Volvo 850 T5 opfrissen

Gestart door ~Thijs~, 10-12-2016 16:57:18

Vorige topic - Volgende topic

Jurijn R

Gewoon chippen dat ding. Niemand merkt het  ::)

Piet

Citeer
Andere software in een ECU lijkt me behoorlijk zichtbaar toch?

Hoe is dat zichtbaar dan?

Lammert

Citaat van: Piet op 18-12-2016 14:42:29
Citeer
Andere software in een ECU lijkt me behoorlijk zichtbaar toch?

Hoe is dat zichtbaar dan?
Wat Piet al zegt. Andere software zie je gewoon echt niet zomaar. Een andere chip zou je nog kunnen herkennen, een boost controller zeker, maar om een andere bin in je ECU te herkennen moet zo'n controleur wel echt van goede huize komen.

jellejas

Nou het ik er niet zo veel verstand van maar naar mijn weten is er niet zo veel winst te behalen met iets anders dan wat 1's en 0'en, een verkeert aangesloten vacuum slangetje of een dikkere turbo. En wat nou wel en niet mag is inderdaad wel een beetje vaag.
BRAAAAAAAP STUTUTU

UserID6342

Euh sorry ?  Dan snap je idd niet wat een tuning kan doen met een auto. Denk dat je hierin echt vergist.....  Idem voor een grotere turbo monteren (zelfs zonder de tune aan te passen) kun je al een forse winst boeken, of dit zo verstandig is is vers 2 natuurlijk.  Idem voor (expres) verkeerd aangesloten vacuümslangen op een turbo.

jellejas

Citaat van: Dirk342 op 18-12-2016 23:24:17
Euh sorry ?  Dan snap je idd niet wat een tuning kan doen met een auto. Denk dat je hierin echt vergist.....  Idem voor een grotere turbo monteren (zelfs zonder de tune aan te passen) kun je al een forse winst boeken, of dit zo verstandig is is vers 2 natuurlijk.  Idem voor (expres) verkeerd aangesloten vacuümslangen op een turbo.
Citeer
Citaat van: jellejas op 18-12-2016 23:11:00
Nou het ik er niet zo veel verstand van maar naar mijn weten is er niet zo veel winst te behalen met iets anders dan wat 1's en 0'en, een verkeert aangesloten vacuum slangetje of een dikkere turbo. En wat nou wel en niet mag is inderdaad wel een beetje vaag.

Chiptuning = het aanpassen van de software (de 1'en en 0'en) om in eerste instantie je turbodruk te verhogen (wastegate aansturing) en in tweede instantie de brandstofregeling/ontstekingstiming af te stellen voor optimaal vermogen.

Grotere turbo = de mogelijkheid om op hogere turbodruk te lopen, omdat je turbo meer lucht kan verplaatsen. Werkt alleen icm chiptuning zodat je TCV (turbodruk regelaar) de druk ook echt laat oplopen, OF

Vacuumslang expres verkeerd aansluiten zodat je altijd op maximale turbodruk loopt. De turbo wordt namelijk middels een driewegsklep op het vacuum/druksysteem aangestuurd. Altijd vacuum op je wastegate = maximale turbodruk. De beschermingsmechanismen in de ECU zullen dan de timing proberen aan te passen zodanig dat er geen schade ontstaat, maar dit is zeker niet fool-proof en brengt aardige risico's met zich mee. Onder boost is de enige plek waar je vacuum vandaan kan halen nog vóór de turbo (die dan hard aanzuigt), dus aan de luchtinlaatbuis.

Het geeft allemaal significant verschil, daar is behoorlijk veel te halen.

Edit// hmm, volgens mij hebben we beide de woordjes "iets anders" gemist en bedoelt jellejas dat chiptuning, dikkere turbo of sjoemelen met de wastegate de enige manieren zijn om eenvoudig significant meer vermogen te halen, en er daarnaast niet veel overblijft.. :P
Ik denk dat ik inderdaad een beetje een verkeerde woord keuze heb gemaakt :P. Wat ik probeer te zeggen is dat als je niet veel mag aanpassen gezien regelement dat die 3 dingen eigenlijk de enigste opties zijn.
BRAAAAAAAP STUTUTU

V70R^2

Citaat van: Jurijn R op 18-12-2016 13:36:22

Dit!

Gewoon alles van buiten origineel, en intern upgraden, rij je zonder problemen 400+pk terwijl de rest de helft heeft:)

RoelNL

Citaat van: V70R^2 op 19-12-2016 00:41:43

Dit!

Gewoon alles van buiten origineel, en intern upgraden, rij je zonder problemen 400+pk terwijl de rest de helft heeft:)

Niet met een 15G of 16T ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

j3r03n

Citeer
Je snapt het inderdaad niet helemaal :D

Er valt weinig te snappen als je niet met volledige info komt. Wat zegt het reglement precies? Anders blijft het gissen en speculeren.

Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

peteRRR

Zou toch eens goed oriënteren in het reglement over tuning,s capriolen in een vereniging op het cirquit.
Er zou ook best eens tussen kunnen staan dat een andere collega de boel kan laten controleren onder de kap
tot het afgieten van de cilinder inhoud toe ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70R^2

Citaat van: RoelNL op 19-12-2016 08:06:18

Dit!

Ach, als je wilt, 19t met 16t plaatje, niemand die het verschil ziet :P . Je kan het zo gek maken als je wilt, die 400pk haal je wel, maar met dat budget kan je beter een klasse hoger gaan rijden ;D

leons850

Citaat van: V70R^2 op 19-12-2016 14:51:24
Citaat van: RoelNL op 19-12-2016 08:06:18

Dit!

Ach, als je wilt, 19t met 16t plaatje, niemand die het verschil ziet :P . Je kan het zo gek maken als je wilt, die 400pk haal je wel, maar met dat budget kan je beter een klasse hoger gaan rijden ;D

400PK uit een 19T? ???
Dan zou je de eerste zijn, of moet ik denken aan heul woeste nokken en lachgas?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

jellejas

Zit er trouwens ook niet een heatshield boven de turbo? Denk niet dat ze een turbo swap gaan merken.
BRAAAAAAAP STUTUTU

henry classic v70

Allemaal erg leuk dat chippen en andere turbo's etc. maar is een carrosserie van een 850 niet gewoon veel te zwaar voor de klasse (tot 2.0ltr turbo) waar TS in wil uitkomen...  :eusa_think:
Je kunt er van alles uithalen om deze zo licht mogelijk te maken maar ik lees dat er ook op de openbare weg mee wordt gereden.... Lijkt een beetje op een zomeravond competitie wagen  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: jellejas op 19-12-2016 15:35:55
Zit er trouwens ook niet een heatshield boven de turbo? Denk niet dat ze een turbo swap gaan merken.

Ja die hoort er te zitten.
Hier zit ook een 19T onder. ;)

Samen met 3" downpipe, niemand die het ziet, je hoort het wel. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein