Kerstboommeeting dinsdag 27 december 2016

Gestart door StefanCJ, 17-11-2016 19:36:27

Vorige topic - Volgende topic

kevinwalter

Dan wordt het niets. Had nog de neiging om gelijk 20 euro te doneren... als het zo moet niet. ga ook niet zitten zeuren achteraf. Dan gaan mijn nekharen overeind staan. Deed dit op de avond zelf. Dit jaar was voor mij de eerste en gelijk de laatste keer. Ik wens u allen veel succes dit jaar! En wie wil er nou een donatie hebben?

Edit: Als Stefan of Nick alsnog een bijdrage willen hebben: Jullie weten me te vinden. :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

FrankvdAa

'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

widebody

Citaat van: FrankvdAa op 06-01-2017 08:29:39
Jij snapt het echt niet, of wel? :eusa_wall:

Zonder te generaliseren is dit misschien wel een voorbeeld van de huidige jongerengeneratie.

Ze willen iets. Maar er zo min mogelijk voor doen, als het dan niet lukt worden ze boos en gooien de kont tegen de krib. Ik zie dit regelmatig om mij heen. Triest maar waar. Maar ik denk dat hier ook de opvoeding voor een groot deel aan bijgedragen heeft. De huidige jongeren kregen(krijgen) alles. Deels omdat veel mensen een redelijk tot goed inkomen hebben. Maar ook omdat beide ouders vaak werken heb ik het idee dat de ouders hun  schuldgevoel af proberen te kopen tegenover het tekort aan aandacht dat ze hun kroost kunnen geven omdat ze beide werlken. Beetje vicieuze cirkel denk ik. Maarja, iedereen wil 2 auto's en iedereen moet 3x per jaar op vakantie en iedereen heeft de duurste merkkleding aan omdat de maatschappij dit "voorschrijft". Want anders ben je een loser.

Ik heb er 2jaar geleden voor gekozen om 1dag minder te gaan werken per week.(ouderschapsverlof) Dit kan(en ga) ik nog 2 jaar doen. Scheelt mij wel 5meier in de maand, maar ik kan wel meer tijd met mijn kids doorbrengen.
Maar dat is een keuze die niet iedereen KAN maken.

Maar back on-topic: Ik ben bang dat de meetings hetzelfde leven beschoren is als het forum. :'(

Sbv

Tot zover de laatste kerstboommeeting dan maar. Het waren leuke jaren

KIM

Sorry hoor maar iedereen heeft hier de mond vol over de verloedering van het forum maar draagt daar toch vrolijk zelf zijn steentje aan bij. Als ik de toon van de opmerkingen hier lees kan ik me de reactie van kevinwalter nog wel enigszins voorstellen.
Het is een en al generaliseren en vooroordelen dat hier de klok slaat. Misschien lost een wat vriendelijker manier van communiceren hier wel iets op?

Het valt me ook op dat de meerderheid van de reacties van mensen afkomstig zijn die niet eens aanwezig zijn geweest op de KBM. Loop alsjeblieft niet te klagen over het verloren gaan van deze meeting als je zelf niet bent gekomen. Als je echt wilt dat meetings succesvol blijven moet je gewoon komen.  

kevinwalter

Ach, ik ben ook de hele dag bezig geweest op het volvo-forum meeting. Hoor je ook niemand over.
Ik bedoel het alleen maar goed. Zodat ik geen "schuld" meer heb. Er zijn er genoeg die gewoon hun mond houden. Blijkbaar wordt dat niet geapprecieerd.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

elianmars

Citaat van: KIM op 06-01-2017 09:19:48
Sorry hoor maar iedereen heeft hier de mond vol over de verloedering van het forum maar draagt daar toch vrolijk zelf zijn steentje aan bij. Als ik de toon van de opmerkingen hier lees kan ik me de reactie van kevinwalter nog wel enigszins voorstellen.
Het is een en al generaliseren en vooroordelen dat hier de klok slaat. Misschien lost een wat vriendelijker manier van communiceren hier wel iets op?

Het valt me ook op dat de meerderheid van de reacties van mensen afkomstig zijn die niet eens aanwezig zijn geweest op de KBM. Loop alsjeblieft niet te klagen over het verloren gaan van deze meeting als je zelf niet bent gekomen. Als je echt wilt dat meetings succesvol blijven moet je gewoon komen.  

Ik ben het met je eens, Kor. Ik ben zelf niet bij de meeting geweest, maar het eerste dat ik Stefan vroeg was dit:

CiteerSteef, was er niet iets zoals een bus/emmer/schaal aanwezig, waar duidelijk bij/op stond dat daar de donaties voor de kerk in konden worden gedaan?
Ik denk dat er best wel aanwezigen bij zullen zijn die er onbewust nooit bij die (minimaal) twee euro stil hebben gestaan.

