AB van Guard 2 van 850R werkt niet

Gestart door Ardi, 20-12-2016 23:08:04

Vorige topic - Volgende topic

Ardi

Beste Roffelaars,

Onze trots heeft een probleem! Ondanks alle methodes op het forum geprobeerd te hebben krijg ik de roffel niet meer aan de praat.

Wat is er aan de hand:
- De centrale vergrendeling doet het niet meer.
- Het alarm gaat af als ik de deur handmatig open.
- De auto start niet meer.
Verder:
- De AB "tjirpt" nog wel.
- De indicator op het dashboard knippert nog met een regelmatig interval, geen verandering bij welke actie dan ook.

Wat heb ik al geprobeerd:
- nieuwe batterijen in de AB.
- De accu 24 uur losgekoppeld gehad.
- De alarm unit
- De opnieuw inregelen conform procedure op het forum.
- zekering 6 trekken
- De alarm unit onder het dashboard trekken en weer monteren.

Ik wil best nieuwe componenten proberen, maar ook dan heb ik geen idee wat ik moet doen. Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!

Ardi

Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

Ardi

Nog even een toevoeging. Er zijn wel problemen met de achterklep. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

De achterklep gaat niet open als je er eerst aan trekt en dan pas de CV losmaakt. Dan  moet je de klep van binnenuit openen. Ik denk dat er een veertje stuk is...

Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

UserID6342

Denk dat je idd 2 afzonderlijke problemen hebt, 1 met de CV (achterklep etc) en 1 met het alarm.  Even vooraan beginnen, gaat het alarm er wel vanaf als je AB indrukt ?  Of gaat hij alsnog meteen af zodra je de deur opent want dan schakelt het alarm niet uit en zal de auto niet starten ?  Inleren van de AB kan alleen maar als het alarm is uitgeschakeld.

Trek dat 210/211 relais er eens uit, alle zekeringen er terug in, monteer hiervoor in de plaats alleen het relais 210, of verbind deze door op de methode van Sandor. Dan zou de auto  in ieder geval moeten starten en lopen.

Ardi

Het alarm gaat er in geen geval af en blijft altijd afgaan, ook als de spanning er lange tijd af is geweest.

Volgens mij zit ik dus in een kip/ei cyclus. Ik kan de AB niet inleren, want het alarm gaat er niet af, en het alarm gaat er niet af omdat de AB niet werkt...

Ter bescherming van de nachtrust van mijn buren zal ik het nu niet meer proberen om er iets aan te doen.....
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

UserID6342

Beter morgen even doen, als je relais 210/211 eruit haalt dan houd hij ook stil maar zal niet starten. Je moet dus of een 210 monteren of deze voet doorlussen met een draad.

Ardi

Dank je voor je reactie en je tip!

Hoe krijg ik de boel dan weer origineel werkend? Ik hecht toch wel aan mn CV. Het alarm kan we gestolen worden, als blijft orgineel werkend toch het mooiste. Het is niet mijn dagelijks vervoer (ik kan tenslotte niet altijd met een smile van oor tot oor rondlopen...), dus ik hoef niet per se per direct te rijden.

Gr.

Ardi
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

UserID6342

Eerst kijken of het op deze manier je probleem oplost dat je je auto niet aankrijgt (wat ik wel verwacht), dan pas de volgende stap zetten en niet alles tegelijk want dan krijg je een zooitje.

cornelis-b

Ik heb momenteel exact het zelfde probleem, kreeg de deur vandaag niet open met de AB en moest dus met de sleutel openen maar gelijk ging het alarm af. Alles al geprobeerd maar omdat het relais 210 / 211 is geactiveerd kan ik de AB niet opnieuw inleren. Heb zekering 6 er nu uit gehaald zodat ik in elk geval kan rijden.

Morgen weer een nieuwe dag.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet22

Ik heb een Guard II programmeer eenheid waarmee ik Guard II relais kan testen, resetten en programmeren.
Is eigenlijk alleen bedoeld voor achterwiel-aangedreven Volvo's maar in de kerstgedachte wil ik wel uitzonderingen maken.  ;D
Als je bij mij in Voorschoten (bij Leiden) langs komt of het relais met een AB over de post opstuurt krijg ik hem meestal wel aan de praat. Defecte relais komen zelden voor. Ook kan ik het relais daarna testen in mijn V90 (niet de nieuwe maar uit 1997). Stuur maar een pm als je interesse hebt.

id20driver

De plaatselijke dealer heeft vast ook wel het programmeerkastje 1399141

Hiermee kan de regeleenheid worden gereset
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

cornelis-b

Citaat van: Piet22 op 21-12-2016 21:47:35
Ik heb een Guard II programmeer eenheid waarmee ik Guard II relais kan testen, resetten en programmeren.
Is eigenlijk alleen bedoeld voor achterwiel-aangedreven Volvo's maar in de kerstgedachte wil ik wel uitzonderingen maken.  ;D
Als je bij mij in Voorschoten (bij Leiden) langs komt of het relais met een AB over de post opstuurt krijg ik hem meestal wel aan de praat. Defecte relais komen zelden voor. Ook kan ik het relais daarna testen in mijn V90 (niet de nieuwe maar uit 1997). Stuur maar een pm als je interesse hebt.

Je hebt een PB
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ardi

Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels de 210C binnen en de 850R start nu weer zonder problemen. Nu eens kijken hoe ik de CV weer aan de praat krijg.

Zelf heb ik het vermoeden dat het slecht functionerende slot van de achterklep (zowel automatisch als handmatig) een probleem zou kunnen zijn, zoals Dirk aangaf. Na de kalkoen en andere plichtmatigheden ga ik dat slot van de kofferbak maar eens uit elkaar halen.

Als dat klaar is en het werkt niet, maak ik graag gebruik van het aanbod om de AB en het relais te herprogrammeren.

Fijne kerstdagen alvast!
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996