Eco s70 t5 usa

Gestart door Peter-t5r, 05-04-2017 14:45:58

Vorige topic - Volgende topic

Peter-t5r

Wie kan me helpen, ik heb een s70 t5 automaat uit de VS.
Ecu 261 204 607, ik heb een ecu gekocht van een EU volvo ecu 261 204 449, deze is ook van 70 t5 auto.
Maar helaas hij werkt niet!
Heeft iemand een idee, heeft het te maken dat de s70 een VS volvo is?

Vast bedankt.

Mvgr peter

leons850

Zal waarschijnlijk te maken hebben met de startblokkering.
Misschien een idee om Schutten een PB te sturen. Hij kan je helpen om het aan de gang te krijgen.

Waarom wil je overigens een andere ecu?
Voor chippen kun je ook bij eerder genoemde terecht.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Het is zeker de startblokkering. Die is er zo uit te flashen. ;)

Peter-t5r

Bedankt voor jullie reactie

Waarom ik een andere ecu wilde proberen is omdat ik het idee hebt dat deze s70 t5 minder goed oppakt dan mijn andere T5 met handbak (gewoon eu auto) dacht dat het zou kunnen liggen aan de ecu en uitstooteisen in de vs.
Als dat niet zo is kan ik de ecu 261 204 607 dan ook gewoon chippen? 607 is volgens mij alleen in VS geleverd, weet iemand waarom?
Misschien stomme vraag wat wordt bedoelt met laten flashen?
Bedankt

UserID6342

Flashen is het inlezen van andere software op/in de ECU en ja, ook een Amerikaanse ME4.4 ECU kan zo naar EU software worden gezet is allemaal geen enkel probleem.  Sterker nog, ik draai er zelf met eentje ;D wat van oorsprong een Amerikaanse ECU was.

Chippen is het aanpassen van software en dat weer dmv flashen terugladen in de ECU.

Piet

Flashen is de ECU voorzien van (nieuwe, andere, aangepaste) software op electronische wijze, dus zonder de ecu te hoeven openmaken, zonder solderen etc.
De ECU's, in dit geval de M44, zijn hardwarematig in principe hetzelfde, amerikaans of europees doet er niet toe.
Alleen is er voor non-turbo versies wat electronica op de print van de ECU weggelaten t.o.v. de turbo versies. Zo ook is er electronica weggelaten bij de handbak versies tov de automaat versies.
Een non-turbo, handbak ECU kun je dus niet zo zondermeer in een automaat turbo gebruiken.
De ene soort ECU is met wat soldeerwerk wel in de andere soort te converteren.

Als de door jou bijgekochte ECU ook uit een turbo-automaat komt zal hij dus gewoon in jou auto kunnen werken, ware het niet dat een stukje auto-specifieke startblokkeringssoftware dat verhinderde.

Maar dat is te verhelpen door er een bin (=de software) waaruit het startblokkeringsgedeelte is verwijderd in de ECU te flashen.

Peter-t5r

Hoi piet, bedankt nu word mij veel duidelijk.
Beste optie is dus om gewoon de ecu die er in zit voorzien van getunde chip,maar als ik het goed begrijp kan dat ook bij de ecu die ik heb aangeschaft en bij plaatsen van een getunde chip is het start onderbrekings pribleem ook opgelost?

Peter-t5r

O ja en daarnaast flashen als optie, wie zou dat het beste kunnenlaten doen?

Piet

Ja, maar ik zou je eigen ECU, nu je toch een tweede ECU hebt, ongemoeid laten.
Heb je altijd een goed werkende ECU met originele software achter de hand.
Zolang je geen harwareaanpassingen doet als grotere injectoren en/of grotere turbo of grotere LMM behuizing is die altijd weer bruikbaar.

En dan met de tweede ECU gaan tunen.
Een chip wordt daarbij dan dus niet meer vervangen maar letterlijk alleen nieuwe, aangepaste software ingeladen.

Johann

Citaat van: Peter-t5r op 05-04-2017 19:50:20
O ja en daarnaast flashen als optie, wie zou dat het beste kunnenlaten doen?

Als beste zou je dat door SchuttenTuning kunnen laten doen zoals Leon al te kennen had gegeven.
Denk dat Schutten de 607 zo wel immo vrij voor je wil maken. Verdere tuning kun je dan overleggen.

cornelis-b

Er zijn ook andere goede tuners op het forum, het is echt niet alleen Schutten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

vincent-mk1

Yup

Citaat van: leons850 op 05-04-2017 14:49:00
Zal waarschijnlijk te maken hebben met de startblokkering.
Misschien een idee om Schutten een PB te sturen. Hij kan je helpen om het aan de gang te krijgen.

Waarom wil je overigens een andere ecu?
Voor chippen kun je ook bij eerder genoemde terecht.

Piet

De 607  is nl. net precies de automaat bin die al eerder, jaren geleden, door iemand van het amerikaanse volvospeed forum immo vrij is gemaakt.
(Had overigens net zo goed een andere bin versie kunnen zijn,)
Is zo vrijelijk te downloaden en in iedere automaat M44 te flashen, is niet echt een ingewikkeld kunstje.

Bij het flashen wordt overigens de originele software altijd volledig vervangen.
De originele software uitlezen en aanpassen gaat nl niet zonder desolderen van de geheugen chip en uitlezen daarvan in een eeprom programmer.

razorx

@Peter: In welk deel van het land zit je? Er zijn genoeg forumleden die je hier voor niets bij helpen.

cornelis-b

Zoals Piet al aangaf de originele ECU laten zoals hij is en de aangekochte ECU aanpassen met een andere BIN, eventueel een getunde BIN. Piet of Razorx kunnen je er zat over vertellen en je eventueel ook helpen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien