V70R AWD 1997

Gestart door pieterveenstra, 08-12-2016 15:47:34

Vorige topic - Volgende topic

pieterveenstra

Voor de liefhebber, wat meer foto's van de kever:

Volledige verhaal: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53591&page=1&pp=20

cornelis-b

Wat heb jij een werk gehad aan die kever Pieter, wat zag het er uit maar wat is het weer mooi geworden. Petje af voor deze klus man :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

peteRRR

Nou nou,....wat een werk :o :eusa_clap:
Even vluchtig door je Blog heen gegaan maar respect!

Zoiets zou je eigenlijk ook nooit meer weg moeten doen,...of dat een hele mooie gelegenheid zich aandient.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

)()()sT

Geweldig! Een van m'n goede vrienden heeft een bedrijf in restauratie van alles wat VW luchtgekoeld is :)

UserID6342

Erg mooi dat Blog van de kever. Heb er van genoten !  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

bebe66

Leuk, ben vroeger ook begonnen met Kevertjes.

Dit was de mijne, gekocht in 1988 van de eerste eigenaresse. Origineel was ie Perlweiss, ik had 'm na het nodige laswerk muisgrijs laten spuiten. In de jaren 90 verkocht aan een vriend, die hem nog altijd koestert en 'm een paar jaar geleden opnieuw gerestaureerd heeft:

En inderdaad, zoiets moet je nooit meer wegdoen....
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

pieterveenstra

Haha leuk, iedereen heeft altijd wel iets met een Kever. Jammer dat ik het afgelopen jaar er maar 3 of 4 keer mee weg ben geweest...

Trouwens het verbruik van die V70R... Ik heb de afgelopen 330km een gemiddeld verbruik gehad van 15.9L/100km
Resp. 1:6.3km... best wel royaal ::) heb niet eens heel veel lopen trappen, is dit een normaal verbruik voor een AWD?

blauweroffel

Kevers.....die van mij al drie jaar niet gezien  :-\
Mn mooie rooie cabrio karmann. Maar gaat niet weg, er komt een dag....

BR

BBS

Citaat van: pieterveenstra op 09-12-2016 22:20:23

Trouwens het verbruik van die V70R... Ik heb de afgelopen 330km een gemiddeld verbruik gehad van 15.9L/100km
Resp. 1:6.3km... best wel royaal ::) heb niet eens heel veel lopen trappen, is dit een normaal verbruik voor een AWD?

1:6,3 is wel erg royaal. :eusa_think:
Het kan geen kwaad om je voorste lambda sensor te vervangen. 1:7 a 1:8 moet zeker te halen zijn.

En laat ik nou net nog zo'n ding gebruikt uit mijn eigen wagen hebben liggen ;D
Volvoloos....

pieterveenstra

Ik hou het even in de gaten. Heb wel erg veel korte stukjes gereden.
Allemaal 60 en 80km wegen. Maar zal de lambdasonde in de gaten houden. Geen melding tot dusver.

Peultje

Me netjes aan de maximum snelheid houdend rijd mijn V70R AWD op de snelweg 8,5 liter op de honderd km (1 op 11,5). Gemiddeld haal ik toch wel een verbruik van beneden de 1 op 10.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Vulk

Citaat van: Peultje op 10-12-2016 21:42:10
Me netjes aan de maximum snelheid houdend rijd mijn V70R AWD op de snelweg 8,5 liter op de honderd km (1 op 11,5). Gemiddeld haal ik toch wel een verbruik van beneden de 1 op 10.

Is dat op de bc of ook gemeten aan de pomp?

NiekMan

Met mijn V70R FWD rijd ik 1:7, wel vrij veel korte ritten (20 min). Op de snelweg nog nooit zuiniger dan 1:10 gehaald bij netjes rijden. Als ik dit zo zie zou daar dus wat aan te doen moeten zijn.
Is het ergens aan te zien (buiten het verbruik) als de lambda sonde aan vervanging toe is?
'07 S80 3.2 - Oyster grey pearl
'66 131 - B20b, dubbele SU HS6, k-nokkenas - grijs - rood interieur

pietdeslinger

Ik rijd ook 1op 7a8 gemiddeld bij erg netjes rijden, met af en toe op het rechte stuk een keer gas geven.
Maar over het algemeen rij ik er heel rustig mee.
Wel heb ik er af en toe een aanhangertje achteraan.

Voor goedkoop rijden had ik beter een aygo kunnen kopen..... Maarja.

Groeten Pietrick

henry classic v70

Knappe wagens  :eusa_clap: Kevers zijn inderdaad altijd goed maar die 244 mag er zeker ook zijn, gave wagen!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4