Probleem met tweeters, SC-901 op Pro-logic

Gestart door JeroenC70, 02-02-2017 10:50:23

Vorige topic - Volgende topic

JeroenC70

Hoi!

Mijn C70 is voorzien van een SC-901 met Pro-logic Dolby (nog iets, het hele pretpakket). Zou supermooi geluid moeten geven en dat doet ie dan ook - soms.

Inmiddels heb ik het probleem weten te herleiden naar de tweeters die in de hoedenplank zitten. Die werken namelijk alleen af en toe en dat vern**kt natuurlijk zwaar het geluid. Het vreemde is dat de tweeters wél werken op de "ST" en "3CH" standen van de radio, maar op "Pro-logic" niet permanent werken, maar soms aan gaan en dan weer uit - meestal na een lastwissel (veel gas geven, remmen, bochten, drempels etc.). Omdat de tweeters wel werken in de andere 2 standen, lijkt het mij dat het probleem in de pro-logic aansturing (hopelijk snap je wat ik bedoel..) zit. Misschien een los contactje oid, maar waar?

Mijn vraag is dan ook: herkent iemand dit probleem en weet iemand wellicht de oplossing?

Alvast zeer vriendelijk dank!

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

cornelis-b

Het lijkt mij eerder iets vanuit de bedrading naar processor want "een los contactje" kun je volgens mij uitsluiten. Je had dit effect dan ook gehad is "ST" en "3CH"

Check de stekkers eens die van en naar de dolby processor gaan, even loshalen en weer insteken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

yannickdv

Ik zat eerder te denken in de richting van slechte ontvangst.. Dolby op FM is heeeel kieskeurig wat betreft ontvangst. Ook meteen de reden dat ik het niet gebruik, want het volume varieert continue bij het rijden. Als hij het op CD ook niet goed doet, dan zou ik idd naar de processor gaan kijken.
Groet, Yannick

JackC70

Hier ook op FM matig en wisselend. Op CD gaat goed, meestal Spotify via blue tooth GROM ook.
Denk dat Yannick gelijk heeft.
Groeten, Jack

cornelis-b

Heb een dergelijk probleem gehad in de S70 en daar was het duidelijk een stekker naar de dolby unit, een keer eruit en er weer in en het probleem was opgelost.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JeroenC70

Ik ga even checken of ie het ook op CD zo (slecht) doet en tevens de bedrading naar de Dolby processor checken! Gaat wel even duren overigens, want vanavond op wintersport en nu nog even druk met voorbereidingen daarop. :eusa_dance: Alvast dank voor het meedenken!

JeroenC70

Probleem opgelost! Op CD werkt ie subliem, dus zal inderdaad slechte radio ontvangst zijn. Bedankt voor de reacties!

yannickdv

Kijk eens aan :) Top. Voor FM werkt de 3CH modus fijn.
Groet, Yannick