Volvo 850 T5 opfrissen

Gestart door ~Thijs~, 10-12-2016 16:57:18

Vorige topic - Volgende topic

~Thijs~

Deze auto gaat mee doen aan een wedstrijdje op zandvoort.

Reglement is oa dat de software stock moet zijn ::)
Volvo 855 T5 2.0

Piet

Duidelijk, maar dan heeft zoals Boxman dat ook al aangaf een grotere turbo en/of grotere injectoren totaal geen zin.
Tenminste.......als  je de software niet mag veranderen neem ik aan dat een boostcontroller  ook niet zal zijn toegestaan? (wat me althans logisch lijkt)

Als alles stock moet blijven zal een grotere turbo dan trouwens toch  ook niet zijn toegestaan?

~Thijs~

Volgens mij mag een boostcontroller ook niet inderdaad, maar die kan er wel makkelijk tussenuit in tegenstelling tot de software :eusa_pray:dat was het idee.

Hoe het precies zit met gebruik van andere delen heb ik mij nog niet in verdiept, ik dacht dat zo lang alles maar origineel is geleverd op dat type auto dat het dan wel weer is toegestaan.

Eerst maar is zoeken naar mijn 211pk's!
Volvo 855 T5 2.0

RoelNL

Met een grotere turbo en de ecu die je nu hebt zul je nog langzamer zijn dan wanneer je de originele turbo hebt. Succes met racen....

Waarom? Omdat de 13g een lagedruk turbo is en de ECU software heeft die daarop gemaakt is. Je kan dan beter een ecu van een R pakken, dat is wel stock, dan is je rendement veel hoger.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

~Thijs~

Kijk,dat is zeer nuttige (al dan niet een beetje teleurstellende) info!

Nu dus eerst maar de focus op de Stage 0, dan verder denken/doen
Volvo 855 T5 2.0

peteRRR

Evt de dempers,kat er tussen uit halen of uitlaat flink inkorten scheelt ook weer gewicht
als het binnen het regelement past.

K&N Luchtfilter ook weer 0.5 pk er bij,..plastic wielkuipen er uit,..ook weer 1,5 kilo.
Alles wat overbodig is er ook uitslopen,slijpen,...tank er onderuit en een gepaste unit er in.
Hitteschilden er onder uit,...emmer kit er uit krabben ;D

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jurijn R

Citaat van: ~Thijs~ op 11-12-2016 23:24:20
Deze auto gaat mee doen aan een wedstrijdje op zandvoort.

Reglement is oa dat de software stock moet zijn ::)

Ecu in en uit, heeft nog altijd de Stock/oem look ;-)

~Thijs~

Citaat van: peteRRR op 12-12-2016 22:07:59
Evt de dempers,kat er tussen uit halen of uitlaat flink inkorten scheelt ook weer gewicht
als het binnen het regelement past.

K&N Luchtfilter ook weer 0.5 pk er bij,..plastic wielkuipen er uit,..ook weer 1,5 kilo.
Alles wat overbodig is er ook uitslopen,slijpen,...tank er onderuit en een gepaste unit er in.
Hitteschilden er onder uit,...emmer kit er uit krabben ;D

Groet

Auto word inderdaad helemaal leeggehaald, kit blijft wel zitten denk ik, haha!

Auto heeft nu een elektrisch interieur met stoelverwarming, 4 elektrische ramen, dus dat gaat al lekker schelen in gewicht!

