850 Cream Yellow gezocht in slechte staat.

Gestart door Robby95, 18-01-2017 18:43:13

Vorige topic - Volgende topic

Robby95

Hallo forumgangers

ik was eens aan het kijken op het forum en toen kwam ik een paar mensen tegen die een 850 cream yellow hebben gered, maar nu vroeg ik mij af waar je die auto's vind want ik zou toch wel heel graag een cream yellow willen en op die manier moet het lukken, kwa budget, ten minste dat heb ik mezelf wijs gemaakt.  eusa_think

staan die op de sloop of moet je die uit het buitenland halen?? En als je er 1 weet te staan die op de sloop staat dan hoor ik dat graag.

en ja het klinkt misschien als een stomme vraag want niemand brengt een Cream yellow naar de sloop, en toch heb ik gelezen dat ze er staan, dus vandaar deze vraag.

Gr Roderick Jansma

Volvo 850 2.3 t5 r uitgevoerd verkocht
volvo 850 2.5 20v - verkocht
volvo v70 2.4t AWD verkocht
Volvo 480 1.7 turbo
Volvo 854 2.3 t5 Brick orange

portlock

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

Jurijn R

Douwe

Hoeft niet kansloos te zijn, stond 2 weken geleden een sedan op mobile.de voor5500€ . Stond in Servië.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

jellejas

Citaat van: Douwe op 19-01-2017 00:26:02
Hoeft niet kansloos te zijn, stond 2 weken geleden een sedan op mobile.de voor5500€ . Stond in Servië.

Hoeveel zou het kosten om zo'n auto naar nederland te transporteren en al het papier werk in orde te krijgen?
BRAAAAAAAP STUTUTU

Redolpho

Citaat van: jellejas op 19-01-2017 00:36:58

Hoeveel zou het kosten om zo'n auto naar nederland te transporteren en al het papier werk in orde te krijgen?
Vroeg ik me ook al af. Ik dacht ik zal maar niks zeggen.
Ik heb begrepen dat de ts een 855 T5 heeft overgekocht van een bekend forum lid. Ik zou zeggen: Bied aan en kijk wat de inruilwaarde is.
Succes, have fun en nogmaals succes! Er staan er een aantal te koop hier in NL.

kulk

Sowieso 10% douanerecht voor de auto = 550 , daaroverheen 21% btw = 1270 totaal is 1820. BPM weet ik niet hoe dat zit

Edit: volgens berekening autoweek geen BPM

Spin!

Citaat van: kulk op 19-01-2017 09:18:14

Sowieso 10% douanerecht voor de auto = 550 , daaroverheen 21% btw = 1270 totaal is 1820. BPM weet ik niet hoe dat zit

Ik heb nog nooit een cent betaald bij de douane. Gewoon exportplaten erop een gaan ;D. BPM is vrij voor 850's. Daarnaast is Servie bijna een EU land, dus kost het sowieso niets meer dan een middagje RDW. Tegenwoordig nemen ze zelfs een geldige APK van het land van afkomst over.

Er zit overigens een flinke maas in de regelgeving als het gaat om auto import van buiten de EU. Speel je de domme Hollander betaal je geen cent. Een voertuig moet officieel voorbij een expediteur om hem fiscaal aan te melden in de EU. Doe je dit niet en ga je eerst langs het RDW & BPM loket, dan krijg je een kenteken en is de auto ineens Nederlands. Nadat je een kenteken hebt, kan een expediteur niets meer doen.

Omdat de stappen die men moet volgen voor import auto's buiten de EU bij de belastingdienst niet of summier staat aangegeven, treft de onwetende geen blaam.

Er zijn genoeg sites die omschrijven hoe import van buiten de EU werkt, maar die linken vaak naar eigen bedrijfsvoering. Dan kan ik ook een site maken, waarop ik zet: rode auto's mogen niet worden geimporteerd. Want als iets op internet staat, dan is het waar.

www.vm-parts.nl

Hendrix

Citaat van: Spin! op 19-01-2017 09:28:49

Ik heb nog nooit een cent betaald bij de douane. Gewoon exportplaten erop een gaan ;D. BPM is vrij voor 850's. Daarnaast is Servie bijna een EU land, dus kost het sowieso niets meer dan een middagje RDW. Tegenwoordig nemen ze zelfs een geldige APK van het land van afkomst over.

Er zit overigens een flinke maas in de regelgeving als het gaat om auto import van buiten de EU. Speel je de domme Hollander betaal je geen cent. Een voertuig moet officieel voorbij een expediteur om hem fiscaal aan te melden in de EU. Doe je dit niet en ga je eerst langs het RDW & BPM loket, dan krijg je een kenteken en is de auto ineens Nederlands. Nadat je een kenteken hebt, kan een expediteur niets meer doen.

Omdat de stappen die men moet volgen voor import auto's buiten de EU bij de belastingdienst niet of summier staat aangegeven, treft de onwetende geen blaam.

Er zijn genoeg sites die omschrijven hoe import van buiten de EU werkt, maar die linken vaak naar eigen bedrijfsvoering. Dan kan ik ook een site maken, waarop ik zet: rode auto's mogen niet worden geimporteerd. Want als iets op internet staat, dan is het waar.

Ha, dat hoef je hier niet te proberen, een cream yellow T5(r) hier invoeren kost je minimaal 2000 euro invoer kosten en dan moet ie nog gekeurd worden, weer 250 euro erbij en als ie van buiten de EU komt, doe daar dan nog maar 300 bij.
Staat onbelangrijk (tot op zekere hoogte natuurlijk).  :o

Naar Finland (EU) dus.