Even voorstellen. Het volgende T5 projectje

Gestart door TFCM, 17-04-2017 13:34:44

Vorige topic - Volgende topic

TFCM

Het volgende T5 projectje

Ik ben Thijm 42 en komende uit Amsterdam. Ook hier is het virus met de paplepel ingegoten.
Het was vorig jaar tijd voor een andere 850. Mijn 3e. Na wat zoeken in augustus deze 019 Turbo estate gekocht. Vorige 2.0 T5 was het redden niet waard. Deze is in 2011 uit Japan geïmporteerd met 90k op de teller (Gekocht bij 224k) Landcode 39 Canada.
Aangezien deze aanmerkelijk meer aandacht nodig had, is het tijd om mij voor te stellen.

Luz was mij voor maar heeft hem laten staan (kwam ik later achter) Was ik eigenlijk ook van plan. Totdat de verkoper akkoord ging met mijn realistische lage bod.
Er moest erg veel aan gebeuren om deze weer een beetje acceptabel te krijgen. Vooral door p0422 liep het qua kosten hoger dan begroot. Is dan ook nog niet opgelost :eusa_wall: Opgelost!!
Motorisch, interieur en onderstel was in basis al gewoon goed. Wagen voelt erg soliede aan en ligt strak op de weg.
Rij de wagen zakelijk als daily driver. Dus mag wel wat kosten. Zit ongeveer op 20-25k per jaar.

De lijst is lang en om kosten te besparen heb ik een tijdje de 2.0 er bij gehouden zodat ik er onderdelen vanaf kon halen (Met * is van oude. Rest 2ehands of nieuw).
Veel zaken waren niet echt nodig. Zoals de distributie en klepseals. Maar toen de waterpomp het begaf (plastic schoepen :eusa_snooty:) was het geen keuze. Half doen zie ik niet zo zitten.

Lambda sensor V & A
Lmm
Thermosstaat 2x (Waterpomp had het begeven)
Bougies, Kap, Rotor, Kabels & Bobine
Tcv
Temp sensor koelwater
Rem revisie, Remblokjes en schijven
Kachel ventilator & Radiator
Koplampen * & Achterlichten
Spiegel R * & Spiegel glas L *
Motorsteunen
Hondenrek * & Veren
Leds binnen verlichting *
Carkit Parrot mp3 *
Veerpootbrug *
Radio 1205 *
Bumper spuiten (zelf gedaan)
Schade, spuiten & Polijsten
Relais 103 * (starten niet bij temps onder 0)
Brandstoffilter & Pomp
Achterklep slot *
Veren achterklep *
Remote + relais
2e autosleutel
Sierrand dakraam *
Knipperlichten
Interieur filter & houder
Lucht filter
AT Flush
Alle slangen
Carter ventilatie
Raam geleider LV (Wel gekocht. Maar moet er nog in)
Distributie & Waterpomp (riem 2x) 
Koelwaterbakje
Koppakking en gereviseerde kop (Oude van Cornelis-B  :eusa_boohoo:)
Dashboard top
Hemel
M4.3 Ecu Schutten

Afgelopen zaterdag heeft Luziano de 850 aan een polijst beurt onderworpen. Echt ongelofelijk wat een verschil. Begin nu ook niet meer te twijfelen betreft de aankoop. Ook nog even de blauwe raket mogen rijden :eusa_clap:

Wat nog overblijft; Hemel, Cruise control.
Heb erg veel uit het forum kunnen halen en zonder deze info zouden de kosten nog veel hoger liggen. Dank voor jullie hulp.

Wordt vervolgd!!

Ook nog een van de Oude 2.0 T5

Oud naar Nieuw

V70geRwin

TFCM

Luz

Het was een lekker klusje, maar zeker de moeite waard!!

Zwart is weer diep zwart!
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

TFCM

TFCM

Kleine update; Co meting in het koelwater heeft uitgewezen dat de koppakking lek is. Zie verder geen slurie aan de peilstok en geen witte rook uit de uitlaat.
Koel water staat erg laag bij koude motor. Stijgt snel naar normaal niveau.
De defecte waterpomp is hier waarschijnlijk de oorzaak van. Nu maar hopen dat ze verder geen ellende vinden.
Kan ik aannemen dat CO in het koelwater altijd lekke koppakking is?

Edit; Idd kop lek of krom. Boel weer gefixed. Rek moet nog komen  :eusa_pray:

dielie850

Is die zwarte volledig amerikaans uitgevoerd of alleen de knippers en de volvoplaatjes op de schermen? :D

TFCM

Deze is idd origineel zo geleverd. In Canada gemaakt en in Japan als eerste op kenteken gezet. Auto zit vol met Japanse waarschuwings stickers.

TFCM

Door wat pech een nieuwe kop (Dank Pim en Henk) Loopt nu wel erg mooi!!!

upload my photos

arjenT5R

lekker bezig!

tijd voor een weblog als je t mij vraagt  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TFCM

silvan

Potverdorie, knappe bak na zo'n polijstbeurt :)

Vulk

cornelis-b

Is een mooie klus geweest Thijm maar je kan er nu weer voorlopig tegen, topwerk van Pim weer :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

TFCM

Citaat van: Vulk op 31-07-2017 06:42:56
Een zwarte estate met columba's!  :eusa_drool:
Tja Turbo / T5 verzie. Ben nog op zoek naar een paar knappe

Citaat van: cornelis-b op 31-07-2017 08:59:28
Is een mooie klus geweest Thijm maar je kan er nu weer voorlopig tegen, topwerk van Pim weer :eusa_clap:
Absoluut mooi werk geleverd.
Vandaag nog even naar de vorige garage geweest voor verhaal. Hij gaat me tegemoet komen. Maar voor hoeveel!!??

De vorige garage heeft de factuur retour betaald. Hier mee is de schade voor het grootste deel opgelost. Heeeel fijn.