Xenon in Volvo V70

Gestart door SaVo, 03-04-2017 13:34:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SaVo

Dag forumgenoten,

Ik ben aan het overwegen om xenon te plaatsen in mijn Volvo V70R ('97).
Nu heb ik eigenlijk geen idee of dit zo mogelijk is (klik, klak, klaar) of dat er meer bij komt kijken.
Op dit moment zit er dus gewoon halogeenverlichting  in.
Iemand nog een goed adresje?
Ik hoor het graag.

sander69

ik weet niet waar je woont, maar xenon is heel goed in te bouwen.

ik heb het ook laten doen in mijn R. was zo gebeurd; de lampen kunnen gewoon in de plaats waar nu de halogeen lamp zit. De ballasten zijn netjes weg gewerkt

heb er geen seconde spijt van; lichtopbrengst is uiteraard veel beter
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

SaVo

Klinkt positief.
Ik kom uit Breda. Waar heb jij het laten doen?

cornelis-b

Is gewoon plug and play ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

aloisdecroon

Waarom niet led (wel de halogeen lichtbeeld versie), schijnt beter lichtbeeld op te leveren icm met onze oude stijl koplampen

Ries van de Zilverschuit

Heb je een link voor die leds?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

aloisdecroon

http://volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/h4-hilo-philips-lumileds

Gaat om zulke soort setjes, zomaar een voorbeeld,
https://www.immers.info/Webwinkel-Product-163432701/H7-Led-Canbus-koplampen-set-7.000-lumen-flex-cool.html

Punt is dat het lichtbeeld klopt met de juiste led lampen, wat met xenon zelde het geval is (met oude koplampen niet gebouwd voor xenon)

leons850

Op aliexpress koop je van die leds voor een kwart van de prijs.
Schijnen het prima te doen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

innocenti

Ik ben GEEN voorstander van Xenon in oude koplampen. Je kan zelf het resultaat goed vinden vanuit de auto, maar voor tegenliggers geven de oude koplampen met ribbelglas veel strooilicht welke verblindend is voor tegenliggers. Veel mensen met deze ombouw komen niet door de APK keuring. Beter is xenon icm helder glas, beste oplossing is projectoren inbouwen achter helder glas.

Mbt LED.
LED lampen hebben een straalhoek die vaak niet groter blijkt te zijn dan 120°. Een halogeen of xenon lamp is ontworpen voor 360° straalhoek. De LED uit de link heeft onder ook een LED. Dus 240°. Je mist 120°, waardoor het lichtbeeld vlekkerig is. Afhankelijk hoe je deze plaatst mis je breedte of lengte in je lichtbeelden. Ik heb inmiddels 2 setjes H7 getest en een setje H4 bij mn broer. Alle 3 de setjes liggen werkeloos in de kast. Met n reden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74243.0.html
Dit geeft pas echt licht.

aloisdecroon

#9
De ene led lamp is de andere niet, zoals in het gelinkte topic is te lezen.

Ben wel benieuwd welke setjes jij hebt getest.

http://volvo700vereniging.nl/comment/318951#comment-318951
"APK-monteur was eveneens onder de indruk van het homogene lichtbeeld."
philips led lamp met een halogeen lamp lichtbeeld

Heb zelf alleen maar halogeen lampen in gebruik maar overweeg led te kopen

Trouwens wel mooi/goed aangepaste koplampen innocenti, zal zeker goed werken.

cornelis-b

Ik heb xenon in de koplampen van mijn 855 en gewoon met de originele koplampen, ben zeer tevreden over het lichtbeeld en bij de APK geen enkel probleem. Is een Chinees setje wat inclusief verzendkosten 15 euro kost. Ik ga geen dure led lampen kopen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

sander69

Citaat van: innocenti op 03-04-2017 15:43:52
Ik ben GEEN voorstander van Xenon in oude koplampen. Je kan zelf het resultaat goed vinden vanuit de auto, maar voor tegenliggers geven de oude koplampen met ribbelglas veel strooilicht welke verblindend is voor tegenliggers. Veel mensen met deze ombouw komen niet door de APK keuring. Beter is xenon icm helder glas, beste oplossing is projectoren inbouwen achter helder glas.



ik heb ook helder glas; evenals op mijn cabrio en ze komen elk jaar moeiteloos door de apk.

ik heb ook gekozen voor de meest witte variant; ik vind dat johnieblauw niet mooi namelijk, maar dat is persoonlijk
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

classicT5

Er bestaat toch een speciale uitvoering van Xenonlampen voor inbouw in lampen met ribbelglas? Iets met R aan het einde. Daarmee zou je geen strooilicht hebben en dus je tegenligger niet verblinden.

geen eigen ervaring, maar ben dat een keer ergens tegengekomen, misschien wel hier zelfs. Probeer de zoekfunctie eens, is al vaker over xenon geschreven.

clk-p

Citaat van: classicT5 op 03-04-2017 16:33:34
Er bestaat toch een speciale uitvoering van Xenonlampen voor inbouw in lampen met ribbelglas? Iets met R aan het einde. Daarmee zou je geen strooilicht hebben en dus je tegenligger niet verblinden.

geen eigen ervaring, maar ben dat een keer ergens tegengekomen, misschien wel hier zelfs. Probeer de zoekfunctie eens, is al vaker over xenon geschreven.

Klopt, ik heb de h7cr er in zitten
Deze zijn wat korter dan de normale h7 en hebben idd van die zwarte streepjes er op zitten wat strooilicht vermindert.

V70geRwin

Citaat van: clk-p op 03-04-2017 16:53:42
Citaat van: classicT5 op 03-04-2017 16:33:34
Er bestaat toch een speciale uitvoering van Xenonlampen voor inbouw in lampen met ribbelglas? Iets met R aan het einde. Daarmee zou je geen strooilicht hebben en dus je tegenligger niet verblinden.

geen eigen ervaring, maar ben dat een keer ergens tegengekomen, misschien wel hier zelfs. Probeer de zoekfunctie eens, is al vaker over xenon geschreven.

Klopt, ik heb de h7cr er in zitten
Deze zijn wat korter dan de normale h7 en hebben idd van die zwarte streepjes er op zitten wat strooilicht vermindert.

Heb die H7R er in zitten icm nieuwe imitatie lampen. Doffe spiegels helpen niet echt namelijk.
het beeld is prima voor de apk, erg strakke lijn, maar wel met een beetje strooilicht.
Niet hinderlijk.

Ben wel benieuwd of dat met LED nog beter wordt.
Dan kan er gelijk LED in de dim en groot licht lampen.