850 R DOP "Nozem" van Sten

Gestart door Sten, 21-05-2017 12:20:04

Vorige topic - Volgende topic

Sten

1996 Volvo 850 R AUT G3

Mijn naam is Stendert Terhorst.

21 zomers jong en monteur bij een peugeot dealer (hoef je je nooit te vervelen daar)
Vanaf jongs af aan geïndoctrineerd met oude mercedessen en volvo 850's
Na 10 jaar er eentje te willen een meevaller gehad met de verkoop van een oude mercedes 380 SEC. Was het dan eindelijk zover. Hele reis vanuit de achterhoek gemaakt naar St. Annaparochie en daar verliefd geworden op dit exemplaar. Gigantische stapel oude rekeningen en bonnetjes erbij en een fijne webasto erin. 4 daagjes moeten wachten maar dan was het dan eindelijk zover;

Tijdens de proefrit:

Ondertussen mijn eigendom, groene platen eraf!

Bij mijn vriendin voor de deur in Leeuwarden

En dan was het tijd om te stoppen met fotos maken en het ding apk klaar te maken
En die verschrikkelijke lidl flatblades in de kliko te knikkeren :)

Rondje Theo valeo's erop en een nieuwe rotor/verdeler van bosch erop

En de airco kreeg een servicebeurt

jelmo86

Goed bezig, deze ga ik volgen.
Clublid 85012049

Miyel

Hey, een T-5R erbij in de Achterhoek! Mooi man.
Groeten uit Winterswijk.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

MikeyQR

Citaat van: Miyel op 21-05-2017 16:17:58
Hey, een T-5R erbij in de Achterhoek! Mooi man.
Groeten uit Winterswijk.

Psssst het is een 850R heh!, geen T-5R. ;D

Sten

Citaat van: Claudia op 21-05-2017 14:57:26
Welkom bijna buurman!

Veel plezier met 'm.
Rij zelf minimaal 2 dagen per week rond in de omgeving Varsseveld/Aalten/Lichtenvoorde/Winterswijk/Groenlo. en mijn V70 D5 is herkenbaar aan de forumplakker op de achterruit. Misschien spot ik je!
Werk je toevallig bij Peugeot DTC? Paar weken geleden daar proefgezeten in de 5008.

Dag buurvrouw ! Toffe wagen de nieuwe 5008. Veul beter dan de drel die ie opvolgt. Maar helaas. Ik werk bij brandon in zevenaar. Lekker kleinschalig = leuker werken. Mijn pa rijdt trouwens ook een black sapphire edition D5 (69-pb-vk)

Vandaag nog even lekker rondgetourd, wel waargenomen dat mijn klepstoters steeds langer blijven tikken :(

En dan deze nog met mijn ex 944:

Mathijs.

strakke wagen hoor! hopen dat het niet gaat verergeren met de klepstoters :-\

arjen850

Leuk die foto voor de Porsche showroom. Een boer zei ooit tegen mij, toen we het hadden over mijn R: met 'n Volvo achtfuuftig  R kiek ie een Porsche in de konte ;D

razorx

Citaat van: arjen850 op 21-05-2017 21:55:33
Leuk die foto voor de Porsche showroom. Een boer zei ooit tegen mij, toen we het hadden over mijn R: met 'n Volvo achtfuuftig  R kiek ie een Porsche in de konte ;D
Heerlijk dat accent! ;D

Tijdje achter in die hoek gewerkt. Mooi en eerlijk volk.

UserID6342

Mooie auto en welkom hier. Een DOP blijft een geweldige kleur vind ik. Wat je klepstoters betreft; wat voor olie heb je er nu inzitten ?

Sten

UserID6342

Is veels te dun ! Ik denk dat je de oplossing van het tikken al hebt genoemd...Gooi er eens 10w40 in, die er ook in hoort.

Sten

Oeps, snel die pruttel eraf laten dus. Thx!

Benny850

In mijn auto hoor ik ze ook eventjes op de koude start. Vorig jaar duurde het nog lang 5-10 minuten. Maar nu de auto lekker vaak gebruikt wordt en gewoon 10w40 erin hoor ik ze een minuutje, soms 2 en dan is het weg. Dus kan bij jou ook nog wel beter worden.

volvobug

Mooie wagen  :D, altijd leuk een beetje vermogen. Veel plezier er mee en met het onderhoud zal het wel goed komen. Zelf ben ik overigens niet enthousiast over de kwaliteit van MOOG spullen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sten

Citaat van: Dirk342 op 22-05-2017 11:01:50
Is veels te dun ! Ik denk dat je de oplossing van het tikken al hebt genoemd...Gooi er eens 10w40 in, die er ook in hoort.

Helemaal bingo, sterker nog ik hoor ze gewoon NIET meer !

Citaat van: volvobug op 22-05-2017 17:49:33
Mooie wagen  :D, altijd leuk een beetje vermogen. Veel plezier er mee en met het onderhoud zal het wel goed komen. Zelf ben ik overigens niet enthousiast over de kwaliteit van MOOG spullen.

Ja dat vermogen is wel lekker, en wat MOOG betreft. Pa rijdt al 100k met moog draagarmen rond op zn v70n D5 en die zijn prima