Volvo wisserarm - Flatblade Valeo geen goed huwelijk

Gestart door Spin!, 21-12-2016 12:08:19

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Even een vraag over ruitenwissers. Ik heb een set flatblade wissers besteld van Valeo, netjes binnen gekregen. Zag dat de verpakking al eens was geopend, en kwam er daarna achter dat de wissers niet op de arm passen van de Volvo, terwijl ze er wel voor bedoeld zijn volgens de verpakking. Ik dacht onderdelen te missen vanwege de geopende verpakking.

Nieuwe besteld, dichte doos binnen gekregen. Zelfde verhaal. Past niet. Zijn er meer die dit hebben ondervonden en hoe aangepakt? Ik lijk een adaptertje te missen tussen wisser en arm.

Volvo arm:

Valeo aansluiting:

www.vm-parts.nl

portlock

Je kan ze ook bij de action kopen, a 6eu per stuk. Maatje 55 en 53 zo uit mn hoofd. Die komen ook bij Valeo fabriek als je op de achterkant kijkt van het doosje.
Hier zit wel de juiste adapter bij. Gebruik ze op de 850 en mn ex v70 saffron.

Als je heel veel waarde hecht aan het logotje op de ruitenwisser kan je het er ook nog op een hoekje op verven met een klein malletje en witte verf  ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

CarolineB

Klopt, ik koop ook meestal die van de action.
Kom er vaak genoeg om de olievoorraad aan te vullen ;)
Past prima met de adapter die erbij zit.

diederickvolvo

Ik heb  een phase 2 v70n, en die heeft die aansluitingen. Nu heb ik gloednieuwe bosch wissers besteld, en daar zit uw aansluiting op. Misschien interesse om te ruilen ?

elianmars

Ik had twee setjes van de Action (op de N en de C), maar heb die er snel weer afgehaald. Ik vond het waardeloze dingen. Wissen prima als je stilstaat, maar zodra je een beetje snelheid hebt, slaan ze de helft van de ruit over. Bij beide auto's dus.

Taranis

Je hebt een haakarm-wisserarm. Dan heb je dit soort wissers nodig:

De wissers die je laat zien, zijn voor armen met deze aansluiting:

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 21-12-2016 14:10:00
Ik had twee setjes van de Action (op de N en de C), maar heb die er snel weer afgehaald. Ik vond het waardeloze dingen. Wissen prima als je stilstaat, maar zodra je een beetje snelheid hebt, slaan ze de helft van de ruit over. Bij beide auto's dus.

Raar verhaal Marcel

Ik weet niet hoe het met jouw ruitenwisserarmen gaat maar die Action ruitenwissers werken uitstekend ook op hogere snelheden
op mijn V70 N
???

Maestro12

Volgens de lijst van Valeo zelf zijn de volgende wissers geschikt voor een 850/V70 classic:
Performance: bestuurder VM106 (A), passagier VM25 (A)
Standaard: bestuurder V53 (U),  passagier V53 (U)
De grote vraag is dus, welk type bestel jij (en waar)

Als je door google b.v. uitkomt op de site van Mr.Auto dan zie je de wissers (zoals de VM313) wel staan maar staat er (klein) boven :

Let op! Wij informeren u dat dit product niet geschikt is voor uw voertuig.

Als u toegang wilt hebben tot alle onderdelen Wisserblad die geschikt zijn voor uw voertuig, "klik" hier.

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

)()()sT

Citaat van: Hans Duiven op 21-12-2016 16:25:58

Raar verhaal Marcel

Ik weet niet hoe het met jouw ruitenwisserarmen gaat maar die Action ruitenwissers werken uitstekend ook op hogere snelheden
op mijn V70 N
???

Idd ???
Ik heb ook al meerdere setjes gehad; ze slijten wel wat sneller maar voor die 2x €5,95 kan ik daar niet wakker van liggen.
Overigens, volgens mij heb ik geen enkel adaptertje wat erbij zit nodig; ik haak ze er zo op. Ligt toevallig een setje in de auto; morgen bij daglicht eens wisselen aangezien de huidige linker nu een streep trekt.

BBS

Ik heb het zelfde gehad met die Action dingen. Daarbij vind ik die dikke koppelblokken op de zelf helemaal geen pan en wil ze ook daarom niet meer hebben.
De Lidl heeft zo af en toe ook nieuwe wissers, zonder die maffe blokken bovenop, kosten ook maar een drol.
Sowieso flikker ik ruitenwissers er al af zodra ze ook maar iets lawaai beginnen te maken. Door de meet genomen wissel ik ze 2x per jaar.
Daarom heb ik ook nog een stuk 6-7 doosjes in de schuur liggen. ;D
Volvoloos....

FrankvdAa

Ik koop altijd de Bosch Aerotwins voor de P1 S60. Uit mijn hoofd zijn dat de AR801S wissers; daarbij is de wisser aan de bestuurderszijde 60cm ipv 53cm en dat wist meer en ziet er m.i. ook mooier uit. ;)
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

razorx

Mijn antwoord sluit niet aan op de vraag maar ik was ook niet te spreken over de Action ruitenwissers. Evenmin als de Valeo's van de Halfords.
Matig wissen en een lelijk koppelblok. Ik houd het lekker bij Bosch. Is met wat moeite echt niet te duur.

Woger

Heb in maart de ruitenwissers van de Peugeot van mij vrouw vervangen door Bosch Aerotwins en deze zijn afgelopen week weer vervangen door de Peugeot dealer door originele Peugeot ruitenwissers.  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 21-12-2016 16:25:58

Raar verhaal Marcel

op mijn V70 N
???

Gelukkig zijn BJ en Yits het met me eens ;D

bebe66

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht