OBD II en uitlezen

Gestart door LouisVKWD, 05-10-2016 17:58:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LouisVKWD

Mijn auto is al jarenlang in onderhoud bij een plaatselijke garagist. Goede ervaring > 30 jr. Echter 1 probleem hij heeft niet de juiste uitleesapp. voor de OBDII (Volvo 855 nov. 1995, onder muntenbakje). Gevolg ik moet 1 a 2 x p/jr. naar een ander adres (bv. Marans in Veldhoven) om bij een opgetreden storing e.e.a. te laten controleren. Extra kosten min. € 25,- p/keer.
Nu mijn vragen:
1) is uitlezen mogelijk voor een leek op auto-technisch gebied ?
2) is er programmatuur beschikbaar voor een laptop ?
3) Hoe kom ik aan een kabel om laptop te verbinden met OBD II ?

resumerend: is het de moeite waard om een alternatief te zoeken of moet ik maar voor lief nemen dat ik de extra kosten kwijt ben. Nb. ik woon in de regio Eindhoven-Valkenswaard.

cornelis-b

VolFcr en Brickdiag in combi met een VAG KKL kabel en je bent klaar. Kabel op Ebay kost 6 euro en de software is op het internet te vinden. Enige wat er verder nodig is. is een laptop met windhoos7.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Noot

Volfcr werkt ook op XP en windows 10.

okkehel

Is dit gewoon een simpele obd2 kabel?
En moet je de pinnen dan ook omwisselen?
Was hier ook wel benieuwd naar. :eusa_whistle:

LouisVKWD

Citaat van: cornelis-b op 05-10-2016 19:40:21
VolFcr en Brickdiag in combi met een VAG KKL kabel en je bent klaar. Kabel op Ebay kost 6 euro en de software is op het internet te vinden. Enige wat er verder nodig is. is een laptop met windhoos7.

Op Ebay komen onder VAG-kabels allerlei automerken voorbij zoals VW,Audi,Seat,Skoda maar geen VOLVO. Waar moet ik specifiek op letten om een dergelijke kabel aan te schaffen?



classicT5

Weet niet zeker of brick diag daar gevoelig aan is, maar beste kabel nemen met ftdi chip. Als die erin zit vermelden ze dat wel in de add.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

LouisVKWD

Dank voor de tips. Ik ga er mee aan de slag.

Lostimmos