Startprobleem - Opgelost!

Gestart door JaapMopar, 26-09-2016 16:08:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JaapMopar

Ik heb nu al een tijdje startproblemen met mijn 850 ('95, 20V). Het probleem is dat ik soms heel lang moet doorstarten voor hij aanslaat. Een paar keer achter elkaar starten wil wel is helpen. Maar ook slaat hij soms gewoon normaal meteen aan. Na wat op het forum gezocht te hebben kom ik uit op:
- Nokkenassensor (hier heb ik inmiddels al 5 verschillende in gehad, uit slopers en uit werkende auto's)
- Krukassensor (zelfde verhaal, ook al 3 verschillende in gehad)
- Antennering: zit deze erop bij mij? Ziet er bij mij als volgt uit:


Wat kan ik hieraan vervangen? Is niet zoals bij een V70, dat je hem er zo afpakt.
Soms heel vervelend wanneer je lang staat te starten bij de supermarkt oid, krijgt al snel vreemde blikken haha ;D
Auto heeft tot nu toe nog nooit niet gestart, ik denk dat de helft van de keren het starten gewoon normaal gaat...
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Sbv

zitten er foutcodes in ?

brandstofpomp die te weinig druk levert

JaapMopar

Laatste keer dat ik hem uitgelezen heb gaf ie alleen code van de nokkenassensor. Maar die heb ik echt al vaak verwisseld zonder resultaat. Stekkerverbindingen ook doorgemeten, draden van de sensors raken elkaar ook niet (allemaal al geprobeerd).
Brandstofpomp ook al getest, geeft voldoende druk (en merk tijdens het rijden verder ook niks)
Vind het zo vaag dat het af en toe is, echt ongeveer de helft van de tijd, koud of warm, maakt geen verschil.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

peteRRR

Eerst eens simpel beginnen.

Bougies,bobine,kabels,ontsteking in orde,..vonkt goed,...wel eens los gehad,....relais 103.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

mehn

Ik zie geen antennering op de foto.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JaapMopar

ook alle ontstekingsdelen al uitgewisseld, zonder resultaat. Maar ik ben ook van mening dat als daar de fout zit je tijdens het rijden ook af en toe een hikje of iets dergelijks moet voelen en dat is niet het geval. Auto loopt netjes stationair en trekt gewoon goed door. Ik rij er ook gewoon elke dag mee, auto doet het prima. Als ik geen antennering heb, hoe werkt het dan met mijn startonderbreker? Heb echt het idee dat het daarin zit. Hij krijgt namelijk gewoon brandstof en een goede vonk. Vanochtend trouwens weer gewoon normaal starten.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

RoelNL

In je ECU zit de startonderbreking. Werkt alleen als je auto op slot staat. Dan doet de auto helemaal niets. Niet eens starten, althans dat was bij mij zo.

Bobine is ook niet wit uitgeslagen?

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

JaapMopar

Ok, bedankt! Bobine is het enige dat ik nog niet uitgewisseld heb, moet binnenkort toch langs de sloop, trek ik er daar wel een paar weg.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

RoelNL

Als ze wit uitgeslagen zijn kun je ze links laten liggen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

JaapMopar

Nu het wat kouder begint te worden lijkt het erger te worden, moet soms wel tot 8 keer opnieuw starten voor hij aanslaat. Had nog gekeken, mijn eigen bobine is niet wit uitgeslagen, nog geen tijd gehad om een andere te proberen.
Denk zelf dat het een ontstekingprobleem is, hij gaat namelijk soms tijdens het starten ineens een slag wat zwaarder rond, alsof de ontsteking niet op tijd staat. Wil het wel gemaakt hebben eigenlijk, geen zin om in de winter met een kapotte accu of startmotor te staan...
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

leons850

Hoe zijn je massa kabels?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

JaapMopar

Degene die ik kon vinden waren prima, hoeveel zijn er en waar zitten ze precies?
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

leons850

Citaat van: JaapMopar op 04-10-2016 10:48:15
Degene die ik kon vinden waren prima, hoeveel zijn er en waar zitten ze precies?

Massa kabel loopt vanaf de min-pool naar je carrosserie onder de plaat waar je accu op staat en via je subframe naar de motor aan de voorzijde. Deze willen wel eens heel erg ral zijn:
Klik voor mijn ervaring
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Hengeveld

Citaat van: JaapMopar op 26-09-2016 16:45:50
Laatste keer dat ik hem uitgelezen heb gaf ie alleen code van de nokkenassensor. Maar die heb ik echt al vaak verwisseld zonder resultaat. Stekkerverbindingen ook doorgemeten, draden van de sensors raken elkaar ook niet (allemaal al geprobeerd).

Komt die foutcode van de nokkenassensor wel steeds terug? Zo ja, dan zou ik het toch daarin zoeken. Zeer lastig natuurlijk, als hij de storing maar af en toe heeft.
Zit het plaatje op de nokkenas wel goed, achter de nokkenassensor? Niet scheef of verkeerd om?

JaapMopar

Zal 'm binnenkort nog is uitlezen, plaatje achter sensor ook al uitgewisseld gehad, en ja hij zit goed. Maar heb echt al 5 verschillende sensoren erin gehad, die er nu inzit komt uit een rijdende auto. Die erin zat na de blokwissel zit nu in een andere 850 die ook zonder problemen rijdt.

Citaat van: leons850 op 04-10-2016 10:53:03
Citaat van: JaapMopar op 04-10-2016 10:48:15
Degene die ik kon vinden waren prima, hoeveel zijn er en waar zitten ze precies?

Massa kabel loopt vanaf de min-pool naar je carrosserie onder de plaat waar je accu op staat en via je subframe naar de motor aan de voorzijde. Deze willen wel eens heel erg ral zijn:
Klik voor mijn ervaring

Zal ik nog even controleren, bedankt!
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440