Vapen/dampen/elektrisch roken. Iemand?

Gestart door Jurijn R, 20-11-2016 22:53:07

Vorige topic - Volgende topic

Jurijn R

Reeds de zoekfunctie al eens gebruikt, maar kan helemaal niets vinden hierover. Tegenwoordig is het een nieuwe rage om het stoppen met roken te bevorderen. Zelf ben ik ook een gebruiker, en ben benieuwd of er nog mensen zijn hier die "dampen"?
Zelf zit ik op 6mg Nicotine met een eLeaf vapor. De sigaret laat ik graag aan de kant hiervoor!

cornelis-b

Elektrische sigaretten zijn geschikt als alternatief voor roken en niet om te stoppen met roken. Het verslavende aan roken is de nicotine en ook deze "elektrische sigaretten" bevatten nicotine. Uiteraard krijg je minder schadelijke stoffen binnen als met een "echte sigaret" maar sluit ook niet uit dat de stoffen Propyleenglycol en glycerol die dragers zijn van de nicotine geen schadelijke gevolgen hebben bij gebruik op langere termijn. Ik kreeg bij regelmatig gebruik van mijn eGO-T enorme hoestbuien en een zere keel. In het AvL ( www.avl.nl ) heb ik diverse mensen gesproken die na langdurig gebruik ook keel klachten kregen. Ik ben gestopt met de elektrische peuk. Ook mijn longarts in het AvL vertelde mij dat de inname van Propyleenglycol schade aan de keel kan veroorzaken.

Wil je echt stoppen met roken dan adviseer ik, en ik weet het, het is moeilijk, om elke keer dat je een sigaret pakt of er een draait jezelf af te vragen wat je eigenlijk aan het doen bent. Ook consequent niet roken in de / een auto, als je denkt ik wil een peuk dus ik stop op de eerst volgende parkeerplaats rij die dan voorbij en stel het uit.

Het is verdomd moeilijk, in mijn geval ruim 45 jaar zware shag maar gelukkig nog maar een kwart van wat ik rookte en elke dag probeer ik te minderen en ik moet zeggen dat het redelijk lukt. Ook helpt het om een trekkie te nemen en NIET te inhaleren, een half sjekkie te draaien of hem gewoon vroegtijdig uit te drukken.

Gooi vroeg in de ochtend je asbak eens leeg en ruik er eens aan, je rookt het eerste uur echt niet meer. Gatverdamme wat stinkt zo'n asbak ;D

Succes met je stop poging.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Hans Duiven

Citaat van: cornelis-b op 20-11-2016 23:54:55
Elektrische sigaretten zijn geschikt als alternatief voor roken en niet om te stoppen met roken. Het verslavende aan roken is de nicotine en ook deze "elektrische sigaretten" bevatten nicotine. Uiteraard krijg je minder schadelijke stoffen binnen als met een "echte sigaret" maar sluit ook niet uit dat de stoffen Propyleenglycol en glycerol die dragers zijn van de nicotine geen schadelijke gevolgen hebben bij gebruik op langere termijn. Ik kreeg bij regelmatig gebruik van mijn eGO-T enorme hoestbuien en een zere keel. In het AvL ( www.avl.nl ) heb ik diverse mensen gesproken die na langdurig gebruik ook keel klachten kregen. Ik ben gestopt met de elektrische peuk. Ook mijn longarts in het AvL vertelde mij dat de inname van Propyleenglycol schade aan de keel kan veroorzaken.

Wil je echt stoppen met roken dan adviseer ik, en ik weet het, het is moeilijk, om elke keer dat je een sigaret pakt of er een draait jezelf af te vragen wat je eigenlijk aan het doen bent. Ook consequent niet roken in de / een auto, als je denkt ik wil een peuk dus ik stop op de eerst volgende parkeerplaats rij die dan voorbij en stel het uit.

Het is verdomd moeilijk, in mijn geval ruim 45 jaar zware shag maar gelukkig nog maar een kwart van wat ik rookte en elke dag probeer ik te minderen en ik moet zeggen dat het redelijk lukt. Ook helpt het om een trekkie te nemen en NIET te inhaleren, een half sjekkie te draaien of hem gewoon vroegtijdig uit te drukken.

Gooi vroeg in de ochtend je asbak eens leeg en ruik er eens aan, je rookt het eerste uur echt niet meer. Gatverdamme wat stinkt zo'n asbak ;D

Succes met je stop poging.

