Sleutel/AB problematiek

Gestart door Martijn-V70, 11-12-2016 15:02:21

Vorige topic - Volgende topic

Martijn-V70

Citaat van: cornelis-b op 13-12-2016 16:03:07
Regelunit zit onder je dashboard, schopplaat bestuurderskant er uit en dan schuin omhoog kijken, zit geklikt tegen een plaat op de grote ronde balk onder je dash. Zwarte box met twee stekkers. Als je een auto vind op de sloop waar de AB's bij zijn dan hoef je dit niet bij de dealer in te laten leren, gewoon de unit in jouw auto plaatsen en het werkt.

Dat klinkt als een heeeeeeeeeeel goed alternatief, thnx!  :eusa_clap:

Edit: Heb net meteen even een aanvraag op de onderdelenlijn gezet, ik ben benieuwd!

BBS

Regelunit zit onder je dashboard, schopplaat bestuurderskant er uit en dan schuin omhoog kijken, zit geklikt tegen een plaat op de grote ronde balk onder je dash. Zwarte box met twee stekkers. Als je een auto vind op de sloop waar de AB's bij zijn dan hoef je dit niet bij de dealer in te laten leren, gewoon de unit in jouw auto plaatsen en het werkt.
Volgens mij moet je de bijpassende ECU er ook bij hebben, wil die zooi gaan werken....
Volvoloos....

Martijn-V70

Citaat van: BBS op 13-12-2016 18:00:53
Volgens mij moet je de bijpassende ECU er ook bij hebben, wil die zooi gaan werken....

Owwwké, dus geen plug en play? Of wel?

RoelNL

Dat weten Piet of Maarten denk ik wel of de ECU van een V70 een startblokkering heeft?

Het kan ook nog zijn dat signaal van de startblokkering gewoon via het kastje gaat wat Cornelis-B (Henk) aangeeft en die niks anders doet dan de ECU vrijgeven. Oftewel plug en play.

wat dat betreft is de 850 daar wat makkelijker in ;) Auto open met afstandbediening is van startblokkering en je kan hem met elke sleutel zowat starten ;D
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Martijn-V70

Citaat van: RoelNL op 13-12-2016 19:13:25
Dat weten Piet of Maarten denk ik wel of de ECU van een V70 een startblokkering heeft?

Ik hoor het graag!

Het kan ook nog zijn dat signaal van de startblokkering gewoon via het kastje gaat wat Cornelis-B (Henk) aangeeft en die niks anders doet dan de ECU vrijgeven. Oftewel plug en play.

Dat zou het mooiste zijn ;D

wat dat betreft is de 850 daar wat makkelijker in ;) Auto open met afstandbediening is van startblokkering en je kan hem met elke sleutel zowat starten ;D

Hopen dat de mijne graag zoveel mogelijk op een 850 wil proberen te lijken qua gedrag ;)

Martijn-V70

Stel dat de ECU wel een startblokkering heeft, kan de dealer de vervangende unit met AB's dan koppelen aan de huidige ECU?

BBS

Waarom toch al die moeite als je met 2! El-cheapo sleutels zonder transponder klaar kunt zijn?
Met een beetje mazzel kosten die dingen 6á7 euro per stuk en een gebruikte AB voor ongeveer 2 tientjes.

Wat inleren bij de dealer zet je 21 euro achteruit, en dan ben je al met al net 50 euro lichter. :eusa_think:
Volvoloos....

Martijn-V70

Citaat van: BBS op 13-12-2016 19:29:02
Waarom toch al die moeite als je met 2! El-cheapo sleutels zonder transponder klaar kunt zijn?
Met een beetje mazzel kosten die dingen 6á7 euro per stuk en een gebruikte AB voor ongeveer 2 tientjes.

Wat inleren bij de dealer zet je 21 euro achteruit, en dan ben je al met al net 50 euro lichter. :eusa_think:

Uhm, nou, ten eerste omdat ik het zo een beetje in het hoofd had, en dan blijf ik het ook proberen tenzij het echt niet kan, en ten tweede omdat ik het stiekem ook wel interessant vind om uit te vogelen hoe je de boel dan werkend kan krijgen. Een regelunit met 2 AB's heb ik inmiddels gebruikt gevonden dus dat deel is geregeld.... Als het overzetten van de regelunit niet lukt dan kan ik de AB's altijd nog laten inleren op de huidige unit. Maar het leukste lijkt me gewoon als het lukt om de boel helemaal over te zetten en dat het werkt. Het uitzoeken vind ik ook gewoon leuk.... Het is ook niet zo dat ik er beslist zo weinig mogelijk aan wil spenderen, maar de bedragen die de dealer vraagt vind ik gewoon belachelijk hoog, dus dan is het de sport om het toch zo te krijgen als ik het graag wil, maar dan in de goedkopere versie, en misschien nog wel leukere versie ook.... Zo hebben we vast allemaal onze eigen-aardigheden  :eusa_angel: ;D

cornelis-b

Startblokkering staat los van de code in de regelunit. Heb al diverse units over gezet van de ene X70 in de andere.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Martijn-V70

Citaat van: cornelis-b op 13-12-2016 22:26:07
Startblokkering staat los van de code in de regelunit. Heb al diverse units over gezet van de ene X70 in de andere.

Top, thnx! Gaan we daar voor, zal morgen de unit met AB's oppikken.  8)

Hans Duiven

Weet iemand of er nog sleutels te krijgen zijn voor de originele alarm unit voor een 850
op basis van het VIN of iets dergelijks?

Martijn-V70

Vandaag de regelunit met maar liefst 3 AB's opgepikt bij hunter + nog een paar kleine dingetjes. Volvo staat nog bij de garage. Nieuwe stuurhuis zit er onder en voor het onregelmatig lopen en schokken bleken de vacuümslangen verantwoordelijk. Morgen zullen ze de kat leegmeppen en de laatste dingen doen en dan kan ik er vrijdag mee naar de uitlijner en dan eerst maar eens lekker een stukkie rijden... ;D

cornelis-b

Ik hoop wel dat regelunit met de 3 AB's wel van de zelfde wagen waren. Dus niet zo even bij elkaar geraapt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

V70R^2

Iedereen met de juiste software kan een willekeurige afstandsbediening van een V70 classic inleren bij welke V70 classic dan ook zolang deze een werkende ontvanger heeft...

Dus heb jij 2 werkende AB's gevonden ergens , dan kan je die gewoon passend maken/ingeleerd krijgen op je wagen! Ik heb het nu al 100x gezien voor onze classics.

Dit inleren kan een mede forummer vast wel voor een kratje pils doen.

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 15-12-2016 00:43:48
Iedereen met de juiste software kan een willekeurige afstandsbediening van een V70 classic inleren bij welke V70 classic dan ook zolang deze een werkende ontvanger heeft...

Dus heb jij 2 werkende AB's gevonden ergens , dan kan je die gewoon passend maken/ingeleerd krijgen op je wagen! Ik heb het nu al 100x gezien voor onze classics.

Dit inleren kan een mede forummer vast wel voor een kratje pils doen.

En waar haalt die mede forummer de software vandaan die in de regelunit geladen moet worden?

Zeg maar Henk tegen mij