Ik weet het, het stond in de startpost vermeld, maar niet iedereen zal deze gelezen hebben. Ook niet iedereen weet dat het bij deze meeting gebruikelijk is om geld te verzamelen voor de kerk.

De sfeer wordt er nu niet beter op met het moddergooien  :eusa_shifty:

cornelis-b

In alle jaren van de KBM ben ik dit soort berichten niet tegen gekomen. Zoals ik al eerder aangaf in de tijd dat Bouke deze meet nog deed werd er wel actief "gecollecteerd". Er liepen een aantal kids rond om munten in te zamelen voor de kerk, de kids vonden het leuk en het geld kwam binnen. Nu is er gekozen om niet actief te "collecteren" en het is achteraf niets anders dan een deprimerende deken die over deze meeting wordt gelegd.

Misschien toch eens terugkijken naar voorgaande edities, waarom gingen die wel altijd goed?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Misschien moeten we gewoon ophouden met iemand de schuld willen geven en vreselijk generaliseren.

Ik heb Nick al gesproken, het is al opgelost dus klaar nu.

Iedereen die er niet was en wel heeft bijgedragen, chapeau!   :eusa_clap:

Kevin, prima dat je wel je beste beentje voor zet en aangeeft toch te willen betalen.

Volgend jaar beter, de gene die het dan organiseert zal vast geleerd hebben van deze ervaring.
Steef, doe jij dit topic even op slot?

Man man man...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

Tis misschien door de meningen/houdingen van elkaar dat er iets uit komt wat goed is voor de volgende meeting.
Tis eigenlijk heel makkelijk te begrijpen,...jezelf even te verplaatsen in de situatie/organisatie en daar heb je het/een antwoord/respect.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Citaat van: KIM op 06-01-2017 09:19:48
Het valt me ook op dat de meerderheid van de reacties van mensen afkomstig zijn die niet eens aanwezig zijn geweest op de KBM.
Ja klopt, ik was er ook niet (en dat heeft zijn reden !) maar vind het een grof schandaal dat zowel de kerk, het forum als de organisatoren te kakken word gezet voor die k*ttige 2 euro die een ander die wel is geweest, al dan niet expres, niet betaald !!

En dat laatste heeft alleen maar te maken, in mijn opinie, met respect en fatsoen voor zowel de organisatoren, de kerk EN het forum !  Dat ik dan de klokkenluider, samen met Marc, moet zijn so be it.  Dat er allerlei, in mijn ogen, smoezen ('ken Stefan en Nick niet' , 'Joh, wist niet dat er betaald moest worden' en 'vroeger liepen er kinderen te collecteren') worden verzonnen is al helemaal te gek voor woorden.....

Als je wilt betalen, kun je betalen en klaar is/was het.  Ben blij dat er een aantal zijn die dat ook inzien en alsnog hebben betaald.

henry classic v70

Vond het een leuke meeting maar wel weinig foto's...  ;)
Nick en Stephan bedankt voor het organiseren, volgend jaar weer  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Bouke

In de jaren dat ik de meeting deed liet ik Rens meestal langs de mensen gaan ,maar ook dan waren er mensen die niks gaven.Toen was de insteek om 2€ vrijwillig bij te dragen en dus wie niet wilde werd niks verweten.
Dit jaar waren er ook minder auto's en dus heb je dan ook minder inkomsten. Stefan en Nick hebben een ander draai gegeven aan de meeting en dat is een keuze. Het is voor hen ook even aftasten hoe iets gaat en als er weer een komt volgend jaar hebben ze vast dingen die zie wel of niet anders doen zo simpel is het.
Wat mij vooral opviel was dat er veel minder van de mensen waren die al wat langer hier rond hangen en veel meer nieuwere mensen. En de opkomst is over het algemeen lager en het aantal meetings eveneens.

Ik hoop echt dat Stefan en Nick volgend jaar weer de schouders er onder zetten , het is mij ook een jaar of 7/8 alleen gelukt dus is ik heb er het volste vertrouwen in.

Maak er verder geen ruzie over, maar gebruik het om volgend jaar anders te regelen en dat is mss heel simpel op te lossen om dit gedoe te voorkomen.

Heren go for it :eusa_clap:

Ik ben blij dat Stefan en Nick het over hebben genomen, voor mij is het nu gewoon te  veel geworden dit soort dingen . Maar deze klassieker mag toch niet verloren gaan dat zou ik echt erg vinden.

Bouke

The Demon

Bouke, ik ben met je eens dat het voor Nick en Stefan nieuw was en dat ze hun "draai" nog moeten vinden met de organisatie.
Het moment dat ze het overnamen was relatief kort dag en dus valt hun niets te verwijten in mijn ogen.

Ik hoop dat ze het volgend jaar weer doen want deze meeting mag niet verloren gaan.

Dit jaar kon ik niet komen omdat ik taxi moest spelen, maar volgend jaar kom ik zeker wel weer.

henry classic v70

Is er eigenlijk nog een 2017 versie van de Kerstboommeeting?  :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4