Spiraal veren volvo 850

Gestart door skibber54, 06-03-2017 12:15:59

Vorige topic - Volgende topic

skibber54

Kan iemand mij vertellen of de spiraalveren van een xc 70 ondereen 850 estate passen ik wil hem omhoog brengen dmv veren van een cross county

Verneem graag

Jan

KIM

Ik ben bang van niet; de achteras van een XC is totaal anders dan die van een 850. De veren waarschijnlijk dus ook.

nedtrain

Beste Jan,

Ik loop al een tijdje met hetzelfde rond.
Met enig speurwerk bleek dat het enige verschil op de vooras de veren zijn. Hier kun je dus gewoon de XC veren onder zetten en voila.
Achter passen de xc's niet, want de hele boel is daar anders. Wat ik echter wel vond, zijn veren achter van de Volvo 240.
Kijk hier maar eens in.... http://www.youblisher.com/p/1129107-LESJOFORS-SUSPENSION-SPRINGS-OEM/
Het is even zoeken, maar zover ik kan inschatten, moet je qua diameter, en type eindwinding er komen, terwijl de lengte net wat groter is. Mogelijk is het nog wel raadzaam er zwaardere stabilisatoren onder te zetten (bijv de IPD's, omdat hij mogelijk toch wat op één oor gaat hangen in de bochten)

Groet, Corné
850 2.5-10v 1994 Estate, Rood.
C40 Recharge Twin, Fjord Blue

cornelis-b

Ik begrijp niet dat er met het onderstel van een 850 op deze manier "geknutseld" wordt. Verlagen OK maar verhogen komt het rijgedrag niet ten goede, zeker niet als je veren van een totaal ander type auto gaat monteren. Wil je graag een hogere auto schaf dan een XC aan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien