Max0481

Gestart door max0481, 05-12-2016 23:51:02

Vorige topic - Volgende topic

max0481

Goeiendag mensen!

Ik zal mezelf ook eens voorstellen, al een paar weken actief info aan het winnen hier op het forum.
Ik heb sinds november 2015 een volvo c70 in het mystic grey,
Deze kocht ik als zijnde een 2.5t automaat.

Na het een en ander vervangen te hebben voor apk ermee de weg op gegaan, wat een heerlijke cruiser was het.
Na een aantal weken/maanden begon de automaatbak kuren te vertonen, hier heb ik toen een handbak voor in de plaats gezet, een van de eerste echte verbeteringen van deze heerlijke auto
Na een tijdje begon ik te wennen aan het vermogen van de 2.5t, mijn reactie hierop was om het beestje te laten chippen, dit was echter van vrij korte duurt aangezien mijn drijfstangen vonden dat ik het werk zelf maar op moest knappen....
Al met al een t5 motor gekocht en van top tot teen gereviseerd, meteen ook H-profiel drijfstangen erin, 16t, s60r spruitstuk en een lekkere dikke chip van schutten. Vermogen zal ergens om en nabij de 300pk liggen op het moment.
Nu heb ik na een probleempje met mijn differentieel te hebben opgelopen (tandjes kwijt) maar een m59 bak gekocht bij een forumlid hier, echter een paar dagen terug nog een m59 tegengekomen en die ook maar meteen meegenomen gezien de beste man van de 'ouwe meuk' afmoest.
Aangezien de auto momenteel geschorst staat voor de winter en de bakswap heb ik me ook maar eens verdiept in een grotere turbo, je raad het al; deze heb ik gevonden :)
Ik heb momenteel een afspraak staan bij iemand die een overcomplete turbo set verkoopt pasklaar voor mijn auto, garrett gt35, 3inch ripkit, 3inch uitlaat, n/a cams, etc etc
Al met al in een jaar tijd aardig wat gesleuteld en versleuteld aan de auto maar tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad.

Nu moet ik alleen nog ergens wat fotos kwijt maar hoe de neuq werkt dat?  :eusa_think:

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: max0481 op 05-12-2016 23:51:02
Nu moet ik alleen nog ergens wat fotos kwijt maar hoe de neuq werkt dat?  :eusa_think:
Beetje omslachtig door ze eerst ergens anders up te loaden en dan hier te linken. Maar als je zelf een handbak in je wagen kan zetten dan gaat dit je ook lukken  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.0.html

Ben benieuwd naar de foto's   :D

En welkom!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

dielie850

Heb ik met onze R ook gedaan omgebouwd naar handbak ;D
Is een volle dag werk maar een hele leuke klus om te doen :D

daanium

Gaaf, weer een C70 er bij! Ik lees lekker mee :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Mooie intro Max, lekker bezig met de auto
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

max0481

Ik heb weer een update :)

Recent de volledige bovengenoemde setup aangeschaft.
Een garret gt35
inlaat met alleen maar 3" alu buizen, voor en na de turbo
Ipd siliconen slangenset
Zweedse dumpvalve (naam even kwijt)
Volledige 3" uitlaat van bsr met 100cells kat
Allerlei metertjes en 2houders voor in het dashboard

Na dit aangeschaft te hebben bedacht ik me dat ik toch wel meer nodig had, dus meteen weer even mijn salaris aangesproken, resultaat;
Hele berg pu rubbers
Subframe van een 850
Helix 4pucks racekoppeling
Siemens deka 630cc injectoren
Aem brandstofpomp high output
Nieuwe bougies
Siliconen kachel, koelvloeistof etc slangen
Catchcan
Gegroefde schijven ebc+ redstuff blokken achter

Nu nog maar een paar dingen voordat ik de complete opbouw ga doen.
Ik wil nog hebben;
320mm bbk set
Quaife/drenth diff
Dikke vette chip van schutten :)

Ik kan niet wachten tot ik verder kan met mijn silent killer, staat nu braaf geschorst te wezen in de garage..
Mis ik nog wat dingen? Ik zie af en toe door de shitload aan onderdelen het bos even niet meer.
Een verwachtingspatroon van een 450pk zou reëel zijn denk ik wel toch?

Jurijn R

Met een GT3582R wordt 450 pk zelfs het minimum streven  :)

max0481

Ja zon vermoeden had ik al een beetje, maar gezien ik nog originele zuugers heb durf ik denk ik ook niet echt hoger te gaan.  Aangezien ik me heb laten vertellen dat de org zuigers een vermogen van 500pk max aankunnen...
Verder gaat het denk ik ook een beste uitdaging worden on het vermogen enigzins op de weg te krijgen gezien alleen twee voorwielen die aangedreven worden :)

Jurijn R

Edit;

Drenth platen sper  ;)
Dogbox?

max0481

Ja zou ik ook graag willen, maar zo ##*¥~# duur haha. Tweede probleem is dat ze ook zowat nergens te vinden zijn  :eusa_think:

daanium

Mooie plannen!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]