rem blijft hangen

Gestart door protomaat, 13-04-2017 22:02:44

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dus als ik het goed lees, zo'n apparaat die als het ware 'zuigt' ? Daar kun je de voorremmen prima mee ontluchten, maar achter zal niet gaan lukken !  Daar heb je een apparaat voor nodig wat 'duwt', zoals bijvoorbeeld een powerbleeder....

protomaat

... vandaag zo'n easybleed gekocht, geen vacuum maar druk idd,  en alles weer ontlucht....... ff afwachten wat de zwarte zweed doet morgen. Anders idd hrc maar gaan vervangen. Viel me wel op dat er een "pisstraaltje" uit de remklauwen komen tijdens ontluchten, mss ergens een verstopping vlakbij het reservoir....?
Dank dank voor jullie meedenken tot nu toe !

UserID6342

Wat nog kan, staat ook ergens in mijn Blogje met foto's en beschrijving hoe te doen, is dat de ABS-unit vastzit. Bij zowel het oude als 'nieuwe' type (met kunststof controller) zitten daar 2 zuigertjes in die kunnen blijven plakken door waarschijnlijk ooit eens oude remvloeistof.  Ik had op een gegeven moment helemaal geen achterremmen meer (pedaal was verder gewoon keihard, maar auto remde alleen op de vooras) en me eigen rot lopen zoeken naar de oorzaak.  Pomp gewisseld, HRC gewisseld, ABS-unit gewisseld (omdat ik praktisch geen remvloeistof achter kreeg). Toen zo'n metalen unit uit elkaar gehaald en toen was het zo gevonden. Alles schoongemaakt en opnieuw met remmenvet gemonteerd en auto remt weer normaal en ook achter nu gewoon heel goed.

protomaat

dank !... vandaag waren de remmen hartstikke ok, nog even paar dagen afwachten met vrolijk worden, wat betreft de remmen..... Maar blijven ze weer hangen dan ga ik je blog goed bekijken hoe ik die abs kan fixen... Wordt vervolgd ( al hoop ik van niet )

protomaat

... gaat nog steeds goed.. maar ik ga niet te vroeg juichen...

protomaat

...nope..... weer hangen, lijkt wel of er lucht inkomt. Ik hoor m nu ook beetje fluiten als ik stil sta en de rempedaal intrap....knetter gek word ik ervan.
@Dirk, ik heb gezocht naar je blog over die abs unit die vast blijft zitten maar kan 'm niet vinden....
Geen idee wat  of waar ik nu naar kan kijken, kan m weer ontluchten maar vermoed dat ie na 5 dagen weer af en toe blijft hangen.
Resume, rem doet het aantal dagen perfect, dan voelt pedaal hard aan en blijft hangen en bij stil staan hoor ik iets van fluiten als ik het pedaal intrap..... Iemand nog suggesties voor dit raadsel ?

MartijnGLT

Kijk eens naar de slang vanaf het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger als hij geen vacuum  heeft dan zal het pedaal ook hard zijn

classicT5

UserID6342

Citaat van: protomaat op 16-05-2017 20:31:34
@Dirk, ik heb gezocht naar je blog over die abs unit die vast blijft zitten maar kan 'm niet vinden....
Mijn fout zie ik net... Hier staat dat stukje over de ABS unit:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,83343.msg1710528/topicseen.html#msg1710528

Als je een sissend geluid hoort als je op de rem trapt heb je een vacuumlekkage (word het pedaal ook hard), maar als hij weer niet vrijloopt verdenk ik ook de HRC

protomaat

Dank dank Dirk342 !....

protomaat

enfin.... nieuwe hrc erin en alles doet het weer, ehh wat de remmen betreft. Dank !

san

Sta nu op langs de A50 op verlaten P bij Heteren,met waarschijnlijk een vastzittende voorrem..wiel is gloeiend heet en volvo trilt als een gek..doorrijden of slepen?

BBS

Citaat van: san op 08-10-2017 13:31:54
Sta nu op langs de A50 op verlaten P bij Heteren,met waarschijnlijk een vastzittende voorrem..wiel is gloeiend heet en volvo trilt als een gek..doorrijden of slepen?
Maar ff de ANWB bellen denk ik? Door rijden lijkt mij niet een heel strak plan....
Volvoloos....

san

Denk dat dat de beste optie is.

san

Alleen buitenlanddekking,of ik ff €196,- wou betalen.En dan staat ie waarschijnlijk bij de eerste beste garage in de buurt.🤔