de tank even naar de garage!

Gestart door S70 TDI, 16-11-2016 19:00:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S70 TDI

Vandaag achter even nieuwe schokdempers laten monteren......wat een verschil is dat zeg.......rijd een stuk beter, mijn wagen wil ook gewoon rechtdoor met zijwind.
Tevens gelijk een andere remklauw eronder laten zetten omdat bij de vorige controle gebleken was dat het rubber om de zuiger naar zijn grootje was.
En als je zuiger vast gaat zitten, wordt het rijden een lastig verhaal. Gelijk ook maar even een nieuw lampje in de asbak laten monteren. Hier was ik zelf al eens mee bezig geweest en nadat ik het halve dashboard had gedemonteerd, heb ik de hoop opgegeven.

Nu weet ik dat dit hele verhaal totaal geen enkele informatieve meerwaarde heeft maar ik ben weer zeer gelukkig met de Zweedse tank.....
Wat blijven het ook fantastische wagens om in te rijden.  :eusa_clap: :eusa_clap:
Met een hamer past alles!!

S70 TDI

Rond half december de airco laten vullen bij de aircoboer. Kostte rond de 100 euri en ongeveer een weekje later viel het me op dat er vanonder de motorkap een soort van schrapend, ijzer op ijzer, geluid vandaan kwam. Aangezien ik voor wat betreft geluidje een autist ben gelijk naar de garage gereden. Blijkt de aircopomp de langste tijd hebben gehad. #$@*@!.......vond idd de airco ook na het afvullen en de beurt al niet veel beter koelen dan voorheen. Het blijkt dat de vorige eigenaar de airco in de 10 jr dat hij hem heeft gehad, bijna niet heeft gebruikt. Keuzes, keuzes......nieuwe of niet.......Aangezien mijn garage niets met airco's doet, ben ik even bij de Volvo-dealer langs gereden wat de mogelijkheden waren. Die was vrij duidelijk, nieuwe pomp erin...euhhhh oke, kost dat. Nadat ik weer bij kennis was, heb ik voor de zekerheid het bedrag even laten herhalen. Dit vond ik dus veel te veel voor de gok aangezien de vorige eigenaar de airco nooit heeft gebruikt is er ook grote kans dat er verder dingen niet meer naar behoren werken en dan de kosten helemaal de pan uit gaan rijzen. De beste man adviseerde om dan een korte multiriem erom de gooien en dan de aircopomp niet mee te laten draaien. Dit was maar een fractie van een nieuwe pomp. Aangezien ze bij volvo de eerste 6 wkn geen tijd hadden om dit te doen, weer naar mijn garage gereden en daar en nieuwe riem erom laten gooien. Binnen 5 minuten een nieuwe riem erom en hij is weer zo stil als je van een TDI kunt/mag verwachten. Eind december even naar Duitsland geweest om wat vuurwerk voor mijn zoon te halen......even al het luie roet uit de uitlaat geknald, heerlijk.
Met een hamer past alles!!

henry classic v70

Heeft Sjoerd (Hunterparts Gorredijk) geen pompje liggen?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

S70 TDI

Hunterparts heb ik idd al verschillende dingen weg gehaald.
Knipperlicht en 2 remklauwen. Zeer geschikte gasten daar.

Kan er altijd eens even een bezoekje aan wagen om te kijken of hij iets goeds heeft liggen. De lange riem heb ik nog steeds, die was zo goed als nieuw en zou er zo omheen kunnen. Zal er binnenkort eens even heen rijden.
Met een hamer past alles!!