simpele vraag over vervangen rotor + verdelerkap

Gestart door onnaj, 27-04-2005 16:38:26

Vorige topic - Volgende topic

darius

misschien is dit enkel bij de luchtgekoelde boxers een aanbeveling, omdat de bougies hier ook in de directe buitenlucht zitten en flink roesten. Dit in combinatie met het materiaal waar de koppen van de twee kleps van gemaakt zijn.
Heb zelf heel wat heli coils in die kopjes gemaakt.
Oke maar bij autos dus blijkbaar niet nodig..
No show, only go.

reneetje

Citaat van: Ludo op 25-12-2008 21:18:23
iemand die 'middeltjes' moet gebruiken om bougies los te krijgen, heeft ze bij montage toch veel te vast gedraaid lijkt me.
:eusa_think:

Zijn meer praktijken die je tegen komt bij Alfa en hun long live twin bougies..... :o :-\

Menig probleem opgelevert bij deze motoren, bougie zit zo vast dat ie afknapt....... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

picht

Bougies monteren met kopervet is naar mijn idee de normaalste zaak van de wereld.
Het kan volgens mij totaal geen schade aanrichten.

darius

Citaat van: picht op 28-12-2008 18:01:29
Bougies monteren met kopervet is naar mijn idee de normaalste zaak van de wereld.
Het kan volgens mij totaal geen schade aanrichten.
voila :eusa_whistle:
No show, only go.

koenne

Kopervet kan inderdaad een kwaad, maar doe er niet teveel op. Gewoon een klein beetje op de schroefdraad en klaar.
En een tip als de bougies niet los gaan: Laat de motor nog even draaien. Als er wat temperatuur in de motor zit gaan de bougies er wat makkelijker uit.

Emiel

Blijft de vraag over...waarom?

Ik heb nog nooit problemen gehad met bougies indraaien, zonder zooi aan het schroefdraad gewoon met het handje.

darius

Citaat van: darius op 25-12-2008 21:24:33
misschien is dit enkel bij de luchtgekoelde boxers een aanbeveling, omdat de bougies hier ook in de directe buitenlucht zitten en flink roesten. Dit in combinatie met het materiaal waar de koppen van de twee kleps van gemaakt zijn.
Heb zelf heel wat heli coils in die kopjes gemaakt.
Oke maar bij autos dus blijkbaar niet nodig..
daarom ;D en omdat niet iedereen zo zuinig op zn torretje is.
No show, only go.

Freakybaby

Bij mijn MB-X konden ze ook heel erg vast zitten.. Zeker na 5000 km als ik ze in de tussentijd niet eruit gehad had. Bij de scooter van Chrissie draai ik hem ook elke 2 maanden even los en weer vast sinds een afgebroken bougie.

Bij de volvo komen er ongeveer elke 4 maanden nieuwe in, dus nooit gedoe met los halen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

Citaat van: Emiel op 28-12-2008 22:56:22
Blijft de vraag over...waarom?

daar kan maar 1 verklaring voor zijn, nl veel te vast ingedraaid.
meestal blijft men draaien tot het helemaal niet meer verder kan.
een bougie heeft maar 25Nm nodig, dat is echt niet veel... en kan altijd los, heb je geen spierballen voor nodig. :evil:

darius

Bij "luchtkoeling" icm. opstelling in "weer en wind" ontstaan echt problemen. Een klein likje van dit prima duitse  :police:goedje doet alleen maar goed. Het is een produkt wat niet vet is en dus niet verbrand.
De minimale galvanische invloeden (door het verschil in de spanningsreeks) zullen niet opwegen tegen de mechanische inwerkingen(ongesmeerd indraaien) op het alluminium van het veel harder staal ( minimaal invreten)waarvan de voet van de bougie gemaakt is zonder smering (lees koperslib)

pffffffffffffffffffffff wat een zinsopbouw
No show, only go.

Ludo

Citaat van: darius op 28-12-2008 23:15:49
Bij "luchtkoeling" icm. opstelling in "weer en wind" ontstaan echt problemen.

dat zal dan wel, maar dat is voor onze Volvo's helemaal niet relevant.  ;)

thuur

Wat je met andere motoren doet moet je zelf weten, maar bij onze Volvo blokken hoort geen kopervet op de schroefdraad te zitten.

Gr ;)

darius

No show, only go.