Startprobleem - Opgelost!

Gestart door JaapMopar, 26-09-2016 16:08:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Kan ook nog je temperatuurzender zijn.
(Ook wanneer de temperatuur op het dasboard goed lijkt te worden weergegeven)

JaapMopar

Citaat van: Piet op 04-10-2016 12:21:50
Kan ook nog je temperatuurzender zijn.
(Ook wanneer de temperatuur op het dasboard goed lijkt te worden weergegeven)

Had ik ook al gevonden, ook deze al eens uitgewisseld met een sensor uit een werkende auto ;)
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

Zo, gisteren even langs de sloop geweest en alle 850's en v70's ontdaan van alle sensoren, bobines en andere rotzooi die ik nog nodig had ;D
Had van de week al m'n massakabel los gehad en het geheel goed schoongemaakt en alle contacten schoongeschuurd, lijkt voor m'n gevoel wat beter te starten, maar af en toe nog steeds lang doorstarten. Gisteren bobine omgewisseld, geen verschil.
Auto nog even uitgelezen, alleen code 214 (RPM sensor missing sporadically). Blijft dus die nokkenassensor die loopt te walgen. Heb er nog een meegenomen voor de zekerheid, zal die vd week nog even proberen. Zijn er naast de nokkenassensor nog meer redenen waarom die code naar voren zou kunnen komen? Heeft sowieso met de ontsteking te maken, omdat hij vaak tijdens het doorstarten even door een zwaar punt heen moet waarna die bijna altijd direct aanslaat. Zoals ik al eerder zei, alsof ie niet op tijd staat.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Hengeveld

Foutcode 214 RPM sensor is toch de krukassensor?!?

JaapMopar

Citaat van: Hengeveld op 07-10-2016 09:00:00
Foutcode 214 RPM sensor is toch de krukassensor?!?

Je hebt gelijk, haal ze door elkaar...
Nou heb ik die ook weer eentje meegenomen, we gaan 't zien!
Ondertussen nog op wat US forums gekeken, iemand met hetzelfde probleem, was uiteindelijk een draad kapot in de kabels die naar de bobine gaan. Heb weinig trek om heel m'n kabelboom te gaan inspecteren... Maarja als het moet, dan moet t
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Sbv

Meten is weten. Je kan van de ecu vrij simpel meten of er een draadbreuk in de krukas sensor zit.
Bedradingsschema erbij dan weet je welke aansluiting op de ecu overeenkomt met welke draad op de krukas sensor. Op deze manier heb ik een draadbreuk in bekabeling naar lambda sensor gevonden

JaapMopar

Oke, bedankt!
Ergens een overzichtje of iets welke punten van de ECU ik moet hebben en welke waardes ik moet meten?
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

Van de week even alle stekkers bekeken, schoongemaakt en ingespoten met contactspray voor de zekerheid. Nog een andere krukassensor erin gezet, foutcodes gewist en een stukje gereden. code 214, 314 en 324 kwamen naar voren. Is dus een combinatie van krukassensor en nokkenassensor. Heb nog geen tijd gehad om de waardes door te meten, maar na die codes lijkt het me ook minder waarschijnlijk in de bekabeling te zitten (omdat het om 2 sensoren gaat). Met die donkere avonden ook steeds minder zin om het uit te zoeken...
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

Om hier nog even op terug te komen: de Volvo blijft gewoon starten, de ene keer duurt het alleen wat langer als de andere keer. Ik denk de helft van de tijd gewoon normaal starten zoals het hoort (2 of 3 keer rond en aanslaan). De omstandigheden lijken totaal niet van invloed op het soms slecht starten. Koud, warm, net gelopen, het maakt allemaal niet uit. Ondertussen de volgende zaken uitgesloten:
Krukassensor: meerdere malen gewisseld met werkende sensoren uit rijdende auto's.
Nokkenassensor: meerdere malen gewisseld met werkende sensoren uit rijdende auto's.
Bobine: 3 verschillende geprobeerd.
Bougiekabels: 2 sets geprobeerd, beide gecontroleerd op overspringende vonken (met plantenspuit water nevelen in het donker)
Bougies: ook 2 verschillende sets geprobeerd
Massakabels: Volledig nagelopen en opgeschuurd
Bekabeling: Visueel nagelopen en doorgepiept, nog geen specifieke waardes gemeten
Injectoren: 2 sets geprobeerd
Brandstofdruk: is op het oog voldoende
Brandstofdrukregelaar: Gecontroleerd, lekt niet

Ik wil de volgende zaken nog doen om dingen uit te sluiten:
- Relais 103 overbruggen
- Bedrading Nokken- en krukassensor doormeten, weet iemand nogmaals welke waardes ik op welke pinnetjes moet meten?

Mocht dit niks worden ga ik hem toch echt een keer wegbrengen, het heeft niet echt haast omdat het kreng het gewoon blijft doen en ik tijdens het rijden nergens last van heb.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Hengeveld

Zijn er nog foutcodes die terugkomen?

JaapMopar

Ja de foutcodes van de krukassensor en nokkenassensor blijven terugkomen, dus 214, 314 en 324
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Hengeveld

Bizar. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig. Je bent welkom om hem een keer bij mij (bij Arnhem) te brengen. No cure, no pay.

Piet

Brandstofdruk kun je niet op "het oog" zien of die voldoende is btw

Hengeveld

Citaat van: Piet op 22-12-2016 12:32:38
Brandstofdruk kun je niet op "het oog" zien of die voldoende is btw

Zeker, maar de foutcodes wijzen op een ander probleem, lijkt mij. Slechte kabelboom of contacten?