fabrieksbezoek

Gestart door janmulder, 19-04-2005 22:18:08

Vorige topic - Volgende topic

janmulder

Ben op maandag in de fabriek in Gent geweest op uitnodiging van de Bangarage in Amstelveen, in een luxe coachbus naar Belgie, aldaar een rondleiding in de fabriek met film en een gids, superlekkere lunch en daarna naar huis. het was van 06.00 uur 's morgens tot 18.00 uur 's avonds. WAT EEN GESJOK!!! De fabriek was een en al bedrijvigheid want er loopt elke 58 seconden een nieuwe volvo van de band. Ze maken er momenteel 250.000 auto's per jaar, de meeste typen, (alleen geen SUV,) door elkaar heen alleen auto's op bestelling. Er werken 5500 mensen en nog eens 5000 bij de toeleverings bedrijven dus Volvo is in Belgie een van de grootste werkgevers. Wat mij vooral inponeerde waren de robots, er staan er ongeveer 700 die een dak of een zijkant er even inpuntlassen. Het dak wordt daarna nog even met een laser vastgelast en een dashboard (zij noemen het een driverunit) van meer dan 100 kilo gaat met een robotarm in 10 seconden in de carrosserie. De fabriek zet alleen auto's in elkaar van toegeleverde onderdelen, dus het is een gaan en komen van containervrachtwagens, werkelijk uniek om dat te zien! De nieuwe v50 en s40 zijn niet aan te slepen en ik hoorde dat er ook een s40 3deurs (coupe?) aan komt. Primeurtje?Al met al een uitermate gezellige en interessante dag maar ik lag om 20.00 al te slapen op de bank, dankzij het geloop door die fabriek, 475.000m2! het leek wel een marathon. Met dank aan mijn dealer!!!

Jan Mulder

italia

Die driedeurs staat al sinds 2002 in de publiciteit. Deze zou dan de X30 of PV30 gaan heten. op basis van de Concept Safety Car (Genéve 2001) zeg maar een retro 340 ;)

Leuk uitje. iets voor een meeting?

The Saint

Klinkt allemaal errug interessant Jan. Ben wel jaloers op je!

The Saint, die onderhand ook wel zo'n uitje van zijn dealer verdiend (en betaald  ;)) heeft.
No shirt no shoes, no pinball

Walter

@ CLUBLEDEN 850 CLUB:
is er animo genoeg om op een doordeweekse dag naar de geboortegrond van onze Roffels te gaan?? Wellicht kan ik in overleg met onze EC iets opzetten, maar dan moeten we eerst weten of er animo genoeg is!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Bas850

Ja als ik het op tijd weet wel.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

italia

Ben

Als Volvo-Forum leden ook mee mogen .... ::)

BartT5R

Citaat van: Ben XC70 op 22-04-2005 08:50:29
Als Volvo-Forum leden ook mee mogen .... ::)

Daar zit zelfs iemand die er werkt :D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Reitse

In principe wil ik wel mee :D

Menno

ook ik ben van de party, als het partytje komt dan! Echter moet ook ik het heel heel erg optijd weten. aangezien mijn werkgever dat eist!  :o

afijn, tel mij er maar bij op die animo lijst  ;D

Peertje

Ik zou ook heeeeeeel graag meewillen!!!
Hé? Geen banner meer?

Raf

Daar neem ik met plezier een dagje verlof voor!
alleen ga ik niet tot in nederland komen om dan terug naar Gent te rijden ;)

animo: mee eens

Raf
De gustibus non disputandum est!

Esveldt

Yep, ik ook wel! En misschien wel met 2.

Paul

speedyT5

Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Jeroentjuh

Ik ben er laats ook nog geweest, wel mooi om te zien allemaal.......