Sigarettenaansteker werkt niet meer.

Gestart door Sharan83, 19-02-2017 16:20:53

Vorige topic - Volgende topic

Sharan83

Mijn sigarettenaansteker krijgt geen spanning meer, terwijl de zekering goed is. Van de ene op de andere dag is deze er mee opgehouden. Wat kan het zijn? Stekker? Waar zit die?

maruska

kan zijn dat het contact onder de aansteker los is geschoten, of de kabel is afgebroken. even eruit pielen, en eerst even checken. kabelbreuk bij de verdeelkast in minder logisch.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Eerst meten op de kabels aan de onderzijde van de stekker om te zien of je daadwerkelijk prik hebt. Stekkers zelf willen wel eens verrot zijn aan de binnenzijde.

cornelis-b

Wat te denken van de aanstekerbus zelf eens meten. Multimeter plus op het middelste contact van de aanstekerbus en de min op de rand. Op deze manier hoef je nog niet direct in de console te "spitten"
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

haasje

Hoe heb je gecontroleerd dat de zekering nog heel is?

Sharan83

Citaat van: haasje op 20-02-2017 19:07:52
Hoe heb je gecontroleerd dat de zekering nog heel is?

Door deze te vervangen door een nieuwe. Ik zal het e.e.a. gaan doormeten in de juiste volgorde. To be continued....

Sharan83

Bleek dat de stekker onder het dashboard losjes zat. Helaas hadden we eerst de aansteker al vervangen :eusa_wall:

Bedankt voor jullie hulp!

maruska

Citaat van: maruska op 19-02-2017 17:59:47
kan zijn dat het contact onder de aansteker los is geschoten, of de kabel is afgebroken. even eruit pielen, en eerst even checken. kabelbreuk bij de verdeelkast in minder logisch.
told ya ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sharan83