Bovenste motorsteun PU verschillende varianten?

Gestart door j3r03n, 16-02-2017 10:10:26

Vorige topic - Volgende topic

j3r03n

Ik moet m'n schutbordsteun gaan vervangen en mogelijk ook andere steunen daar moet ik nog even naar kijken. Om vreselijk ge%#*& -zo lees ik her en der- te voorkomen en de duurzaamheid te vergroten overweeg ik een PU steun. Ik zie bij ET dat ze er verschillende verkopen. Zijn er verschillen qua hardheid? Ik las ergens op het forum dat er verschillende hardheden zouden bestaan.

Ik kan het natuurlijk aan ET vragen, maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen voor wat betreft de hardheid. En gaan de andere motorsteunen, indien origineel, niet eerder naar de kloten als je er eentje vervangt voor PU?
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

RoelNL

Ik zou gewoon origineel nemen. dat gaat goed en is bewezen goed. Geen idee wat de schutbord steun kost.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Hans Duiven

Citaat van: RoelNL op 16-02-2017 12:54:27
Ik zou gewoon origineel nemen. dat gaat goed en is bewezen goed. Geen idee wat de schutbord steun kost.

En dat heeft als voordeel dat je niet gek wordt van de voortgeleide geluiden

leons850

Ik had het zachtste PU rubber in mijn S70 zitten.
Maar met alle motorsteunen nieuw ben ik maar weer terug gegaan naar originele steun.
Was echt te veel herrie in de auto.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Citaat van: leons850 op 16-02-2017 13:07:43
Ik had het zachtste PU rubber in mijn S70 zitten.
Maar met alle motorsteunen nieuw ben ik maar weer terug gegaan naar originele steun.
Was echt te veel herrie in de auto.

Heb er een paarse in zitten maar er ligt ook een originele klaar.

Dus als je paars wil proberen...

Benny850

Ik heb een blauwe IPD erin zitten, geeft meer herrie maar vind dat persoonlijk mooi.
Wil je comfort dan gewoon origineel erop.

cornelis-b

Ik rij met een paarse steun en het geeft idd wat meer resonantie door. Verder heb ik PU in de draagarmen en in de steun tussen de bak en subframe. Resonantie neem ik op de koop toe want ik hoor het eigenlijk alleen bij stationair, tijdens het rijden overstemt de uitlaat alles ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

j3r03n

Tja, comfort is wel erg prettig. Ik stoor me best snel aan irritante bijgeluiden nu ik erover nadenk.

Is het echt zo'n ramp om dat ding erin te krijgen?

Benny850

Valt mee, de oude eruit krijgen kost meer moeite. Ik heb het oude rubber met een mes losgesneden waardoor hij er uit te tikken is. Vervolgens moet je de kunstof ring met een zaagje doormidden zagen om die eruit te halen. Is om de ruimte voor de nieuwe bus passend te maken.
De nieuwe als je een PU neemt bestaat uit 2 helften dus dat is vrij makkelijk, alleen even erop letten dat je de uitsparingen ter hoogte van de bout en moer zet. Maar dit wijst zichzelf uit.

j3r03n

Dat die PU bus er makkelijk(er) in gaat is me duidelijk, ik doelde op het originele rubber.

cornelis-b

Citaat van: j3r03n op 18-02-2017 21:59:01
Dat die PU bus er makkelijk(er) in gaat is me duidelijk, ik doelde op het originele rubber.

Twee plaatjes hardhout, twee grote plaatringen en een draadeind en 2 moeren en je draait het rubber er zo in ;D
Weet niet waar je woont maar je mag die van mij wel gebruiken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Fatsenco

Heeft bij mij altijd de paarse (Powerflex) in gezeten totdat ik laatst de IPD (blauw) erin heb gehangen.
Dacht, kijken of dat merkbaar is...
Ik houd wel van een resonantie maar met de blauwe klinkt de motor ook veel mooier.
Raad de blauwe aan.......
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95

Benny850

Blauwe van IPD klinkt bij mij ook goed. Is de paarse nou harder qua geluid?

j3r03n

Citaat van: cornelis-b op 18-02-2017 23:26:50
Citaat van: j3r03n op 18-02-2017 21:59:01

Twee plaatjes hardhout, twee grote plaatringen en een draadeind en 2 moeren en je draait het rubber er zo in ;D
Weet niet waar je woont maar je mag die van mij wel gebruiken.

Onder Rotterdam dus een beetje uit de richting helaas. Heb je er een foto van? Dan kan ik kijken of ik het hier kan reproduceren.

cornelis-b

Hier een paar plaatjes van de tool, de gaten in het hout moeten groot genoeg zijn om over de kern van het rubber te vallen. De druk komt alleen op de buitenrand van het rubber.

Zeg maar Henk tegen mij