Krijg ik een storingslampje als ik de kat leeghaal trouwens?
Volvo 855 T5 2.0

Lammert

Als je geen lambda sonde achter de kat hebt krijg je geen foutmelding. Volgens mij is die achterste lambda sonde ook pas in de x70 geïntroduceerd maar daar kan ik naast zitten. In ieder geval makkelijk zelf te checken

Piet

Snap eigenlijk het verhaal niet helemaal, je wilt sjoemelem met de regelementen door er een zichtbare boostcontroller tussen te zetten met als argument dat die wel ff gauw er tussen uit te halen is voor een controle,  maar een software upgrade wat door niemand te zien of te controleren is wil je dan weer niet.
Lijkt me overigens wel zo sportief om helemaal niet te sjoemelen en je  gewoon volledig aan de regelementen te houden.  ;)

henry classic v70

In welke klasse rijd je mee?
Is dat een standaard klasse tot een bepaalde cilinder inhoud of tot een max. aantal pk's...  :eusa_think:

Misschien is het mogelijk om je versnellingsbak aan te passen of er een dieselbak achter te zetten (weet niet of dit zo maar kan bij een 850 2.0) krijg je niet meer pk's maar de overbrenging is anders waardoor je eerder op gang bent.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

Citaat van: Piet op 18-12-2016 10:03:38
Snap eigenlijk het verhaal niet helemaal, je wilt sjoemelem met de regelementen door er een zichtbare boostcontroller tussen te zetten met als argument dat die wel ff gauw er tussen uit te halen is voor een controle,  maar een software upgrade wat door niemand te zien of te controleren is wil je dan weer niet.
Lijkt me overigens wel zo sportief om helemaal niet te sjoemelen en je  gewoon volledig aan de regelementen te houden;)

Dat doen er maar weinig Piet, de meeste zoeken de grens op en proberen zoveel mogelijk pk's te winnen zonder dat het "zichtbaar" is
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

~Thijs~

Citaat van: Lammert op 18-12-2016 05:16:21
Als je geen lambda sonde achter de kat hebt krijg je geen foutmelding. Volgens mij is die achterste lambda sonde ook pas in de x70 geïntroduceerd maar daar kan ik naast zitten. In ieder geval makkelijk zelf te checken

Dank!

Citaat van: Piet op 18-12-2016 10:03:38
Snap eigenlijk het verhaal niet helemaal, je wilt sjoemelem met de regelementen door er een zichtbare boostcontroller tussen te zetten met als argument dat die wel ff gauw er tussen uit te halen is voor een controle,  maar een software upgrade wat door niemand te zien of te controleren is wil je dan weer niet.
Lijkt me overigens wel zo sportief om helemaal niet te sjoemelen en je  gewoon volledig aan de regelementen te houden.  ;)

Je snapt het inderdaad niet helemaal :D

Auto wordt niet enkel op circuit ingezet natuurlijk, heeft gewoon een kenteken en is/blijft straatwaardig. Dus voor die gevallen lijkt me dat een goede oplossing.

Andere software in een ECU lijkt me behoorlijk zichtbaar toch? Dat is waar op gecontroleerd wordt namelijk.

In ieder geval wil ik de auto eerst helemaal klaar hebben en motorisch weer fris.

Moet nog een rolkooi in, stoelen, gordels enz. Best veel werk te doen nu :eusa_boohoo:
Volvo 855 T5 2.0

~Thijs~

Citaat van: henry classic v70 op 18-12-2016 12:08:49
In welke klasse rijd je mee?
Is dat een standaard klasse tot een bepaalde cilinder inhoud of tot een max. aantal pk's...  :eusa_think:

Misschien is het mogelijk om je versnellingsbak aan te passen of er een dieselbak achter te zetten (weet niet of dit zo maar kan bij een 850 2.0) krijg je niet meer pk's maar de overbrenging is anders waardoor je eerder op gang bent.

Is allemaal niet toegestaan, auto moet technisch helemaal standaard blijven op wat veiligheids dingetjes na.

De auto mag max. 2.0 turbo, of 3.0 atmosferisch zijn, verder geen vermogen restrictie.
Volvo 855 T5 2.0

vincen tdi

Even heel raar gezegd, maar weet je zeker dat je een technisch originele uitvoering hebt gekocht ?
Voor het controleren op andere software zullen ze de ecu uit moeten lezen met de juiste apparatuur. Lijkt mij ver gezocht dat ze dat voor ieder merk hebben.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D