deurgreep linkerportier doet het niet meer...

Gestart door Kalf, 13-11-2016 17:33:52

Vorige topic - Volgende topic

Kalf

Hallo,

Is er iemand die mijn kan helpen om het volgende op te lossen??

Mijn deurgreep van linker portier ontgrendeld mijn deur niet meer. De CV werkt zoals het hoort (open en dicht).
Knopje gaat ook omhoog en naar beneden. Alleen gaat de linker deur dus niet open met de deurgreep maar wel met de hendel aan de binnenzijde.

Luz

Om wat voor auto gaat het? Ik denk dat wanneer je de hendel er af trekt (2 boutjes) je al een hoop kunt zien.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Kalf

Het is een V70 Classic.

Heb hendel en slot er al uit gehad. En schoongemaakt en gesmeerd.
En ongemonteerd dan gaat het slot open als ik de hendel bedien die door de deurgreep bediend wordt. Maar als ik alles weer monteer niet meer.

Bouke

Is het bij de bestuurderspotier? Zo ja dan denk ik dat de lepel die aan je clinder zit niet goed in dat witte nylon ronde busje waar hij in moet. Als die er niet in zit dan heb het probleem wat jij hier omschrijft.
Wat moet je dan doen: cilinder er uit halen en dat kleine zwarte ronde dopje. Door dat gaatje kan je zien waar de lepel in moet vallen. Zet de cilinder er opnieuw in met de lepel goed recht zodat hij in dat nylon busje valt. Als dat is gelukt dan zou het moeten werken.

Bouke

Als het niet lukt mag ook langs komen en dan help ik je. Ik heb er de afgelopen jaren vele gedaan en die  werken goed. Laat het maar weten.

Kalf

ja, het is de bestuurdersdeur. Bedoel je met lepel het stangetje aan het cilinderslot?

Bouke

Citaat van: Kalf op 13-11-2016 20:27:19
ja, het is de bestuurdersdeur. Bedoel je met lepel het stangetje aan het cilinderslot?

Ja die idd

classicT5

Die lepel is alleen voor het op slot /van slot doen dacht ik. Als je sleutel niet werkt ligt dat daar dan aan.

Het ontgrendendelen van de deur is mbv een pal. Als je het handvat los hebt, trek hem dan eens uit en je ziet het. Deze pal moet achter je slot, maar is nog wel gefrobel om dat in elkaar te krijgen, zeker icm die lepel.

Dacht dat montage met uitgetrokken handel makkelijkste ging en dan als die in de deur zit duw je hem zo achter het palletje.

Maar is voor alweer tijdje terug. Hoop ook dat mijn omschrijving geen abracadabra is.

Zoekfunctie al geprobeerd? Verwacht dat bv bij yits/razorx in zijn blog wel een beschrijving staat.

Kalf

ja, dacht ook dat lepel er geen invloed op heeft. En ik begrijp de werking van dat er doormiddel van de deurhendel een pal bediend wordt.
Maar met slot los uit de deur werkt het maar gemonteerd niet meer.. :eusa_think:

Kalf

kan het misschien dat het toch niet iets mechanisch is? Ik twijfel namelijk nu aan de deur/raamschakelaar aan de bijrijderszijde. Deze sluit namelijk wel alle deuren maar gaan daarna meteen weer van slot.

Is er iemand die hier ook problemen mee heeft gehad?

Kalf

Gevonden... Gele plastic pal in het slot is gebroken.

Heeft er iemand een slot??

T5turbo

Citaat van: Kalf op 14-11-2016 16:25:40

Dit een oplossing?  :evil:

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

classicT5

Vraag arjen850 of mario850 eens, die hebben veel onderdelen.

Kalf

Citaat van: T5turbo op 14-11-2016 18:45:13
Citaat van: Kalf op 14-11-2016 16:25:40

Dit een oplossing?  :evil:

http://static.autoblog.nl/images/wp2013/7084.jpg

Niet nodig want krijg hem niet open met de greep. Ook al is hij los

Bouke

Kom maar langs dan zetten dat slot wat ik voor je heb gelijk er in. Die deur gaar echt wel open hoor.