simpele vraag over vervangen rotor + verdelerkap

Gestart door onnaj, 27-04-2005 16:38:26

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik wil graag vanavond de rotor en verdelerkap vervangen, moet ik deze nog ergens markeren of iets? Of is het gewoon plug and play? Wil namelijk niet graag de ontsteking door de war schoppen :D

ed

Als je zorgt dat elke kabel weer op dezelfde positie op de verdeelkap komt is er niks aan de hand. Plug and play.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Yep. Als je een zwarte kap over je verdeelkap hebt heb je kans dat daar de cilindernummers op staan. Ook zul je merken dat de meeste kabels ivm hun lengte maar op 1 plek passen (anders krijg je ze niet allemaal erop).

Gr 8)

onnaj

Tis al vervangen....scheelt een berg zeg je hoort hem haast niet meer lopen...zo stil, lijkt wel alsof t een 4-cylinder is (haast dan) :D :)

Moet er wel ff bij vermelden dat ook de bougiekabels gelijk vervangen zijn.

Bas850

Even een vraag van een niet techneut.

Is het nou zo simpel om de bougies en bougie kabels te vervangen?

Kabels kan je zo los trekken?

En heb die mooie blauwe kabels gezien, of gewoon standaard op een niet turbo?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

thuur

Ja. Je hebt een bougiesleutel nodig en de kennis van de volgorde van de kabels. Schrijf dit desnoods op, of maak een tekening als je niet zeker bent.

Bougies vastdraaien: handvast en dan nog een kwartslag bij koude motor.

Kabels kun je idd zo lostrekken als je de kap even eraf haalt (ook dit gaat bij een koude motor het beste) ;)

Gr 8)

toycar

;)
Nog als aanvulling:
Klus begint al bij het losdraaien van de afdekplaat boven de bougies, je weet wel die met die stoere letters er op. De boutjes van die plaat willen wel eens stevig vast zitten, een beetje kruipolie doet daar goed werk.

onnaj

Voor monteren kabels: Als je een originele bougiekabelset koop staat er op de kabelhouder welke kabel bij welk cylindernummer hoort. Cylindernummer 1 is als je voor de auto staat de meest linkse en nummer 5 de meest rechtse.

Op de verdelerkap (wanneer je een originele koopt) staat er idd op welke kabel op welke positie moet.

Bougies idd niet te strak aandraaien heb ik ooit gedaan bij de mr2 en je wordt er niet blij van als ie afbreekt!!

Ik zou voor kabels, rotor, verdelerkap, bougies, etc altijd voor origineel gaan maar dat is mijn mening

Justin-850

En denk er bij monteren van de bougies aan dat je NOOIT een smeermiddel gebruikt om de boel beter af te laten dichten! Dit werkt alleen maar nadelig!

Groeten

darius

Citaat van: Justin-850 op 17-12-2008 10:39:56
En denk er bij monteren van de bougies aan dat je NOOIT een smeermiddel gebruikt om de boel beter af te laten dichten! Dit werkt alleen maar nadelig!

Groeten
hoe bedoel je dat ? Il gebruik altijd koperpasta om mn bougies weer makkelijk los te krijgen. Dat is toch ook een smeer middel ??
No show, only go.

arjenT5R

Citaat van: darius op 25-12-2008 19:14:45
Citaat van: Justin-850 op 17-12-2008 10:39:56

Groeten
hoe bedoel je dat ? Il gebruik altijd koperpasta om mn bougies weer makkelijk los te krijgen. Dat is toch ook een smeer middel ??

is dit nou serieus?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

Bij motor fietsen met luchtkoeling (bijv bmw boxers) wordt dit door de fabriek aangeraden.......das serieus waar.
No show, only go.

arjenT5R

oh.....frapant koper pasta is geleidend toch niet echt verstandig zou je zeggen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

iemand die 'middeltjes' moet gebruiken om bougies los te krijgen, heeft ze bij montage toch veel te vast gedraaid lijkt me.
:eusa_think:

Eugene

Citaat van: Ludo op 25-12-2008 21:18:23
iemand die 'middeltjes' moet gebruiken om bougies los te krijgen, heeft ze bij montage toch veel te vast gedraaid lijkt me.
:eusa_think:

Lijkt me ook, ze hoeven maar met 25nm vastgezet te worden namelijk.....

If it's not blown, it sucks...