De eerste 48 uur van nicotine onthouding zijn het ergst. Daar speelt de industrie handig op in met nicotine pleisters etc.

Trimbos verslavingen roken

Iedere ex roker heeft zijn of haar favoriete manier om te stoppen.
Ik heb fors gerookt vanaf mijn 15e levensjaar tot aan mijn 49ste jaar na de vijf sessies bij hypnotherapeut Carla Wortelboer (heel-al)

Ik weet tot op heden nog niet wat zij in mijn brein heeft geplaatst ter vervanging van de verslaving, ik heb er nooit meer last van gehad! Heerlijk.

Jurijn R

Ik zie het eerder eigenlijk als een vervangend middel voor echte sigaretten. Het is niet mijn bedoeling om dan ook te stoppen.
Ergens wou ik het proberen om te kijken of het daadwerkelijk een sigaret kan vervangen. Voor mij lukt het wel, en heb geen bijwerkingen zoals een pijnlijke keel,..
Enkel durft die stoelgang wat vlotter gaan  ;D

Ludo

Als je wil stoppen, laat de pafkes gewoon links liggen.
Als je echt karakter hebt, lukt dat probleemloos.  :angel:

leons850

Citaat van: Ludo op 21-11-2016 12:22:54

Haha dat zijn uitspraken. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjen850

Hier nog een damper😀 al paar jaar en bevalt prima.

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 21-11-2016 13:38:50

De panfluit, of niet GVR  :P :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Gewoon nooit aan beginnen. Hoef je er niet mee te stoppen ook ;D

UserID25761

Citaat van: elianmars op 21-11-2016 13:44:53

Gewoon nooit aan beginnen. Hoef je er niet mee te stoppen ook ;D

Mijn generatie *kuch* is opgegroeid met roken, overal waar je kwam stonden de sigaren en sigaretten op tafel, en was het eigenlijk onbeleefd om niet te nemen.
daardoor ben ik dus ook gaan roken, en ja nu stoppen.
het lukt mij gedeeltelijk, af en toe nog een peuk om het af te leren zeg maar  ;)

konniekip

ik weet nog goed dat mijn huisarts, ik was toen 4 jaar oud.. 1981 rustig een sigaartje zat te paffen tijdens het consult.

arjen850

Jurijn R

Citaat van: arjen850 op 21-11-2016 13:38:50

Met nicotine? Zelf zit ik nu bij Twelve Monkeys liquid Tropika. Peche smaak, en ik voeg hier zelf wat frisse appel bij. De combinatie is super!

leons850

Ik heb lang niet zo lang gerookt als een hoop mensen hier, maar wel genoeg.
Tussen de 1 a 2 pakjes per dag was goed te doen (waar haal je de tijd vandaan).

Tussen je oren moet je klaar zijn om te stoppen.
Je moet het willen op gegronde redenen, niet omdat mensen zeggen het scheelt veel geld.
Maar omdat je het geld nodig hebt bijvoorbeeld.

Ik had een combi ik kon de centen wel even gebruiken (rijd in een hele dure Volvo), ik was wat benauwd dus wilde meer lucht en k vind het een vieze gewoonte. Ik was er dus in m'n hoofd klaar voor, nu het juiste moment nog.

Dit alles maakte dat ik nadat ik op een evenementje 35peukenhad gerookt aan het einde van de dag voor het slapen nog "ff" de laatste peuk rookte. Halverwege dacht ik, "gatver wat ben ik aan 't doen, morgen geen nieuw pakje halen".
Dat gedaan en dus van het 1 op andere moment gestopt met zeer weinig moeite.
Ik ben er blij mee. ;D

Dit is nu 1.5jaar geleden, af en toe nog een wat moeilijk om niet "1 peukje" of "1 trekje" maar dan denk ik bij mijzelf: "niet doen dan ben je meteen weer verkocht". Of het zo is of niet dat weet ik niet maar het weerhoud mij er prima van.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Ik ben het volledig met Leon eens. Je moet er in je hoofd klaar mee zijn.

Er was een mailtje van Hans over het stoppen met roken. Dat mailtje bekeek ik zeker wekelijks.
Pas toen ik, na de verhalen van Henk, zelf begon te beseffen dat ik met dat roken een keuze maakte tussen een eventuele chemotherapie of afkicken, besefte ik dat afkicken makkelijker is.

Maar nogmaals je moet echt willen. Die dampers heb ik een korte tijd daarvoor gebruikt. Ik ervoer het als een pleister op de wonde.