Auto in Grave (NB)

Gestart door okkehel, 20-05-2017 20:57:17

Vorige topic - Volgende topic

okkehel

Beste forumers,

Ik ben op zoek naar een volvo 850 diesel/lpg.
Nu heb ik deze gezien:

http://link.marktplaats.nl/m1159878823?utm_source=whatsapp&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons_aur2128

Is er iemand die daar in de buurt woont?
Die het bedrijf kent of misschien even kan kijken?
Een stuk rijden vind ik geen groot probleem maar het is zo jammer als het niks is.

Vandaag toevallig ook bij een diesel geweest maar dat was helaas ook een teleurstelling.

cornelis-b

Ken de wagen niet maar wel apart een beige rolhoes in een donker interieur en dat stuur ?
Vind de prijs ook best aan de hoge kant.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

okkehel

Ja inderdaad hij klopt niet helemaal.
Gaat mij om dat de carrosserie redelijk strak is en technisch redelijk in orde is.
Vandaag ook bij één gekeken in de zelfde prijsklasse maar die had allemaal roest op het achterscherm en dorpels.
Op het moment heb ik ze nog niet veel goedkoper gezien.(tips zijn welkom)

Ibanez

Voordat je teveel moeite doet, eerst maar eens checken of die wagen er überhaupt nog is. Op hun eigen website zie ik 'm niet, al hoeft dat niet altijd iets te betekenen. Advertentie is al wel van 26 april.

okkehel

Citaat van: Ibanez op 20-05-2017 21:29:43
Voordat je teveel moeite doet, eerst maar eens checken of die
wagen er überhaupt nog is. Op hun eigen website zie ik 'm niet, al hoeft dat niet altijd iets te betekenen. Advertentie is al wel van 26 april.

Goed punt!

okkehel

Uit Friesland naar de auto geweest.
Maar de man was wat stug  (dat zeggen toch altijd over de Friezen ;) )
Mocht geen proefrit maken en we konden niet onderhandelen over de prijs  :eusa_wall:.

classicT5

Geen proefrit, das wel raar als je een auto wilt kopen.... Weg van mijn erf garantie erbij?

okkehel

Citaat van: classicT5 op 26-05-2017 17:50:00
Geen proefrit, das wel raar als je een auto wilt kopen.... Weg van mijn erf garantie erbij?

Ja ik weet het niet. De man sprak niet zoveel.
Ik had de auto echt wel willen kopen. Had wat deuken in de deur maar we leken niet van de zelfde planeet te komen.
Hij zei "een proefrit maken en zeker zeggen dat je er over na wil denken " Ja daarom ga ik ook twee uur in de auto zitten. :eusa_wall:
Ik moest hem eerst kopen en als er wat mee was wat me dan niet beviel me kon ik terug komen.

Ja misschien lag het aan mij, maar ik kon helaas geen handel doen

JvW

Nou, dat ligt niet aan jou hoor. Ik zou hem dan ook niet gekocht hebben. Ik vermoed dat de auto er voorlopig ook nog zal staan als je op deze manier iets denkt te kunnen verkopen....

UserID6342

Ik ken Peter van Svenska heel goed en was er gisteren ook zo net rond 12 uur... Snap zijn, wat stugge houding, wel ondanks dat dit lullig overkomt misschien bij andere mensen.  Als je Peter ook maar een beetje kent zou je het kunnen begrijpen.  Weet je hoeveel tijd hij iedere keer kwijt is met die goedkope dingen ? En dan gaan ze proefrijden een aantal uur, komen terug met hele verhalen van wat hun niet goed vinden aan de auto (het merendeel van deze 'bevindingen' zijn/is ook je reinste onzin) om maar iets van die prijs af te krijgen. Uiteindelijk een hoop onzinnige tijd verloren waarin hij niets heeft kunnen verdienen....  Hij runt de tent alleen, samen met zijn vrouw en heeft er een parttime monteur bij lopen.  In die tijd die hij nu kwijt is, kan hij beter verder werken aan een sleutelklus die wel wat oplevert of de tijd besteden aan een klant die een duurdere auto wilt kopen.

