteren is een uitdaging.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Citaat van: jelmo86 op 26-09-2016 17:42:04
Ja dat klopt heb ik net gecheckt ook zie ik de stekkers.  Maar heb jij de bumper eraf gehad of niet en waarmee heb je gesneden/gezaagd?

Zeer fijn decoupeerzaagje werkt prima
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien