Vapen/dampen/elektrisch roken. Iemand?

Gestart door Jurijn R, 20-11-2016 22:53:07

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 21-11-2016 16:32:34
Ik ben het volledig met Leon eens. Je moet er in je hoofd klaar mee zijn.

Er was een mailtje van Hans over het stoppen met roken. Dat mailtje bekeek ik zeker wekelijks.
Pas toen ik, na de verhalen van Henk, zelf begon te beseffen dat ik met dat roken een keuze maakte tussen een eventuele chemotherapie of afkicken, besefte ik dat afkicken makkelijker is.

Maar nogmaals je moet echt willen. Die dampers heb ik een korte tijd daarvoor gebruikt. Ik ervoer het als een pleister op de wonde.

Knap dat je er nog steeds van af kan blijven Yits!

BBS

Of net als Jennie doen, die was er eigenlijk al klaar boor maar vanwege mijn gezondheid moest ze altijd buiten staan roken. Op een gegeven moment was ze er helemaal klaar voor en mee- en zo van de ene op de andere dag gestopt.
Nu na bijna 10 jaar nog steeds rookloos  :D

Je moet er zelf klaar voor zijn, dan lukt het op zeker!
Volvoloos....

hilko73

Citaat van: Ludo op 21-11-2016 12:22:54
Als je wil stoppen, laat de pafkes gewoon links liggen.
Als je echt karakter hebt, lukt dat probleemloos.  :angel:
Als je er zelf aan toe bent, dan lukt dat. Bij mij alweer bijna 2 jaar. Geen pleisters, pillen, elektronische rommel; gewoon cold turkey.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Ludo

Eind vorig jaar zei ik dat ik ging stoppen, als m'n voorraad op was.  ;D
Iedereen lachte me uit.  :o
Na bijna 40 jaar lang, dik een pakje per dag, heb ik sindsdien geen één meer aangeraakt...  :D

Je stopt of je stopt niet.
Als die 'lapmiddelen' zijn niks meer als een excuus om te blijven roken.
Begin daar dan niet mee en blijf roken.

CarolineB

Citaat van: Hans Duiven op 21-11-2016 16:50:33
Citaat van: razorx op 21-11-2016 16:32:34
Ik ben het volledig met Leon eens. Je moet er in je hoofd klaar mee zijn.

Er was een mailtje van Hans over het stoppen met roken. Dat mailtje bekeek ik zeker wekelijks.
Pas toen ik, na de verhalen van Henk, zelf begon te beseffen dat ik met dat roken een keuze maakte tussen een eventuele chemotherapie of afkicken, besefte ik dat afkicken makkelijker is.

Maar nogmaals je moet echt willen. Die dampers heb ik een korte tijd daarvoor gebruikt. Ik ervoer het als een pleister op de wonde.

Knap dat je er nog steeds van af kan blijven Yits!

Die chemo is misschien niet alleen een gevolg voor de roker maar mogelijk ook voor de meeroker in huis...
Google maar eens op gevolgen meeroken.

heutink

::)
en neem van mij aan dat zo'n chemo-kuur ook niet alles is......na 6 behandelingen voel ik me net een wandelend chemisch wapen.....
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

reneetje

::)
Dicht geslibde aders trek je ook geen volle zalen mee .......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

UserID6342

Tsja en dan kom je weer op de wil, zoals Yits zo mooi beschrijft.  Ik weet het (allang) ook ik moet stoppen met roken, heel simpel. Ik was er al vrij vroeg bij toen ik gedotterd werd en twee stents kreeg, maar ben helaas gewoon blijven roken. Toch baal ik er af en toe van om eerlijk te zijn, maar op de een of andere rare manier ben ik nog niet zo ver om er mee te stoppen...

Jurijn R

Citaat van: Dirk342 op 21-11-2016 21:58:57
Tsja en dan kom je weer op de wil, zoals Yits zo mooi beschrijft.  Ik weet het (allang) ook ik moet stoppen met roken, heel simpel. Ik was er al vrij vroeg bij toen ik gedotterd werd en twee stents kreeg, maar ben helaas gewoon blijven roken. Toch baal ik er af en toe van om eerlijk te zijn, maar op de een of andere rare manier ben ik nog niet zo ver om er mee te stoppen...

Mooie beschrijving Dirk. In je hersenen weet je van roken is echt slecht, maar dan de gedachte om de stap te zetten naar 0 is hard.
Moeilijk te begrijpen voor een niet-roker, maar het is een moeilijke ontwenning. Maar met karakter en doorzettingsvermogen kan het echt wel.
Gewoon jezelf klaar prepareren om te zeggen: "Ik heb dit niet nodig om te leven". Wetende dat je geld en je gezondheid zult sparen!
Alternatieven zoals Elektrisch of de nicotine plakkers zijn echt effectief. Persoonlijk vindt ik het geen "lapmiddelen", maar ondertussen blijf je wel van die echte sig vanaf!

Jurijn R

Zelf ben ik fan van "Dampen", omdat je enkel nog Nicotine binnen krijgt. Alle andere chemische afval krijg je niet meer in je lijf.
Nicotine houdt je verslaafd, maar is echt niet slechter dan een glas Cola!

arjen850

Citaat van: Jurijn R op 22-11-2016 08:53:39
Zelf ben ik fan van "Dampen", omdat je enkel nog Nicotine binnen krijgt. Alle andere chemische afval krijg je niet meer in je lijf.
Nicotine houdt je verslaafd, maar is echt niet slechter dan een glas Cola!

Me to

kulk

Wat voor meuk damp je dan? Iets van een linkje?
Iets voor mij misschien, allicht beter dan vol aan de Zware Van Nelle denk ik

cornelis-b

Citaat van: kulk op 22-11-2016 10:47:39

Basis propyleenglycol (PG) en plantaardige glycerine (VG)

Als "neutrale" basisstof die water aantrekt en dat de smaakstoffen kan bevatten zijn er twee mogelijkheden: propyleenglycol en plantaardige glycerine (vegetable glycerin). In e-liquids (vloeistoffen voor elektronische sigaret) worden meestal beide stoffen gebruikt. Een veel gebruikte verhouding is 30% VG / 70% PG. Maar ook 50% mengsels van VG met PG worden gebruikt. PG zorgt voor keelgevoel wat lijkt op het roken van een sigaret. PG kan irriteren in de keel. Sommige mensen zijn daar erg gevoelig voor. Die kiezen er voor om een vloeistof te dampen die alleen op basis van VG gemaakt is. VG zorgt voor damp die  veel zichtbaarder is. De hoeveelheid op rook uitziende damp is groter bij een hogere concentratie VG. VG smaakt van zichzelf een klein beetje zoet. VG heeft procentueel meer smaakstoffen nodig om goed op smaak te komen in vergelijking met PG.
propyleenglycol

Vanaf pakweg 1950 wordt propyleenglycol gebruikt in verstuivers die Astma en COPD patiënten gebruiken. Propyleenglycol is dan de basis waarmee het medicijn goed dampbaar gemaakt wordt. Beschouw het als een neutrale stof die geneesmiddelen kan bevatten. De werking is dus wel te vergelijken met het dampproces wat plaats vindt bij het roken van e-sigaretten. Het heeft een kookpunt bij 188 °C. Propyleenglycol mag in lage concentraties ook in voeding gebruikt worden als vochtdrager en oplosmiddel voor kleur en smaakstoffen. Het wordt al lang gebruikt en onderzoeken naar deze stof zijn ook vroeger al gedaan. Uitgebreide informatie over PG is te vinden bij de gezondheidsraad.

Plantaardige glycerine (VG)

VG (vegetable glycerin) wordt ook glycerol genoemd. Het zit ook in sommige verstuivers voor astma patiënten. Het heeft een kookpunt bij 290 °C. Deze vloeistof is dikker dan propyleenglycol. Is wat zoetig van smaak. En zorgt bij dampen voor dikkere dampwolken. Het komt standaard in lage concentraties voor in het menselijk lichaam bijvoorbeeld in bloed.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jurijn R

Citaat van: kulk op 22-11-2016 10:47:39

Mijn vapor komt van www.vaporshop.be en alle toebehoren van www.artismook.be . Hier bestel ik ook o.a. liquides, en nieuwe brandertjes.
Op deze site vindt je ook alle soorten vapors; alsook starter kits.