Speakers: standard mode of network mode?

Gestart door MartijnV70, 30-01-2017 08:56:59

Vorige topic - Volgende topic

MartijnV70

Hoi,
Ik heb onlangs mijn sc901 met versterker vervangen door een 1 din Pioneer dab toestel. Omdat ik een man ben ben ik eerst door de instellingen gaan scrollen en heb ik daarna pas de handleiding gelezen ;D
Ik heb een vraag hoe de speakerbedrading zit in de V70. Ik heb tweeters in het dashboard en de D-stijlen zitten en speakers in de vier deuren. Allemaal het standaard spul. Pioneer wil me laten kiezen tussen de standard mode waarbij bijvoorbeeld grijs en wit de linker en rechter voorspeaker zijn en groen en paars de achterspeakers of kies ik network mode waarbij grijs en wit de tweeters zijn en groen en paars de deurspeakers. Ik neig naar het laatste maar hoor graag van iemand hoe de bedrading precies zit. In de manual wordt gewaarschuwd voor speakerschade bij verkeerde keuze :eusa_pray:

cornelis-b

Omdat je er gewoon de standaard speakers in hebt zitten zou ik zeggen probeer het uit op een laag volume. Gaat er een speaker stuk dan zijn er zat op de sloop te krijgen. Hoewel het me stug lijkt dat er wat stuk gaat.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MartijnV70

Net nog even met mn oor ertegen alle speakers afgegaan. Ze doen het zowiezo alle 8. Tweeters klinken uiteraard zachter dan de deurspeakers. Zou Volvo zelf al iets van scheidingsfilters hebben toegepast? Klinkt eigenlijk ook best aannemelijk. Dan kan de consument elke gewenste radio monteren en klaar is tie

cornelis-b

Met de juiste verloopkabel kan je elke radio plaatsen dat is geen probleem, en het moet dan ook gewoon goed spelen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Speakers zijn al op leeftijd natuurlijk.. zou geen "top-prestatie" van ze vragen  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Gewone modus. De speakers zitten paralell aangesloten per paartje, dus tweeter dash L en voordeur L is een setje enzovoort.
Dit gebeurt verderop in de kabelboom. Achter bij de radio heb je dus LV, RV, LA en RA.

De tweeters worden simpel gefilterd met een condensator. Speakertjes zijn 8 ohm, paralell dus dan 4 per setje.

UserID25761

Citaat van: V70geRwin op 30-01-2017 17:01:55
Gewone modus. De speakers zitten paralell aangesloten per paartje, dus tweeter dash L en voordeur L is een setje enzovoort.
Dit gebeurt verderop in de kabelboom. Achter bij de radio heb je dus LV, RV, LA en RA.

De tweeters worden simpel gefilterd met een condensator. Speakertjes zijn 8 ohm, paralell dus dan 4 per setje.

Niet helemaal,  de voordeuren en de tweeters in het dash hebben eigen bedrading vanaf de radio  ;)

Edit: dus 2 x Tweeters dash 2 X woofers Voordeur en 2 X acherdeur en D stijl.
totaal dus 12 draden vanaf de radio

MartijnV70

12 draden? Zag er maar 8 in het volvo naar iso kabeltje eigenlijk ???
Maar goed, gezien het huidige imho fraaie geluid denk ik dat inderdaad de "standard" instelling de juiste is. Ik hoor mooie bassen uit de deuren en hoog werk uit de dash. Tevreden > biertje!