aankoop tip?

Gestart door flippie12, 10-05-2005 09:10:18

Vorige topic - Volgende topic

flippie12

Hoi,
Ik ben net lid geworden van het forum. Ziet er goed uit met veel nuttige info. Ik ben van plan een 850 op gas te gaan kopen. Bij de aankooptips stond al veel goede info. Alleen mis ik wat specifieke aankooptips voor een 850 op gas. De verwijzing naar de post hieronder levert niets nl op:

Hoge km standen betekenen niet automatisch ook dat de cilinderkoppen gereviseerd hoeven te worden bij rijden op lpg (zie onderstaande post)

Verder ben ik benieuwd naar het verbruik op gas en hoeveel km nog te doen is bij aankoop en wat het max is (als dat er uberhaubt is).

Alvast bedankt voor de info.

Flippie (toekomstige 850 eigenaar)

Christiaan

Flippie,

Welkom, goede keus wat mij betreft, een 850 op LPG.
Idd worden veel antwoorden al op dit forum gegeven.
Maar nog wat extra info:
- Begin met de staat van onderhoud te controleren (boekjes, rekeningen, ed) Als je het niet zelf kan, neem dan iemand mee.
- Een 850 op LPG is een zeer goede combi. Kan zeker een ton of 4-5 mee zonder cilinderkop revisies. De mijne heeft er nu 405K op staan en is nog origineel. Hoeveel je nog kunt rijden hangt dus af van je jaarkilometrage en de hudige kilometerstand.
- Check alle auto's op NAP. Ik ben er tijdens mijn zoektocht verscheidene tegen gekomen waar met de km stand was gerommeld (250K staat gevoelsmatig altijd beter dan 350K)
- Verbruik op gas ligt op de 1:8 a 9 bij normaal gebruik. Er zijn er hier die beter scoren, er zijn er die slechter scoren.
- Persoonlijk heb ik een sterke voorkeur voor Vialle (origineel Volvo) als LPG systeem leverancier. Gewoon zeer betrouwbaar allemaal. De mijne heeft nog de originele verdamper...
- Kijk of je een exemplaar met G3 op het kenteken kunt scoren. Scheelt een 300 euro per jaar aan MRB
- Gebruik je gezond verstand  ;)
Christiaan

daytonawim

Mijn 20v verbruikt om de 1 op 9 en 1 op 10 veel snelweg en B wegen weinig file :-), ook ik heb de volvo lpg installatie met onderbouwtank (45 ltr netto gas )
moet je wel vaker tanken maar wel meer ruimte in de kofferbak van mijn sedan.
Km stand 370.000 km :-)