Altijd wel wat te doen.. T-5R 855 Black

Gestart door Benny850, 24-11-2016 10:48:42

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Wat wel eens wilt gebeuren, als je de originele smallere knijpklemmen niet gebruikt, dat je bij het aandraaien van de klem het rubber van die slang er tussen uitdraait. Deze klemmen zijn eigenlijk net iets te breed hiervoor.

Benny850

Oke ja precies. Zal uit voorzorg wel een nieuw stukje slang bestellen en de goede klemmen. Nieuwe inlaatpakking en op onderzoek uit

NinaPaul

Waarschijnlijk was je nog bezig maar vergeet de losse bout van je inlaatspruitstuksteun en de missende bout van de startmotorsteun niet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Benny850

Maar weer eens een update. Om over de hoofdkoppelingscilinder terug te komen van mijn ouders hun V70 die doet het inmiddels ook weer. ;)

Zelf zijn we afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar de Ardeche in frankrijk en toen nog een weekje in Uzes. Schitterende vakantie gehad, vooral de route Gordes de l'Ardeche is prachtig om doorheen te rijden! We zijn toen al smorgens op tijd gaan rijden omdat het er in de loop van de ochtend druk zou worden, de fransen hadden immers ook vakantie  ;D verder gewoon echt heel leuk gehad en de 850 heeft zoch weer prima gehouden met de KIP caravan erachter. Kleine 3000km gereden opzich wel netjes, vind het rijden en het altijd proberen gelijk in 1 keer mooi op je vak te staan het leukste met de caravan. Oja litertje olie verbruikt achja ;D

Wat de auto betreft toch wel weer wat dingen in mijn hoofd wat ik wil doen. Ik ben opzoek naar een set Nivomats. Of anders een keer nieuw kopen als ik 2e hands geen set kan vinden die naar mijn zin in is. Dat doorhangen vind ik niet zo bij mijn auto. Zeker met een caravan een uitkomst volgens velen.

Komende week setje kachelslangen monteren, heb met een doorgeluste kachel gereden had te weinig tijd om alles nog af te werken. Denk dat ik gewoon de 2 siliconen slangen via de pijpjes met rubberen kachelslang doorverbind aan de aluminium pijpjes aan de kachelradiateur. Neem aan dat ABA klemmen gewoon goed kunnen met de kachelslangen en siliconen. Heb op de rest van de auto ook alles met ABA klemmen gedaan inmiddels. Heb wel eens gelezen dat sommigen slangklemmen willen snijden in siliconen. Maar een ABA lijkt mij een goede klem.
Heb voor de vakantie nog de nieuwe Nissens radiateur gemonteerd ivm zweten van de oude radiateur en ook die heeft zich goed gehouden.

Op de camping nog iemand tegengekomen die een Cream Yellow heeft hij zou nog een bakkie komen doen, maar wij zijn 2 dagen eerder naar huis gegaan en hebben hem ook niet meer gesproken helaas. Misschien dat het iemand van hier is?

Benny850

Kacheltje weer lekker aangesloten met nieuwe slangen, is wel weer nodig nu s'morgens.
Momenteel zit ik met een brandend abs en tracs lampje op het dashboard. Ik heb al wat contact gehad met cornelis hierover.

Ik had eerst 3 storingen op A3; 312--314--322.
Toen heb ik preventief de wielsensor rechtsvoor vervangen. Nu blijft er elke keer in storing instaan nummer 312, right front wheel sensor open circuit (uit mijn hoofd gezegd). Lampje gaat direct branden bij het starten ook als hij net gereset is via de obd 1. Hij lijkt heel eventjes te willen flikkeren maar blijft echt branden.

Wat ik nog meer geprobeerd heb is een andere aluminium abs computer en ook daarbij krijg ik storing 312. De kabel heb ik vanaf sensor naar de motorruimte toe visueel geinspecteerd en lijkt er gewoon goed uit te zien. Op de stekker naar de sensor rechtsvoor is zo'n 1000 ohm te zien met de multimeter. Ik ben geen expert met doormeten en dingen daar heb ik nog te weinig ervaring in. Ik heb de stekkers voor allebei schoongespoten. Abs ringen zien er intact uit en ook die met remmenreiniger schoongeblazen.

De zekeringen zijn ook allemaal in orde. Dus heb hier wel raad mee nodig, de auto moet in november weer voor de APK dus moet op orde zijn..

MikeyQR

Vervang toch de kabel maar. ;)

Kan je nu al zeggen uit mijn ervaaring dat er een draadbreuk in zit al zie je het niet zo snel.
Heb zelf al een paar 850 gehad met dit zelfde euvel en daar was ook 1 van de 2 draden stuk onder de coating.

Deze zijn bij de dealer te bestellen.  ;)

Benny850

Oke dat zou mooi zijn als dit de oplossing bied. Hoe ver gaat deze kabel? Vanaf sensor tot ergens anders inpluggen?

MikeyQR

De kabel loopt onder de parafan en onder de wissermotor met de rest van de kabelboom van de auto, je vind hem zo. ;)
Je moet deze dan volgen en en dan zou ik deze zo dichtbij mogelijk bij de ABS unit ( nog onder de parafan) door knippen en de nieuwe erin solderen.
Je krijgt van Volvo ook krimpkousen mee in deze set.

Benny850

Oh oke, dat moet te doen zijn. Dan ga ik de dealer maar eens bellen voor een kabel morgen.
Top ;)

MikeyQR

Toch ff een vraagje.
Hoe is het trouwens met de ABS ring?, deze al bekeken?
Check dit ook even, hoewel ze bij de 850 niet gek veel stuk gaan naar mijn weten.

Benny850

Ziet er naar mijn mening goed uit. Niet echt verroest om te zien ook. Dus denk inderdaad ook die kabel als volgende stap.

MikeyQR

Dan idd de kabel vervangen en dan is zien of het lampje weer uit gaat.

Benny850

Net gelijk maar de kabel besteld. Zal morgen wel binnen zijn, van het weekend maar proberen te monteren. Ze liggen nog op voorraad bij Volvo in ieder geval :)

)()()sT

Citaat van: Benny850 op 19-08-2017 15:28:05
Maar weer eens een update. Om over de hoofdkoppelingscilinder terug te komen van mijn ouders hun V70 die doet het inmiddels ook weer. ;)

Zelf zijn we afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar de Ardeche in frankrijk en toen nog een weekje in Uzes.

<knip>

Op de camping nog iemand tegengekomen die een Cream Yellow heeft hij zou nog een bakkie komen doen, maar wij zijn 2 dagen eerder naar huis gegaan en hebben hem ook niet meer gesproken helaas. Misschien dat het iemand van hier is?

Deze?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11131.31725.html :)

Benny850

Citaat van: )()()sT op 27-09-2017 08:41:48
Citaat van: Benny850 op 19-08-2017 15:28:05

Zelf zijn we afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar de Ardeche in frankrijk en toen nog een weekje in Uzes.

<knip>

Deze?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11131.31725.html :)

Heel scherp :D