auto/accu doet niets meer.

Gestart door purekoekange, 05-05-2017 10:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

purekoekange

Hallo,

Mijn auto viel uit tijdens het rijden,
proberen te starten wou nog. nu moest ik nog een stukje rijden, kom ik thuis zet de auto uit
nu wil de auto niet meer starten, geen lichten doen het auto wil niet op slot..
heb al geprobeerd de auto met startkabels weer aan te krijgen maar ook dit werkt niet.

heeft misschien iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

kulk

Viel hij ineens uit tijdens het rijden? Geen brandende waarschuwingslampjes op je dash?

Ik gok op een lege accu door een kapotte dynamo

purekoekange

Citaat van: kulk op 05-05-2017 11:24:49
Viel hij ineens uit tijdens het rijden? Geen brandende waarschuwingslampjes op je dash?

Ik gok op een lege accu door een kapotte dynamo
zit net een nieuwe accu in.
de dynamo dachten we zelf ook al want die was niet meer al te goed.
ja.. de auto viel uit tijdens het rijden door het dorp, toen helemaal niks meer aan de hand totdat ik thuis was.

stuuraandeverkeerdekant

Als er geen waarschuwingslampjes of iets aan kwamen (alle lampjes en stroomverbruikers uit) dan is het een electrisch probleem. If so, zitten de accuklemmen goed vast en heb je de accupolen ook schoongemaakt? Heb dat zelf laatst gehad dat ik na het omdraaien van de sleutel even helemaal niks meer kreeg. 

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#4
Citaat van: purekoekange op 05-05-2017 10:53:26
nu wil de auto niet meer starten, geen lichten doen het auto wil niet op slot..
heb al geprobeerd de auto met startkabels weer aan te krijgen maar ook dit werkt niet.
Dan is er dus totaal geen stroom. Hoeveel volt geeft de accu als je hem doormeet met de multimeter? Als er nog wel wat juice is zit maar je hebt nog steeds geen enkel teken van leven moet je je bedrading eens gaan onderzoeken. Accupolen zoals ik net zei, maar ook de massakabels (zwart) en hoe de verbindingen er aan het chassis uitzien. Als die erg gecorrodeerd zijn kan de stroom zijn rondje niet (goed) afmaken en werkt de auto dus niet naar behoren. Ben hier zelf ook een keer mee bezig geweest.

Niet dat ik 100% zeker weet dat dit het is, maar het zijn allemaal makkelijke en goedkope dingen om te checken en eventueel uit te sluiten.

Succes!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

purekoekange

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-05-2017 12:02:46
Citaat van: purekoekange op 05-05-2017 10:53:26
nu wil de auto niet meer starten, geen lichten doen het auto wil niet op slot..
heb al geprobeerd de auto met startkabels weer aan te krijgen maar ook dit werkt niet.
Dan is er dus totaal geen stroom. Hoeveel volt geeft de accu als je hem doormeet met de multimeter? Als er nog wel wat juice is zit maar je hebt nog steeds geen enkel teken van leven moet je je bedrading eens gaan onderzoeken. Accupolen zoals ik net zei, maar ook de massakabels (zwart) en hoe de verbindingen er aan het chassis uitzien. Als die erg gecorrodeerd zijn kan de stroom zijn rondje niet (goed) afmaken en werkt de auto dus niet naar behoren. Ben hier zelf ook een keer mee bezig geweest.

Niet dat ik 100% zeker weet dat dit het is, maar het zijn allemaal makkelijke en goedkope dingen om te checken en eventueel uit te sluiten.

Succes!
top!
bedankt ik zal het eens gaan controleren.
mocht er iets anders aan de hand wezen zal ik het melden