Volvo 850 2.3 T5 ex van SvK

Gestart door Luz, 12-10-2016 22:53:31

Vorige topic - Volgende topic

Luz

Ben wel bij de garage geweest, maar dit is een vriendendienst geweest. Echt terug vallen op service is dus niet van toepassing.

Ik ben nu even niet in staat direct bij de auto te kijken, maar volgens mij heb ik gewoon een uitlees stekker onder m'n asbak zitten. Op deze manier is hij ook uitgelezen. Dus niet zoals beschreven in de bovenstaande link.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Luz

Na de gevonden losse vacuümslang weer te hebben gemonteerd is ook het lampje van de lambdasonde uit gegaan. Meevaller! Kan weer wat afstrepen.

Luz

Dit weekend weer een avondje wezen klussen. De bedoeling was om de handgrepen van een V70/S70 (?) te monteren. Deze zijn gespoten in dezelfde kleur als de auto zelf.

De achterste handgrepen is werkelijk maar 3 minuten werk. 2 schroeven los, een beetje wrikken, en plug and play.

Het staat goed en op een of andere manier voelt dit veel degelijker dan de kunststof hendels. Misschien omdat de veer in het mechanisme wat zwaarder loopt.

De voorste hendels waren (en zijn nog steeds..) een crime.. Ik heb het met het bestuurdersportier geprobeerd. Deze ging er al met wat meer moeite uit. Maar mijn poging om vervolgens het slot te wisselen heb ik na 1.5 uur gestaakt. ik kwam niet verder dan dit...

Iemand nog tips?

Tot slot heb ik er weer wat werk bij. Ik kwam er achter dat de dop van het koelvloeistof reservoir gescheurd is, evenals het ophangpunt van het eindstuk van de uitlaat. De oude flens komt er weer op zodra ik deze van de week weer aan elkaar heb gelast.

Notabene een nieuw (nog geen 10dkm oud) reservoir, gebeurt dit vaker?

RoelNL

Lijkt het nou zo of is de dop gescheurd van je KVS tankje?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Luz

)()()sT

Citaat van: Luz op 30-10-2016 11:34:11
Ik kwam er achter dat de dop van het koelvloeistof reservoir gescheurd is....

;D

cornelis-b

Even een groene dop halen, de grijze doppen kunnen scheuren. Ik rij ook nog met een grijze maar heb een groene in de wagen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Luz

Dat is geen geld, ik rijd daar van de week even langs. Bedankt voor de tip! En een groene dop dus. Goed om te weten.

lucass

Hij ligt mooi laag zo op zn buik. Wat is er aan de vering veranderd waardoor ie zo laag ligt?

Luz

Als ik mij niet vergis zijn er aparte veren op gekomen achter. En voor een ander setje schokbrekers. Vraag me niet welk merk.. Maar hij ligt redelijk strak op de weg. Wel vaak wat onderstuur in snelle bochten, maar het blijft een voorwielaandrijver met veel gewicht voorin..

Op dit moment licht de achterbak vol met velgen, een zware krik en een volle tank. Vandaar dat hij op de laatste foto wel erg over het wiel heen ligt. Het resultaat hiervan is wel dat ik op de snelweg bij iedere drempel met de wielkast tegen de band aan schraap.

Luz

Waar ik gisteravond even stappen wilde maken en het tandwiel in de tellerbak, het mondstuk van de uitlaat én de kvs dop even wilde fixen ben ik maar tot halverwege gekomen.

's morgens even langs obdam gereden, bij estateservices een nieuwe dop gehaald en direct geplaatst. Daarna 's avonds met een maatje eerst de uitlaat weer aan zijn beugel vast gelast.

Helaas vergeten een foto te maken van het eindresultaat. De flens hangt nu weer perfect in het midden, de las ziet er ook erg strak uit.

Het ronde mondstuk van de vorige uitlaatdemper was helaas niet groot genoeg om over de eindpijp te schuiven. Van de week dus weer iets creatiefs verzinnen hiervoor. Beide stukken hebben nu dezelfde diameter (rond 60) dus ik denk dat ik er een buis in schuif.

Later deze week eens kijken of ik tijd kan maken om het tandwiel in de tellerbak te vervangen en om verder te kijken naar de ABS storing. Ik heb mezelf voorgenomen langs Schutten tuning te gaan op het moment dat de ABS storing is opgelost.

Luz

Eind vorige week even langs de heren van Ditmar in Hem geweest om samen te kijken naar de ABS storing. Bij het meten kwamen er achter dat er toch met de bekabeling iets niet goed was gedaan. Achteraf vrij vaag gezien ik dit zelf nog heb doorgemeten.. Lang verhaal kort; de ABS werkt weer!

Ook met de mannen nog even gesproken over de V70 deur hendels die ik op de 850 wilde zetten. De cilinder van het slot van de 850 past bij voorbaat al niet in de hendel van de v70. Dan heb je dus eigenlijk 2 of 3 keuzes..
1. Probeer een nieuwe cilinder te laten maken voor de v70 hendel waar de 850 sleutel in past
2. Probeer een bijrijders hendel op de kop te tikken zonder slot en draai deze om. Dan heb je dus geen slot meer in je bestuurdersportier.
3. plaats de v70 hendel met niet passende cilinder voor je sleutel in je portier en gebruik gewoon de afstandsbediening, of in geval van nood het achterklep slot dat zit aangesloten op de centrale deurvergrendeling.

Ik ga dus voor optie 3. Gezien ik geen extra hendel heb van een bijrijdersportier.

Vanavond eens kijken of ik het er in gesleuteld krijg.

Ook heb ik contact opgenomen met Schutten tuning wanneer ze tijd hebben om de 850 op maat aan te pakken. Ik ben erg benieuwd wat daar het resultaat van gaat zijn icm de 16t turbo en de 3" downpipe.

cornelis-b

OK goed dat de ABS weer werkt maar ik ben toch benieuwd waar de fout in de kabel zat? De controller wist ik eigenlijk wel van dat ie OK was maar je had zelf ook al gemeten en toch iets over het hoofd gezien.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Luz

Deze zat onder de zekeringkast. Waarschijnlijk de verkeerde kabels doorgelust.... Dan kun je natuurlijk blijven zoeken.