Hele waslijst met foutcodes

Gestart door Henk S, 18-01-2017 16:31:10

Vorige topic - Volgende topic

Henk S

Teardrop producent, één is er al af.

cornelis-b

Vreemde lijst hoor zoek bijvoorbeeld eens op "3–1–2 Sensor rechter voorwiel" een veel voorkomende storing bij ABS problemen. Wat verteld de slecht vertaalde lijst met codes daar over? En zo staat de lijst vol met rare kreten. Erg knap een Volvo waar een fout bij cilinder 12 wordt geconstateerd :eusa_wall: :eusa_wall:

cilinder 12 ontstekingsfout gedetecteerd
Wat betekent dit?
A P0312 foutcode betekent dat het de automobiel is computer heeft gedetecteerd dat een van de motor cilinders niet goed Ontsteking . In dit geval is het cilinder # 12 .

Symptomen
De motor kan moeilijker zijn om te beginnen
de motor kan / struikelen struikelen en / of aarzelen
andere symptomen kunnen ook aanwezig zijn

Oorzaken
Een foutcode P0312 kan betekenen dat een of meer van de volgende is gebeurd :
stuk bougie of draad
stuk spoel (pak )
stuk zuurstofsensor ( en)
stuk brandstofinspuiting
Burned uitlaatklep
stuk Katalysator ( s)
Running out brandstof
te Lage compressie
Beschadigd computer
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

haasje

Je haalt 2 dingen door elkaar, de volvo obd 1(,5) codes en de canbus foutcodes.

KIM

Correctie: OBD en Volvo foutcodes

P foutcodes zijn gestandaardiseerde foutcodes. P1 is daarbij fabrikant specifiek en P0 is universeel.
Volvo maakt zelf echter van foutcodes gebruik die niet voldoen aan de OBD standaard.

De lijst is bruikbaar bij gebruik van universele testapparatuur. Vida geeft Volvo's eigen foutcodes weer.

CAN heeft foutcodes worden bij gebruikmaking van het OBD protocol voorafgegaan door de letter U.

haasje

Klopt, was alleen erg kort met mijn antwoord. Ik gebruik te veel universele uitlees apparatuur waardoor ik er niet altijd bij stilstaat dat het inderdaad universele codes zijn.