SRS resetten!! HELP!!

Gestart door 850...What else?, 15-11-2016 08:23:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

850...What else?

Roffelaars dit is een help-kreet: ik heb alle verlichting in mijn dashboard en omgeving vernieuwd. Alleen twee lampjes in de snelheids/teller-console werkte nog. Nou heb ik ter controle de min-pool van de accu weer aangesloten en het contact op stand II gedraaid. Het leek mij nogal voor de hand te liggen dat je alles gechecked hebt VóóRDAT je het hele dashboard weer terug plaatst. Zodoende is het SRS-lampje blijven branden na afloop.
Ik heb hier bij ons FORUM gelezen dat dit te resetten is dus mijn noodkreet is aan diegene die dit kunnen: woon je in het westen en kan je het airbag-lampje resetten en ben je bereidt dit voor mij te doen? Reageer dan svp!
SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

mehn

Bij een 1994 T-5? Dat kun je zelf...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RoelNL

De andere vraag is waarom is die aangegaan?
Het lampje gaat niet voor niks branden. De enige reden dat het airbag lampje gaat branden is omdat de airbag niet correct werkt of omdat de stekker niet goed aangesloten zit.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Thunderstruck

Heb je de stekker van de bijrijdersairbag losgehad?

850...What else?

bedankt zover jongens, ja de bijrijders-airbag is los geweest bij de reparatie van de dashboard lampjes. is er geen reset dan? dat kan ook het geval zijn: dan ga ik naar Estate-services in Obdam ofzo, ik dacht op deze manier een ritje te kunnen vermijden.
Als jij een reset weet zeg het dan!
SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

Thunderstruck

Ik heb geen idee hoe de reset werkt, maar waar ik meer op doel is de oorzaak van de storing. Als je de airbag van de bijrijder los hebt en dan het contact op II  hebt gedraaid dan ligt daar waarschijnlijk de oorzaak.

850...What else?

TNX.....ik ga het contact even checken....
SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

Thunderstruck

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Misschien kun je hier wat mee mbt het resetten.

Ter verduidelijking van mijn vorige bericht, als de airbag niet aangesloten was op het moment van inschakelen contact krijg je die storing.

850...What else?

SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

850...What else?

SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

stuuraandeverkeerdekant

SRS kun je niet resetten via ECU maar heeft eigen computer in middenconsole. Met Vida te resetten is mij laatst verteld. Zie ook vanaf deze pagina: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81418.msg1700430.html#msg1700430 (gesprek loopt door tot op de pagina erna).
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

rpakuypers

Kan simpelweg met een laptop, VAG-KKL kabel en VOL-FCR. Onlangs heb ik mijn tellertandwieltje vervangen en had bij de testrit de stekker van de airbag aan de bijrijderskant niet goed doorgedrukt en als gevolg een brandend SRS-lampje.

Groet,
Roger

stuuraandeverkeerdekant

Ik kwam VOL-FCR nog niet in het afkortingen topic tegen. Waar staat t voor?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: rpakuypers op 15-11-2016 22:35:41
....bij de testrit de stekker van de airbag aan de bijrijderskant niet goed doorgedrukt en als gevolg een brandend SRS-lampje.
Dit herken ik wel  :)  Na een beetje contact spray erop en wat in- en uitklikken ging het lampje vanzelf weer uit  :D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

rpakuypers

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-11-2016 22:45:12
Ik kwam VOL-FCR nog niet in het afkortingen topic tegen. Waar staat t voor?

Volvo Fault Code Reader ???

Groet,
Roger