zondags tijdverdrijf: van waar komt deze schroef?!

Gestart door Vulk, 19-02-2017 10:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Collega's Volvo-rijders!

gisteren vond ik deze schroef op de mat in de auto aan de bestuurderskant. Het gaat om een 850 uit 1994.

Wie weet waar deze vandaan komt? De winnaar wint eeuwige roem!

Spin!

Zo te zien is die al een paar keer los en vast gedraaid. Ik denk bevestiging dashboard aan carrosserie.

www.vm-parts.nl

Piet

Vulk

Citaat van: Spin! op 19-02-2017 11:01:04
Zo te zien is die al een paar keer los en vast gedraaid. Ik denk bevestiging dashboard aan carrosserie.

Zou zomaar eens kunnen. Daar zat inderdaad een schroef die toegetakeld was en die is een jaartje geleden vervangen (dashboard was er toen volledig uit). Dat zou wel betekenen dat de schroef ergens moet gevallen zijn en nu pas op de mat is terecht gekomen...?
Ik heb gisteren o.a. een nieuw interieurfilter besteld, dus dan moet ik sowieso de parafaan even verwijderen. Ik zal dan even de schroeven vergelijken.

Citaat van: Piet op 19-02-2017 11:03:56
midelste schroef van schopboard links.

Nee, alledrie de schroeven zitten in het schopbord. Deze zijn ook een stuk dunner dan de gevonden schroef.

Bas T5r

achterklep 855 - onder de afdekking , ter hoogte van het slot . gisteren nog vervangen.

edit: en idd aan de voorzijde ook. Lijkt me in jouw geval logischer aangezien je hem daar gevonden hebt. Of je hebt heeeeel hard geremd.  :eusa_whistle:
855 T-5R

C.punTeR

Vulk

Citaat van: Bas T5r op 19-02-2017 11:52:10
achterklep 855 - onder de afdekking , ter hoogte van het slot . gisteren nog vervangen.

edit: en idd aan de voorzijde ook. Lijkt me in jouw geval logischer aangezien je hem daar gevonden hebt. Of je hebt heeeeel hard geremd.  :eusa_whistle:

Ik heb de achterbank twee weken terug nog plat gelegd om iets te laten. Op dat moment heb ik ook meerdere keren keiard op de rem getrapt omwille van een storing in het ABS-systeem. Straks eens kijken.

Citaat van: C.punTeR op 19-02-2017 12:35:42
Zit je stoel nog vast?

Groet..

Ja, zijn gewone bouten die daar in zitten, geen Torxs bouten.

Vulk

Citaat van: Bas T5r op 19-02-2017 11:52:10

Ik heb net even gekeken. Het zijn inderdaad exact dezelfde bouten, inclusief die markering.
Het slot van de achterklep is vorig jaar vervangen geweest (en ook daar herinner ik me een gedoe met schroeven). Het zou best kunnen dat deze dan tot onder de zitting van de achterbank is geraakt....