Het klinkt heel cru, en ik vind het lullig voor je dat dit is gebeurt, maar kan Peter echt wel begrijpen hierin.  Ik zie Peter praktisch 3 a 4 x per week (kan met hem ook lezen en schrijven, ken hem ook al ruim 35 jaar) en zie het iedere keer weer opnieuw gebeuren. Vandaar dat hij ook zo stug is/overkomt.  Vandaar dat hij ook het standpunt hanteert (of je dit nu leuk vind of niet) koop die auto en als er iets is zal ik het voor je oplossen.  Is misschien niet de 'normale' verkoopwijze maar vanuit zijn standpunt gezien wel degelijk te begrijpen.  En dat is ook precies de reden waarom ik zelf praktisch niets doe in aan-/verkoop van auto's.  Zou er ramgek van worden en ook echt mijn geduld verliezen (heb ik toch al niet zoveel)....

Kijk op die goedkope dingen is altijd wel iets te vinden, sterker nog als ik in de showroom loop kan ik een auto van 1 jaar oud nog totaal afkraken.  Mensen hebben een x-bedrag te besteden en verwachten daarvoor een service die nog hoger moet zijn als dat ze een nieuwe auto kopen.....  Er zijn ook meerdere bedrijven die dit principe hanteren wat jammer is voor mensen met een beperkt budget.  Ik ben ook persoonlijk van mening dat je dergelijke auto's, in die prijsklasse, beter particulier kunt kopen als bij een bedrijf want voor hun is het totaal niet interessant.

UserID6342

Citaat van: JvW op 26-05-2017 20:31:54
Nou, dat ligt niet aan jou hoor. Ik zou hem dan ook niet gekocht hebben. Ik vermoed dat de auto er voorlopig ook nog zal staan als je op deze manier iets denkt te kunnen verkopen....
Denk dat je je vergist want ken de omzetsnelheid bij Peter een beetje ;D.

okkehel

Ja op zich begrijp ik het inderdaad wel dat je veel mensen over de vloer krijgt die alleen maar uit zijn op koopjes.
Helaas was ik daar het dupe van.
Ik was echt oprecht geïnteresseerd, ik had ook van tevoren even gebeld als ik langs kon komen omdat ik geen zin heb om twee uur voor pietsnot in de auto te zitten.
Ik had ook wel het idee dat de auto best goed was. En het punt is als ik thuis iets ontdek ga ik niet weer terug rijden dan repareer ik dat zelf.

KIM

Sorry hoor maar als ik niet zou mogen proefrijden om wat voor reden dan ook dan zou het uitgesloten zijn dat ik daar een auto kocht. Het wekt bij mij meteen wantrouwen.
Ook bij de handelaars zit er veel kaf tussen het koren dus om op zijn blauwe ogen te vertrouwen...

okkehel

Citaat van: KIM op 27-05-2017 09:35:26
Sorry hoor maar als ik niet zou mogen proefrijden om wat voor reden dan ook dan zou het uitgesloten zijn dat ik daar een auto kocht. Het wekt bij mij meteen wantrouwen.
Ook bij de handelaars zit er veel kaf tussen het koren dus om op zijn blauwe ogen te vertrouwen...

Ja inderdaad daar zat het hem ook wat in ik kon het bedrijf niet.
Dus bij mij wekte het ook wat wantrouwen

Boeijke

Sorry hoor maar ken die Peter totaal niet en als ik het een beetje zo lees wil ik hem ook niet eens kennen. Hij zit vrijwillig in deze handel dus neem je de " ongemakken" er ook maar bij vindt ik. Als je dat niet wilt moet hij geen auto's (ongeacht de prijsklasse) verkopen.
Ik moet op mijn werk ook dingen doen die ik minder leuk vind. Hoort er gewoon bij.