Boetepot 2017

Gestart door heutink, 06-04-2017 15:27:55

Vorige topic - Volgende topic

heutink

gelukkig was het deze keer mijn vrouw................  :police:  74 km waar je 70 mag...........36 euro

hoe haalt de fiscus geld binnen............ :eusa_doh:

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Walter

dat doet de fiscus niet, dat doet je vrouw...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

sander69

Na correctie, dus waarschijnlijk reed ze 80.

waar gaat het over; wat een levensgevaarlijke overtreding.... staatskas vullen idd
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Walter

het gaat over een wettelijk vastgelegde snelheid met een daarbij behorende wettelijk vastgelegde sanctie. Iedereen met een volwaardig rijbewijs is 18+ en dus geacht de wet te kennen. Rijdt je harder dan toegestaan, overtreedt je willens en wetens die wet en neem je het risico een sanctie te krijgen. Krijg je die sanctie, dan moet diegene ook ene grote jongen of meid zijn en gewoon de knip trekken. Janken heeft geen zin, is ongeveer hetzelfde als vreemd gaan met die lekkere buurvrouw en dan tegen je vrouw zeggen 'ik kon er niets aan doen, ze vroeg het aan me'. Of het nou staatskas vullen is of niet, mensen moeten eens een eigen verantwoording durven nemen en niet steeds de huiliehuilie vinger wijzen. Just my 2 cents.

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

UserID6342

Ben het wel met je eens.... Ook ik heb wel een snelheidsovertredingen / boetes en scheld er dan ook wel even op, maar heb zelf het gas te diep ingetrapt dus ik ben schuldig / selber Shuld.  Heel simpel.  Maar die onzin boetes, en dat is een vrij ruim begrip natuurlijk, heb ik wel moeite mee. Bijvoorbeeld 3 km te hard, kom op zeg dat gaat toch helemaal nergens meer over.

Of die onzinboetes bij men kan krijgen bij het al dan niet fout parkeren ergens (Gemeente verordening), ook al ken je de omgeving totaal niet, etc.  Dat gaat helemaal nergens meer over in mijn ogen.

Dat ze bepaalde overtredingen flink aanpakken vind ik alleen maar goed en komt de algehele verkeersveiligheid ten goede, maar er zijn soms echt wel van die dingen waarbij je je afvraagt of dat nou nodig is om daar een boete voor te schrijven...  En bij die laatste soort denk ik idd aan staatskas spekken ipv zinnigheid.

henry classic v70

Citaat van: Walter op 07-04-2017 07:52:29
het gaat over een wettelijk vastgelegde snelheid met een daarbij behorende wettelijk vastgelegde sanctie. Iedereen met een volwaardig rijbewijs is 18+ en dus geacht de wet te kennen. Rijdt je harder dan toegestaan, overtreedt je willens en wetens die wet en neem je het risico een sanctie te krijgen. Krijg je die sanctie, dan moet diegene ook ene grote jongen of meid zijn en gewoon de knip trekken. Janken heeft geen zin, is ongeveer hetzelfde als vreemd gaan met die lekkere buurvrouw en dan tegen je vrouw zeggen 'ik kon er niets aan doen, ze vroeg het aan me'. Of het nou staatskas vullen is of niet, mensen moeten eens een eigen verantwoording durven nemen en niet steeds de huiliehuilie vinger wijzen. Just my 2 cents.

...of je rijdt nooit te hard, doet alles precies volgens het boekje, of je vindt het helemaal niet erg om een boete te krijgen...  :eusa_think:
Ik houd me doorgaans meestal aan de regels maar wil heel soms nog wel eens iets te hard rijden...
Heel beroerd is het dan om juist op dat moment zo'n lasergun-cowboy te ontmoeten  :eusa_wall:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Laat ze eerst al die zondagsrijders die op zaterdag al vertrekken eens gaan bekeuren voor onnodig links rijden.... Daar krijg je rare acties en gevaarlijke situaties van, die 5km die iemand te hard rijdt valt dan echt in het niet.

Toevallig zat ik laatst bij een vriend van mij in de auto die overduidelijk in een regio woont met alleen maar 2x 2baans snelwegen. Alleen maar op de middenbaan rijden en niet naar rechts gaan. Dus ik vroeg wat doe je op de middelste baan, rechts is helemaal vrij. Zijn reactie: "ik rij toch harder dan die auto's rechts, en verder ben ik een beetje lui." kansloze reactie, heb ik ook gezegd.
Was die het niet mee eens...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Walter

Citaat van: Dirk342 op 07-04-2017 08:29:00
Maar die onzin boetes, en dat is een vrij ruim begrip natuurlijk, heb ik wel moeite mee. Bijvoorbeeld 3 km te hard, kom op zeg dat gaat toch helemaal nergens meer over. Of die onzinboetes bij men kan krijgen bij het al dan niet fout parkeren ergens (Gemeente verordening), ook al ken je de omgeving totaal niet, etc.  Dat gaat helemaal nergens meer over in mijn ogen.
Feitelijk blijft het 3 km te hard (na correctie, dus op de teller?). Dus feitelijk overtreding. Of het dan de verkeersveiligheid ten goede komt, is niet van belang. Feitelijk. Dat het sympathieker is om op een bekend gevaarlijk stuk te controleren, spreekt voor zich. Dat dat belangrijker is, ben ik volledig met je eens. Maar dat heeft niets met de feitelijke wetgeving te maken. Ben het echt niet altijd eens met de wijze van handhaving, de lokatie waarop dat gebeurd etc. En dat ze ook andere rijders, zoals Leon al schetst, moeten pakken ben ik het ook mee eens. Snijden, kleven (voor en achter), links hangen, geen ruimte laten op rotondes en invoegstroken etc. Het hele huftergedrag, etc. Als de mentaliteit op de weg verandert, ben je de helf van de files en ongelukken kwijt. Maar ja, dan moet men wel de eigen rol daarin willen erkennen en niet weer naar de buurman wijzen...

Maar om af te geven op flauwe boetes-zoals velen doen- omdat men zelfs zo stom is te hard te rijden of omdat men vindt dat ze zelf het recht hebben harder te rijden danwel vinden dat ze het zelf wel kunnen inschatten, dat vind ik te kort door de bocht. De mens heeft in zijn algemeengheid er een hekel aan om in de spiegel te kijken en de eigen verantwoordelijkheid te pakken. Altijd maar wijzen daar een ander, vaak als reactie om de eigen stommiteit te verdoezelen. Niet op jou gericht Dirk, in zijn algemeenheid.

Citaat van: henry classic v70 op 07-04-2017 08:46:41
...of je rijdt nooit te hard, doet alles precies volgens het boekje, of je vindt het helemaal niet erg om een boete te krijgen...  :eusa_think: Ik houd me doorgaans meestal aan de regels maar wil heel soms nog wel eens iets te hard rijden... Heel beroerd is het dan om juist op dat moment zo'n lasergun-cowboy te ontmoeten  :eusa_wall:
Ben ik een moraalridder? Nee hoor, geenszins. Rijd in basis eigenlijk altijd net te hard en wil mijn zes vrienden ook wel eens laten ademen. Behalve in de bebouwde kom, heb zelf een hekel aan lui die daar gezinnen in gevaar brengen. Maar <klopklop> krijg nooit een bekeuring. Met de V70 zeveneneenhalf jaar gereden, 120.000 km. In die tijd drie maal bekeuring gehad; 1x geflitst omdat ik te hard op 60 km stuk reed terwijl ik wist dat die camera er staat, 1x parkeerboete omdat ik vergeten was de parkeerschijf goed in te stellen en 1x afgelopen zomer door de tunnel bij de Brenner (dacht dat het wel kon...  :eusa_wall:). In alle gevallen heeft niemand anders het besluit genomen die overtreding te begaan, dus mopper ik ook niet.  

Als iedereen zo'n hekel heeft aan die staatskasspekkende bekeuringen, is er maar 1 oplossing; dan moet het hele land een jaar lang volledig volgens de regeltjes rijden. Er is geen enkele manier om de staat harder te straffen

Facta non verba

V70 classic

Citaat van: Walter op 07-04-2017 09:21:50
Citaat van: Dirk342 op 07-04-2017 08:29:00
Maar die onzin boetes, en dat is een vrij ruim begrip natuurlijk, heb ik wel moeite mee. Bijvoorbeeld 3 km te hard, kom op zeg dat gaat toch helemaal nergens meer over. Of die onzinboetes bij men kan krijgen bij het al dan niet fout parkeren ergens (Gemeente verordening), ook al ken je de omgeving totaal niet, etc.  Dat gaat helemaal nergens meer over in mijn ogen.
Feitelijk blijft het 3 km te hard (na correctie, dus op de teller?). Dus feitelijk overtreding. Of het dan de verkeersveiligheid ten goede komt, is niet van belang. Feitelijk. Dat het sympathieker is om op een bekend gevaarlijk stuk te controleren, spreekt voor zich. Dat dat belangrijker is, ben ik volledig met je eens. Maar dat heeft niets met de feitelijke wetgeving te maken. Ben het echt niet altijd eens met de wijze van handhaving, de lokatie waarop dat gebeurd etc. En dat ze ook andere rijders, zoals Leon al schetst, moeten pakken ben ik het ook mee eens. Snijden, kleven (voor en achter), links hangen, geen ruimte laten op rotondes en invoegstroken etc. Het hele huftergedrag, etc. Als de mentaliteit op de weg verandert, ben je de helf van de files en ongelukken kwijt. Maar ja, dan moet men wel de eigen rol daarin willen erkennen en niet weer naar de buurman wijzen...

Maar om af te geven op flauwe boetes-zoals velen doen- omdat men zelfs zo stom is te hard te rijden of omdat men vindt dat ze zelf het recht hebben harder te rijden danwel vinden dat ze het zelf wel kunnen inschatten, dat vind ik te kort door de bocht. De mens heeft in zijn algemeengheid er een hekel aan om in de spiegel te kijken en de eigen verantwoordelijkheid te pakken. Altijd maar wijzen daar een ander, vaak als reactie om de eigen stommiteit te verdoezelen. Niet op jou gericht Dirk, in zijn algemeenheid.

Citaat van: henry classic v70 op 07-04-2017 08:46:41
...of je rijdt nooit te hard, doet alles precies volgens het boekje, of je vindt het helemaal niet erg om een boete te krijgen...  :eusa_think: Ik houd me doorgaans meestal aan de regels maar wil heel soms nog wel eens iets te hard rijden... Heel beroerd is het dan om juist op dat moment zo'n lasergun-cowboy te ontmoeten  :eusa_wall:
Ben ik een moraalridder? Nee hoor, geenszins. Rijd in basis eigenlijk altijd net te hard en wil mijn zes vrienden ook wel eens laten ademen. Behalve in de bebouwde kom, heb zelf een hekel aan lui die daar gezinnen in gevaar brengen. Maar <klopklop> krijg nooit een bekeuring. Met de V70 zeveneneenhalf jaar gereden, 120.000 km. In die tijd drie maal bekeuring gehad; 1x geflitst omdat ik te hard op 60 km stuk reed terwijl ik wist dat die camera er staat, 1x parkeerboete omdat ik vergeten was de parkeerschijf goed in te stellen en 1x afgelopen zomer door de tunnel bij de Brenner (dacht dat het wel kon...  :eusa_wall:). In alle gevallen heeft niemand anders het besluit genomen die overtreding te begaan, dus mopper ik ook niet.  

Als iedereen zo'n hekel heeft aan die staatskasspekkende bekeuringen, is er maar 1 oplossing; dan moet het hele land een jaar lang volledig volgens de regeltjes rijden. Er is geen enkele manier om de staat harder te straffen

Hoewel t wel de grootste baal bekeuringen zijn die van 3 km na correctie
Kan ik t er helemaal mee eens zijn wat hier boven staat
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

NinaPaul

Inderdaad die 3km/h overtredingen, bah.

Ik stel dan ook voor om de correctie toe te passen tot aan de 0km/h grens, vanaf dat de gemeten snelheid te beboeten.
Dus rij je 53km/h in de bebouwde kom, niets aan de hand, rij je er 56 km/h dan krijg je een boete voor 6km/h.
Dan is iedereen blij, toch? Staat meer geld en jullie geen "lage snelheidsovertredingen" meer!

Iets om over na te denken....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

forbert

Citaat van: NinaPaul op 07-04-2017 10:01:44

Dan is iedereen blij, toch?

Het is mij nog enigszins onduidelijk hoe ik dan blij moet worden als ik er met 56 langs rij.

Walter

Citaat van: NinaPaul op 07-04-2017 10:01:44
Inderdaad die 3km/h overtredingen, bah.

