Welke maat remschijven op C70 T5

Gestart door Woger, 26-02-2017 17:04:40

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 03-03-2017 22:45:29
Citaat van: Hans Duiven op 03-03-2017 22:25:40
Citaat van: NinaPaul op 03-03-2017 20:15:21
Citaat van: cornelis-b op 03-03-2017 19:08:35
Dan heb jij denk ik een slechte batch gehad Nina want ik ken andere die er totaal geen probleem mee hebben en er al jaren mee rijden.

3 verschillende auto's (merk) zelfde problemen, onmogelijk uit 1 batch.

Let op! Het gaat dus echt enkel om die "budget line".

Dan ligt het aan de bestuurder (1 slechte batch)

Ik zal het ze vertellen....

Ooooo wacht..... dus ook niet "1 batch"... troll ergens anders

Toen ik Nina een keer een troll noemde kreeg ik een moderator achter me aan.
Achteraf terecht hoor maar dat hij dit nu zelf schrijft.  :eusa_wall:

reneetje

Dit is hetzelfde als de scheids vragen om een gele kaart voor je tegenstander , moet gewoon beloont worden met rood!
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

timokoorn

welke remblokken ga je hierop zetten Henk ? orgineel ATE ?

cornelis-b

Citaat van: timokoorn op 04-03-2017 10:31:39
welke remblokken ga je hierop zetten Henk ? orgineel ATE ?

Ik zit / zat nog even te twijfelen, ik heb best een goede ervaring met TRW maar ATE wordt door meerdere aanbevolen, voor de prijs hoef je het niet te laten dus denk dat ik ATE ga monteren.

http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken-vooras/ate-13-0460-7053-2_g900005_a00313.0460-7053.2.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

clk-p

Heb zelf de beste ervaring met trw cotec blokken

Fijn omdat deze gelijk goed remmen.
Ate begonnen op een gegeven ogenblik irritant te piepen bij mij.

cornelis-b

Citaat van: clk-p op 04-03-2017 11:38:32

Nu breng je me weer aan het twijfelen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

clk-p

Citaat van: cornelis-b op 04-03-2017 11:49:41
Citaat van: clk-p op 04-03-2017 11:38:32

Nu breng je me weer aan het twijfelen ;D

Leuk hè zo'n forum ;)
Kan bij mij een combinatie geweest zijn van versleten schijven en iets of wat schuin afgesleten blokken hoor, maar heb met Trw gewoon goede ervaringen met verschillende auto's.

timokoorn

Heb 2 sets van de schijven besteld.
Op de eerste set ga ik DS2500's proberen. Ga ze eerst in de alu-zinkspray zetten....de delen die niet in aanraking komen met de remblokken uiteraard.

Op de 2de set een setje standaard Ferodo remblokken. Ga eens kijken wat langer mee gaat. In de ruimste zin van het woord dan wel he.... fading krom versleten etc.

Heb altijd met Brembo schijven en ATE blokken gereden. Doen het redelijk maar faden redelijk snel

V70R^2

Die ds2500 is het beste wat er is. Kan alles aan, maar werkt ook gewoon prima bij normaal gebruik en weinig slijtage.

Oke, pure raceblokken kunnen meer aan, maar die doen koud niks, vreten je schijn op en maken takke herrie ;D

cornelis-b

De Ferodo 302 schijven staan weer op voorraad voor 15,61 per schijf. Het is het proberen waard.

http://www.mister-auto.nl/fl/remschijven-vooras/ferodo-ddf1031_g900007_a062DDF1031.html

Zeg maar Henk tegen mij

timokoorn

heb uiteindelijk maar 1 van de 2 sets schijven geleverd gekregen. 2de set hebben ze gecrediteerd.

Heb ze na behanding met alu zinkspray onder mijn auto gezet met ds2500 blokken. Prima schijven.

Remt prima als ze koud zijn. Maar als ze warm zijn en je trap met dezelfde kracht als voorheen op het pedaal....dan zit je bijna met je neus op het stuur..... :-)

cornelis-b

Ook ik heb de 2de set niet geleverd gekregen, maar ik ben er super tevreden over, veel beter dan de ATE handel die er onder zat. Voor dit geld is het weer het proberen waard ;D

Zeg maar Henk tegen mij

gero

Citaat van: cornelis-b op 07-05-2017 14:22:03
Ook ik heb de 2de set niet geleverd gekregen, maar ik ben er super tevreden over, veel beter dan de ATE handel die er onder zat. Voor dit geld is het weer het proberen waard ;D

Is dat zo, ik heb er nu 302 schijven onder zitten van ATE , een paar weken geleden moest ik serieus remmen  , was op de snelweg, filevorming, ik stond toch vrij vlot stil, keek er zelf van op.

timokoorn

Ligt er ook heel erg aan welke blokken je erop hebt zitten. Orgineel Ate doet het mimimaal 1 keer goed maar bij herhaaldelijk heel hard remmen gaan ze faden is mijn ervaring.

gero

Citaat van: timokoorn op 07-05-2017 16:37:50
Ligt er ook heel erg aan welke blokken je erop hebt zitten. Orgineel Ate doet het mimimaal 1 keer goed maar bij herhaaldelijk heel hard remmen gaan ze faden is mijn ervaring.

OK, dat wordt dan geen circuit rijden :P :P ,