Oplossing katalysator, advies gevraagd.

Gestart door Martijn-V70, 26-01-2017 16:17:06

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

petrolhead2.5

Gekocht via eBay D maar dat was in 2012 dus de prijs zal wel iets hoger zijn geworden  :eusa_doh: tijd vliegt maar neemt nie weg dat nog steeds gunstiger is als origineel en imi kats ben ik ook niet altijd fan van, echter uiteraard moet je de magnaflow er ook tussen bakken, dat zal echter met de originele kat ook wel moeten.

UserID6342

Magnaflow is Engels en kun je helaas niet meer rechtstreeks bij Magnaflow kopen (wat ik toen nog wel heb gedaan).  Zijn overigens wel perfecte cats !  En ook bij hun geld dat je het net zo gek kunt maken als je zelf wilt hebben, ook qua prijs.  Summit Racing uit Amerika is een dealer van hun en qua verzendkosten valt het bij hun allemaal wel mee.  Heb er al een hoop weggehaald:

https://www.summitracing.com/int/search/department/exhaust?SortBy=Default&SortOrder=Ascending&N=4294948820%2B4294900407

Je kunt de zoekopdracht verfijnen volgens je eigen wensen natuurlijk.

Martijn-V70

Citaat van: Dirk342 op 28-01-2017 06:50:16
Magnaflow is Engels en kun je helaas niet meer rechtstreeks bij Magnaflow kopen (wat ik toen nog wel heb gedaan).  Zijn overigens wel perfecte cats !  En ook bij hun geld dat je het net zo gek kunt maken als je zelf wilt hebben, ook qua prijs.  Summit Racing uit Amerika is een dealer van hun en qua verzendkosten valt het bij hun allemaal wel mee.  Heb er al een hoop weggehaald:

https://www.summitracing.com/int/search/department/exhaust?SortBy=Default&SortOrder=Ascending&N=4294948820%2B4294900407

Je kunt de zoekopdracht verfijnen volgens je eigen wensen natuurlijk.

En met zo'n Magnaflow klinkt ie fijn? Dat ik straks niet met een soort van "Golf GTI met Remus dinges" rondrij qua geluid... :D Het blijft de familiebak uiteindelijk...

cornelis-b

In je startpost heb je het over een buis door de kat heen ( katloos dus ) en dat gaat heel veel meer geluid produceren dan een Magnaflow. Wil je een rustige familiebak dan zou ik een goede 2dehands kat kopen en die er tussen laten lassen, dan weet je zeker dat het geluid standaard blijft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: cornelis-b op 28-01-2017 08:16:45
In je startpost heb je het over een buis door de kat heen ( katloos dus ) en dat gaat heel veel meer geluid produceren dan een Magnaflow. Wil je een rustige familiebak dan zou ik een goede 2dehands kat kopen en die er tussen laten lassen, dan weet je zeker dat het geluid standaard blijft.

Een turbo is altijd al veel stiller (standaard) dan een N/A maar ik vond mijn R toen ie eventjes een 3" dp. zonder cat had echt een blikkerig natte winden geluid hebben ;D
Dus kan me voorstellen dat je er weer wat tussen wilt.

Daarnaast kwam ik zonder cat zelfs op lpg net niet door de keuring ;)

Martijn-V70

Ok, dat is duidelijke, ik momenteel dus een kat zonder vulling er onder en dat is helemaal hopeloos... ;D

Martijn-V70

Citaat van: )()()sT op 28-01-2017 08:43:48

Een turbo is altijd al veel stiller (standaard) dan een N/A maar ik vond mijn R toen ie eventjes een 3" dp. zonder cat had echt een blikkerig natte winden geluid hebben ;D
Dus kan me voorstellen dat je er weer wat tussen wilt.

Daarnaast kwam ik zonder cat zelfs op lpg net niet door de keuring ;)

Hm, ok, dan ga ik toch ook maar eens serieus kijken naar een compleet uitlaat stuk incl. kat vanaf het spruitstuk. Die kosten online zo rond de 125-130 € voor een imitatie/OEM deel. Dat is hetzelfde of een beetje meer als een goede tweedehands en dan hoeft er niet gelast te worden.:D

okkehel

vincen tdi

hou er wel rekening mee dat een imi/oem bij lange na niet zo lang heel blijft als een originele af fabriek  :eusa_shifty:
Wat dat aangaat kun je dan beter een goede 2e hands monteren denk ik
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

V70 classic

Geef een paar centen uit en doe het in 1 keer goed.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Martijn-V70

Citaat van: V70 classic op 28-01-2017 11:11:28
Geef een paar centen uit en doe het in 1 keer goed.

Groet

Dat is ook het plan, in 1 keer goed. Maar ik wil ook voorkomen dat ik straks een magnaflow er onder heb en het me niet bevalt. Ik win liever vooraf een bult informatie in, dan dat ik achteraf baal. En ik weet wel dat het uiteindelijk mijn eigen keuze is, maar ik baseer die keuze liever op zoveel mogelijk verschillende ervaringen... ;D

cornelis-b

Als je een normaal standaard geluid wilt zonder extra bijgeluiden dan gewoon een goede 2dehands van een demontageauto er onder zetten. Dan heb je ook niets met lassen van doen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Citaat van: cornelis-b op 28-01-2017 12:54:04
Als je een normaal standaard geluid wilt zonder extra bijgeluiden dan gewoon een goede 2dehands van een demontageauto er onder zetten. Dan heb je ook niets met lassen van doen.

Mooiste zou zijn van een demontage wagen met een relatief "lage" kmstand...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Martijn-V70

Citaat van: henry classic v70 op 28-01-2017 13:07:02
Citaat van: cornelis-b op 28-01-2017 12:54:04

Mooiste zou zijn van een demontage wagen met een relatief "lage" kmstand...

Ok, dat is ook helder, dan wordt het de keuze tussen een goede 2e hands van een demontage auto, of als ik een dapper moment heb zo'n magnaflow apparaat... Maar neig toch wel naar die eerste.

Ik ben zo al een heel stuk verder geholpen, iedereen bedankt voor het meedenken!