SRS-412: SIPS Bag Left Open circuit

Gestart door KIM, 18-03-2017 22:08:09

Vorige topic - Volgende topic

KIM

In de XC heb ik een SRS storing. Foutcodes uitlezen leverde mij SRS-412 op. Dit betekent dat er een onderbreking in het circuit van de bestuurders SIPS bag aanwezig is.
Als je de onderbreking moet lokaliseren dan zul je moeten gaan meten op weerstand, echter is dat bij een airbag niet zo heel verstandig; het stroompje dat de multimeter levert om een weerstandsmeting uit te voeren kan genoeg zijn om de airbag te activeren.
Daarom wordt bij andere merken een vervangingsweerstand geplaatst op de plaats van de airbag om zodoende een weerstandsmeting op het circuit uit te voeren. Andere merken hebben daarvoor sets met vervangingsweerstanden.

Helaas vertelt Vida helemaal niets over de vervangingswaarde en ook de diverse sites op het internet verschaffen mij geen verheldering. Is er hier iemand die weet waar ik dergelijke info kan vinden of mij in ieder geval kan vertellen welke vervangingsweerstand ik toe moet passen?

peteRRR

Voor de 850 heb ik toen contact gehad met de dealer over de weerstand van de airbag en die moet tussen de 1.8 en 2.5 liggen.

Mocht je dat ergens mee kunnen helpen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

3 Ohm / 5 Watt doet het perfect in een 850
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

UserID6342

Als je de airbags loskoppelt, of de accu loskoppelt en even wacht, kun je gewoon meten op het systeem met een multi / ohmmeter. Dan kan er eigenlijk niets gebeuren. De stekkers voor de stoelairbags zijn rotzakken, net zoals de stekkers die op de gordels zitten in de B-stijl.  Die willen nog wel eens een keer sneuvelen.  Ook de contactrol achter het stuur is een beruchte, maar uit mijn hoofd kreeg je dan een andere foutmelding.

KIM

Ik wil het gemakkelijker doen Dirk vandaar mijn vraag over de weerstand. Als ik een vervangingsweerstand plaats op de stekker van de airbag en ik start de auto en het SRS lampje blijft uit, dan weet ik dat mijn probleem vanaf de stekker tot aan de airbag zit ergens.

UserID6342

Idd makkelijker zoeken op deze methode ja.

KIM

Hmmm. Vanmiddag de foutcode maar eens gewist: Ik zat gisteren offline in de gegevens van de fout te kijken en toen zag ik dat het een niet aanwezige storing was en dat de foutenteller m pas 1 x had geteld...
Blijkt dus dat het lampje alleen uit te krijgen is door de fout te resetten. Ik was op het verkeerde been gezet omdat ie na starten heel kort even uitging en daarna weer aan. Het lampje blijft nu uit  :eusa_dance:

classicT5

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R