Ik stel dan ook voor om de correctie toe te passen tot aan de 0km/h grens, vanaf dat de gemeten snelheid te beboeten.
Dus rij je 53km/h in de bebouwde kom, niets aan de hand, rij je er 56 km/h dan krijg je een boete voor 6km/h.
Dan is iedereen blij, toch? Staat meer geld en jullie geen "lage snelheidsovertredingen" meer!

Iets om over na te denken....

Ik lees je cynisme, mooi. Het maffe is dat men dan gaat vinden dat ze die 6 km/h bekeuring als 3 km te hard zien, want 53 wordt gedoogd... Pfff, mensen... Rare wezens eigenlijk  ;D

Citaat van: V70 classic op 07-04-2017 09:40:35
Hoewel t wel de grootste baal bekeuringen zijn die van 3 km na correctie
Kan ik t er helemaal mee eens zijn wat hier boven staat
oprecht fijn om te lezen!

Facta non verba

V70 classic

Kijk.
Dr zijn regeltjes dr zijn grenzen.
Men heeft besloten om ivm meetfouten een paar km kado te doen.
Weer niet goed.
Die zuigers die nu dus die 56 rijden.
Zullen dus wsl 59 gaan rijden als men de regel naar 56 verruimt.
Begint t weer opnieuw.

Zelfde gezeik als met die vrachtautos.
Met begrenzers kunnen we niet inhalen.

Bullshit.
Je haalt een voertuig in wat langzamer rijd dan de max snelheid.
Dus begrenzen op bv 80 is prima te doen.
Beter nog een inhaal verbod.
Ben je ook van die lolbroeken af die kilometers naarst elkaar rijden.
Wil je zo een oplichter ( telekraan) inhalen die 70 rijd prima.
Maar waarom in godsnaam moet je een collega voorbij die ook tegen de begrenzer aanzit, hij rijd ook al te hard).
Enkel de diktemvan je profiel zou normaliter ervoor kunnen zorgen dat je harder kunt.
En ja ik heb wel eens met een vrachtauto gereden.
En ja ik rijd ook te hard. 
T is t excuus zoeken waar t hier om gaat he.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

sander69

Citaat van: Walter op 07-04-2017 07:52:29
\

Vol verbazing lees ik deze reactie.

raakt echt kant nog wal.
De hoogte van de boetes wordt bepaald door de gevaarzetting. Als je in een woonwijk 50 rijdt i.p.v. 30, dan snap ik het bedrag heel goed ( mag zelfs wel hoger zijn dan ), maar als ik op een verlaten weg, bv in de polder 90 rijd waar 80 is toegestaan, is het lastig uitleggen wat de gevaarzetting is.

Uiteraard moeten er grenzen en richtlijnen zijn.

Een proces verbaal voor onnodig geluid veroorzaken( bv expres gas geven of onnodig claxonneren ) is € 360,-  Gevaarzetting?

En ja, het is de verantwoording van een ieder die aan het verkeer deelneemt, maar dat wil toch niet zeggen dat je er geen mening over mag hebben?
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

haasje

Citaat van: sander69 op 07-04-2017 11:20:52
De hoogte van de boetes wordt bepaald door de gevaarzetting. Als je in een woonwijk 50 rijdt i.p.v. 30, dan snap ik het bedrag heel goed ( mag zelfs wel hoger zijn dan ), maar als ik op een verlaten weg, bv in de polder 90 rijd waar 80 is toegestaan, is het lastig uitleggen wat de gevaarzetting is.

Er zijn regels opgesteld die zeggen hoe hard je op een bepaald type weg mag rijden (woonwijken, binnen en buiten bebouwde kom, autoweg en snelweg), Dit is gedaan om zoveel mogelijk verwarring voor mensen te voorkomen. Op plaatsen waar men het nodig acht ivm veiligheid kan men afwijken van deze regels (bv 30 en 60 km/h zones), maar aan de andere kant zijn er ook wegen waar harder gereden mag worden dan de standaard regel (100 km/h, de groene middenstreep).
Wat jij nu zegt is dat ze dus voor iedere weg een andere maximum snelheid moeten aanhouden, hoe vaak denk je dat je dan boetes gaat krijgen omdat je je niet aan de juiste snelheid houdt?

Ik stel voor om alle maximum snelheden met 10 km/h te verlagen en vervolgens een correctie toe te passen van 10 km/h op je gereden snelheid. Boven die 10 km/h overschrijding betaal je wel de boete voor de totaal overschreden snelheid. Op deze manier zijn er geen (volgens sommige mensen) "onzin" boetes meer.