Gezocht: montagetool 9995497 tbv silentblocks

Gestart door stefanhuijser, 25-01-2017 10:04:38

Vorige topic - Volgende topic

stefanhuijser

Goedemorgen allen,

Aangezien ik binnenkort de silentblocks ga vervangen van de 2.0 T5 van mijn maatje, ben ik op zoek naar de montagetool met nummer 9995497.

Is er iemand die deze heeft liggen die ik voor schappelijk prijsje mag lenen?

Ik hoor graag van jullie!

Groet Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Gerald de Groot

V70 T5 - 2001 - Geartronic - Mistral Green

UserID6342

Vergeet dat stukje 'gereedschap' aub heel snel kerel, heb je totaal niets aan en is helemaal niets waard :( Hier bij de eerste de beste auto meteen in snot getrokken, goed laten versterken door een bevriend constructiebedrijf en bij de volgende auto weer in snot getrokken, weer laten versterken (tooltje is niet meer te tillen onderhand) en nog gaat het er niet goed mee.

Beste optie en het snelst werkend: goede boormachine en een nieuwe 8 mm en 10 mm boor (hoef geen kobalt te zijn, HSS voldoet), voor dat slome rubber er rondom helemaal uit, grote moker een paar klappen geven en het hele rubber valt er zo uit...

Is ook een van de beste tips die ik zelf ooit heb gehad overigens  :eusa_clap: :eusa_clap:

Nieuw rubber even met wat wiellagervet insmeren (nadat je de binnenkant van de draagarm goed hebt schoongemaakt) en dan tik je hem er zo in met een klein vuistmokertje.

razorx

Volledig me eens.

Het tooltje heeft ze slechte eigenschap zich zelf en het rubber scheef te trekken. Na de eerste paar voorspoedige millimeters komt de boel muurvast te zitten en draai je het tooltje stuk.

Wat kruipolie en afwisselend boven en onder tikken met een hamer en een stukje hout er tussen doet ook wonderen.

V70geRwin

classicT5

Warmstoken tot het rubber smelt werkt ook makkelijk, maar dan met as los naast de auto.

Zou sowieso de complete as demonteren, werkt makkelijker.mkwestie van aan beide kanten de 4 imbussen losdraaien van de asstompen en wielen/remmen etc kunnen blijven zitten.

stefanhuijser

Kijk, dit zijn goede tips mannen!

Silentblocks zijn ondertussen besteld, we gaan dus binnenkort maar zonder tool aan de gang.

Groet Stefan!
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

V70geRwin

Citaat van: classicT5 op 25-01-2017 21:59:06
Warmstoken tot het rubber smelt werkt ook makkelijk, maar dan met as los naast de auto.

Zou sowieso de complete as demonteren, werkt makkelijker.mkwestie van aan beide kanten de 4 imbussen losdraaien van de asstompen en wielen/remmen etc kunnen blijven zitten.

Als je de Assen los haalt regel dan wat clips voor.de.remleiding.
Breekt meestal allemaal af.
Maar het kan ook met alles nog vast hoor.

V70R^2

Citaat van: Dirk342 op 25-01-2017 19:35:43
Vergeet dat stukje 'gereedschap' aub heel snel kerel, heb je totaal niets aan en is helemaal niets waard :( Hier bij de eerste de beste auto meteen in snot getrokken, goed laten versterken door een bevriend constructiebedrijf en bij de volgende auto weer in snot getrokken, weer laten versterken (tooltje is niet meer te tillen onderhand) en nog gaat het er niet goed mee.

Beste optie en het snelst werkend: goede boormachine en een nieuwe 8 mm en 10 mm boor (hoef geen kobalt te zijn, HSS voldoet), voor dat slome rubber er rondom helemaal uit, grote moker een paar klappen geven en het hele rubber valt er zo uit...

Is ook een van de beste tips die ik zelf ooit heb gehad overigens  :eusa_clap: :eusa_clap:

Nieuw rubber even met wat wiellagervet insmeren
(nadat je de binnenkant van de draagarm goed hebt schoongemaakt) en dan tik je hem er zo in met een klein vuistmokertje.

Een wijs man vertelde mij ooit dat dat beter met wat zeep/dreft kan, aangezien olie/vet en rubber elkaar geen goed doen ;) En dat beetje zeep spoelt zo weg met water zonder schade te doen.

NinaPaul

Inderdaad met wat afwasmiddel of wat bandenvet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

JackC70

Als ik dit had geweten had ik dat tooltje niet besteld en zou zijn gaan boren ;-). Maar toch, met dat niet werkende tooltje heb ik toch beide silentblocks/deltalinks er uit en erin gedraaid. Is even goed rechthouden en flink doordraaien maar kwam goed. Bij de eerste de beste keer uitlenen ging ie wel direct kaduuk.... Inmiddels door de (on)schuldige weer gerepareerd. De constructie had idd beter gekund, mn ook hoe je 'm moet bevestigen op de arm.
Groeten, Jack

UserID6342

Citaat van: V70R^2 op 26-01-2017 00:36:16

Is ook een van de beste tips die ik zelf ooit heb gehad overigens  :eusa_clap: :eusa_clap:

(nadat je de binnenkant van de draagarm goed hebt schoongemaakt) en dan tik je hem er zo in met een klein vuistmokertje.

Een wijs man vertelde mij ooit dat dat beter met wat zeep/dreft kan, aangezien olie/vet en rubber elkaar geen goed doen ;) En dat beetje zeep spoelt zo weg met water zonder schade te doen.
Kan idd ook heel goed of zoals NP ook zegt met wat afwasmiddel of bandenvet, maar kan ook gerust met wat wiellagervet. Vet vreet rubber namelijk niet op, anders zou je ook geen enkele keerring heel houden bij bijvoorbeeld wiellagers.... Olie tast rubber wel aan, maar is ook een totaal andere substantie.

cornelis-b

Glijmiddel2000 dit is echt super spul en op waterbasis, is super glad maar na een half uur is het verdampt. Ideaal voor rubbers te plaatsen.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 27-01-2017 13:21:46
Citaat van: V70R^2 op 26-01-2017 00:36:16

Is ook een van de beste tips die ik zelf ooit heb gehad overigens  :eusa_clap: :eusa_clap:

Kan idd ook heel goed of zoals NP ook zegt met wat afwasmiddel of bandenvet, maar kan ook gerust met wat wiellagervet. Vet vreet rubber namelijk niet op, anders zou je ook geen enkele keerring heel houden bij bijvoorbeeld wiellagers.... Olie tast rubber wel aan, maar is ook een totaal andere substantie.

In je motor zitten gelukkig geen keringen dat scheelt... anders zouden die natuurlijk ook opgevreten worden.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Er zit toch echt een verschil in rubber dat gemaakt is om olie en/of benzine en/of koelvloeistof te weerstaan en rubber dat dit niet hoeft.
Denk hierbij aan b.v. een distributieriem of multiriem beide kunnen er echt niet tegen.

Alle rubbers die onder normaal gebruik met olie in contact komen zullen dus ook tegen andere koolwaterstoffen kunnen (olie/vet/vaseline/etc.) 
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz