De Pearlen Regentesse en de Cream Yellow

Gestart door 855T5+, 14-06-2013 23:18:42

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

Citaat van: 855T5+ op 18-01-2017 00:27:21
Bedankt. Ik begrijp dat een lager bij de dealer wel 200 euro kan kosten, dus heb deze besteld op basis van de tips hierboven.
https://www.voorwindenparts.nl/skf-wiellager-set-volvo-850-s70-v70-vkba-3415.html
SKF VKBA 3415 voor 87,12 per stuk incl. BTW.

ik heb nog wel wiellagers liggen hoor ik heb zo gewoon vervangen omdat ik restauratie project bezig ben.
lagers rondom heb ik zo liggen mag je voor 4 tientjes wel ophalen. kwamen er speling en geluidloos af.

heb ze niet nodig want ik bouw me eigen wagen helemaal nieuw op komt vrijwel geen oud of gebruikt spul aan
en anders blijven ze toch maar op de plank liggen

855T5+

Updates Pearlen Regentesse:

April 2017:
Vier grootse dashboardlampjes achter de tellers vervangen. Tevens gelijk ander bovendek met mooiere passagiersairbagkap geplaatst. Diverse lampjes van dashboardschakelaars weer vervangen, waaronder andermaal die van de info knop.

2017.05.04...05, km-stand 303.190:
Achternivomats (verlaagde versies nieuw!) en bijbehorende veren vervangen. Spatlappen achter opnieuw vastgezet.

2017.05.07, km-stand 303.320:
Nieuwe orig turbo bougies en luchtfilter geplaatst. OBD1 uitgelezen, want zowel lambda en service lampje brandden. A7: 2-3-2 Adapatieve lamdaregeling, stationair, aangetroffen en gereset. Geen idee hoe dat te interpreteren trouwens. Tevens servicelampje gereset.

Morgen naar de APK. Zal er op de uitlaat en mogelijk wat anders niet doorheenkomen, maar had geen tijd meer dat vooraf te herstellen.
Volvo: Mutatis Mutandis

)()()sT

Is dat alles??

Op fb. lees ik veel meer! ;D

855T5+

;D
Ik gebruik dit forum om m'n servicehistorie bij te houden. Zoekt makkelijker.
Facebook voor de fotos voortaan en de rest 😎😜

gero

Citaat van: 855T5+ op 07-05-2017 17:11:40
Updates Pearlen Regentesse:

April 2017:
Vier grootse dashboardlampjes achter de tellers vervangen. Tevens gelijk ander bovendek met mooiere passagiersairbagkap geplaatst. Diverse lampjes van dashboardschakelaars weer vervangen, waaronder andermaal die van de info knop.

2017.05.04...05, km-stand 303.190:
Achternivomats (verlaagde versies nieuw!) en bijbehorende veren vervangen. Spatlappen achter opnieuw vastgezet.

2017.05.07, km-stand 303.320:
Nieuwe orig turbo bougies en luchtfilter geplaatst. OBD1 uitgelezen, want zowel lambda en service lampje brandden. A7: 2-3-2 Adapatieve lamdaregeling, stationair, aangetroffen en gereset. Geen idee hoe dat te interpreteren trouwens. Tevens servicelampje gereset.

Morgen naar de APK. Zal er op de uitlaat en mogelijk wat anders niet doorheenkomen, maar had geen tijd meer dat vooraf te herstellen.

Merk je dat nou, nieuwe nivo mats ?
Die van mij zijn ook al 360dkm oud maar ik merk er niks van de Volvo stuurt nog goed, af en toe vergeet ik wel eens dat het geen motorfiets is maar des ondanks vindt ik de wegligging (ruim 1600 kg) best wel goed.

razorx

Ik merkte indertijd dat de auto te veel wilde dribbelen aan de achterkant. Als je schuin een oprit op reed bij voorbeeld.

855T5+

Over het verschil tussen de oude en de nieuwe: dat is goed voelbaar. In eerste instantie dacht ik erop achteruit te zijn gegaan, want "voelde" wolliger. Na enig rijden over bekende drempels, door bekende bochten en enkele bekende snelwegriggels in bochten wordt eveneel zonneklaar duidelijk dat de oude echt wel op waren. De oude zijn tegelijk veel stugger, komen nog steeds netjes op hoogte en blijven dat ook wel een halve dag na stilstaan maar stuiteren cq. laten de auto dribbelen over de genoemde voorbeelden. Kortom: de veerdemping is er toch wel nagenoeg uit verdwenen. De nieuwe voelen in eerste instantie alsof je plots in een Citroen CX of C6 rijdt, dus veren wat meer in en zijn comfortabeler maar de koersvastheid is veel groter en het dribbelen verdwenen. De auto rijdt veel strakker, ondanks het initiele vreemde gevoel. Zeer duidelijk dus: vervanging was echt nodig na 200.000km. Wel zakken ook de nieuwe nivomats binnen een halve dag weer in bij mij, maar ik kan dat uitsluitend wijten aan het extra gewicht van de LPi gastank achterin.

)()()sT

Citaat van: 855T5+ op 07-05-2017 18:02:36
;D
Ik gebruik dit forum om m'n servicehistorie bij te houden. Zoekt makkelijker.
Facebook voor de fotos voortaan en de rest 😎😜

Tja, foto's e.d. zijn makkelijker tegenwoordig ipv hosten en dat gedoe.
Maar voor de rest is het maar een hoop dom geleuter daar ;D

855T5+

Gisteren, 2017.05.08, km-stand 303335, de PR gewoon door de APK gekomen, zonder enige opmerking. Geen speling aangetroffen op de voortrein, ook niet na extra vraag van mijn kant (!). Maar dus ook niet het gat in de uitlaat gezien. Nou is dat ook niet hoorbaar (en zit aan de bovenkant van de buis), zo ver achterin (vlak voor het eindstuk), maar toch...Anyway, nu heb ik genoeg tijd om alles eens rustig af te maken. Plaatsen van nieuwe voorlagers, triangels/draagarmen, stuurkogels/eindstukken...nieuw stukje uitlaat aan't eind...genoeg te doen. Alle onderdelen liggen al een tijdje te wachten.

Tevens "ontdekt" dat het vervangen van de bougies wel heel erg overdue was, want hij loopt nu wel heel erg mooi, trekt eraan als een lier, geen inhoudingen bij of ruwe accelleratie, loopt super strak stationair en hangt veel beter aan het gas. Belachelijk dat je dat aan de buitenkant van de bougies totaal niet kunt zien en dat ze maar zo kort meegaan...wel fijn dat ik vele orig sets in bulk gekocht heb voor een hele lage prijs...

855T5+

Ben begonnen met de Cream Yellow aan te pakken. Bumper verwijderd en linker spatscherm. Die eerste is geheel intact, maar voorop is wat lakschade. Het spatscherm bleek doorgerot en ik zoek dus een goede andere, kleur onbelangrijk. Ga ik zelf spuiten, onder het motto, dat had ik nog niet gedaan en het is bijna zomer ;-)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R