Auto in Grave (NB)

Gestart door okkehel, 20-05-2017 20:57:17

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Als je er vertrouwen in hebt kun je een auto natuurlijk wel kopen zonder proefrit. Dat heb ik vorige week met de Gasserati ook gedaan, maar ik was al eerder bij de verkoper geweest en weet daardoor wat ik aan hem heb.

T5-4life

De gemiddelde autokoper is vele malen erger dan de gemiddelde autoverkoper  :eusa_liar:
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

NinaPaul

Bij de meeste auto's hanteerde ik "koopcontract onder opschortende voorwaarde dat de auto naar behoren functioneert bij een proefrit".
En dan zijn er nog mensen die terugkomen met:
-Grijs dopje van kofferbak bekleding mist... (in een 16 jaar oude astra met 3 ton op de teller...)
-De kleur staat me toch niet aan....
-Het interieur is toch te druk
-Ik denk toch dat ik liever leder heb
-etc.
Dat kan je nu eenmaal niet voorkomen.

En als ik het echt te druk had: "hier de sleutel, daar staat ie, ik hoor het wel"

MAAR! Op afspraak maakte ik zoveel mogelijk tijd, ook al was het een Kadett van 500 gulden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 27-05-2017 10:12:33
Bij de meeste auto's hanteerde ik "koopcontract onder opschortende voorwaarde dat de auto naar behoren functioneert bij een proefrit".

Zo gaat dat ook bij Milano, waar ik mijn V70 heb gekocht. Als-ie bevalt, moet je 'm kopen. Garantie kennen ze niet. Maar daar zijn de prijzen wel naar.
Bevalt deze manier van handelen je niet, dan moet je ergens anders heen, waar de prijzen vaak flink hoger liggen.

cornelis-b

Zoals het hier gesteld wordt kan je net zo goed een auto ongezien kopen en de verkoper op zijn blauwe ogen geloven. Geen stukje mogen rijden voor je de auto koopt dan zou ik hem NOOIT kopen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

FGG

Als Peter geen tijd wil steken in auto's van 1500 euro dan moet ie er niet in handelen. Voor sommige mensen is 1500 een schijntje, voor andere kan het het spaargeld van 2 jaar zijn. Lomp gedrag wat niet past bij een verkopende partij. Geen proefrit? Geen deal. Ik kan me nog een verkoper herinneren in Heino, op zoek naar mijn eerste 850, daar wilde de 850 niet starten, maar dat vond de verkoper maar 'bijzaak'. Sorry, maar lijkt mij redelijk essentieel. Geen deal.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

clk-p

Citaat van: FGG op 27-05-2017 17:40:07
Als Peter geen tijd wil steken in auto's van 1500 euro dan moet ie er niet in handelen. Voor sommige mensen is 1500 een schijntje, voor andere kan het het spaargeld van 2 jaar zijn. Lomp gedrag wat niet past bij een verkopende partij. Geen proefrit? Geen deal. Ik kan me nog een verkoper herinneren in Heino, op zoek naar mijn eerste 850, daar wilde de 850 niet starten, maar dat vond de verkoper maar 'bijzaak'. Sorry, maar lijkt mij redelijk essentieel. Geen deal.

Hmmm auto freek toevallig?

Het is idd geen stijlvolle actie om te zeggen dat je eerst de auto moet kopen om er vervolgens achter te kunnen komen of er wat aan scheelt oid.
Je hebt er vreemde snuiters bij  :eusa_whistle:

yannickdv

Vreemde gang van zaken. Maar zeker niet ongewoon, heb het zelf ook al eens meegemaakt. Moest ergens anders proef gaan rijden en dan kon ik op basis daarvan bepalen of ik het wat vond.

Dikke doei.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

TonV70R

Ooit zelf naar Brabant gereden om destijds naar een Toyota Avensis van een jaar of 5 te kijken. Waren er pas laat. Auto bekeken en zag er allemaal goed uit. Op de vraag of we konden proefrijden was het nee, alleen als je echt geinteresseerd bent. Auto stond ook achterin de showroom. Was toen midden dertig. Later gebeld voor een afspraak   gezegd dat we geweest waren , verteld dat we de auto meteen mee zouden nemen. Toen kon het wel. Verkoper gaf later aan dat ze mensen kregen omdat ze scherpe prijzen hadden en dat ze dan telkens de auto's konden gaan verzetten en na proefrit konden wassen/poetsen. Zit ook wat in natuurlijk. Was wel in 2005.

Was in ieder geval een betere indruk dan bij de dealer in Apeldoorn. Liep niet eens mee naar de auto Toyota) die we in wilde ruilen om te kijken. Zoek het dan maar uit . Ook nooit meer geweest in de Toyota tijd.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022